• Anonym (Orolig)

Flyttade ihop och allt fallerar?

Hej!

Träffade en jättehärlig tjej för ca ett år sedan och hon va uppöver öronen kär i mig och gjorde allt för att vara med mig! 
    Hon hörde av sig jämt, ville vara med mig jämt.
    Bästa sexet någonsin, aldrig känt en sån närhet ifrån någon annan innan mig säger hon. 
    Hon kom och la sig när jag låg i soffan å bara myste med mig och va hur go som helst mot mig hela tiden.

Nu har vi flyttat ihop sedan 2 månader tillbaka och hon är inte alls samma person längre, visar ingen närhet nästan alls utan går å lägger sig i ett annat rum helst typ. Hör knappt av sig under dagarna och ja visst vi ses väl mer nu men jag jobbar skift så varannan vecka ses vi knappt och jag hör knappt av henne om dagarna. 

Sedan hände de en annan grej för 3v sedan då hon va ute med några på sitt jobb där hon somnade på en av sina kollegor inne på krogen vilket jag inte brydde mig speciellt mycket om men det är klart att de känns lite grann när hon inte ger mig någon närhet alls längre typ så lite svartsjuk blev jag ju. Efter detta så skriver dom med varandra varenda dag vilket de inte gjort innan vilket känns lite konstigt. 
    Hon skriver aldrig när jag är i närheten utan bara när jag är i ett annat rum typ men jag ser ju att det plingar till på Snap och ser att det är han men hon plockar inte upp telefonen och öppnar utan väntar tills jag inte är i närheten vilket känns som ett konstigt beteende. Har frågat henne nu igår varför hon gör så då jag inte orkade hålla mig längre när de helt plötsligt ska åka iväg till en annan stad med tåg bara hon och han för att möta upp en eller 2 andra arbetskompisar som kanske blir med dom ut en liten stund iaf förklarade hon. Hon blev helt fly förbannad på mig och skrek att jag är svartsjuk bara dum i huvudet typ som funderar över varför de skriver konstant helt plötsligt och han har dessutom blivit flyttad så de jobbar tillsammans hela tiden nu för tiden och när de inte jobbar tillsammans så pratar de i telefon.
    Överreagerar jag när jag funderar varför de umgås så mycket och skriver eller pratar i telefon hela tiden och varför hon inte hör av sig till mig längre eller bara svarar med "ja, nej, ok, vet inte" om jag skickar något till henne? 
    Vi skrev och pratade jämt innan vi flyttade ihop. 
    Sexet har gått från 3-7ggr i veckan till typ 1 gång i veckan. 
    Hon säger att hon älskar mig och det är mig hon vill vara med men de känns verkligen inte som att hon visar det längre. 

Hon har haft ett jäkla humör på sistone då hon blir asförbannad för minsta grej jag gör fel eller säger på fel sätt enligt henne. 

Är det bara en fas hon har eller bör jag oroa mig?

Hon har även ADHD så det påverkar henne ju såklart på olika sätt så ni som har ADHD, låter detta som typiskt att man drar sig undan i perioder och söker andra personer att prata med och umgås med typ?

• Svar på tråden Flyttade ihop och allt fallerar?
  • Anonym (Man)

Min erfarenhet av adhd är att dom flesta relationer för dessa personer i början är världens bästa. Det blir deras själsfrände typ.

Sen med tiden så tappar man detta och när den höga nivå av bekräftelse sjunker till en mer rimlig nivå så söker sig dessa personer vidare på ett eller annat sätt.

• Anonym (Nix)

Jag är tjej. Och kan lova dig att älskar man någon så håller man inte på sådär. 

Dags och göra slut. Toxic. Skydda dina barn. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 10:21:14 följande:
    Hur vet du det?

Varför pratar ni inte med varandra?
    Klart jag inte vet det men tror på henne och tror inte att hon varit det heller!

Det är ju det jag försöker göra men hon blir ju bara arg och det slutar bara i ett bråk om varför jag undrar över varför det är ok att somna tillsammans/uppepå någon annan eller varför de skriver så mycket helt plötsligt. De hade pratat i 4h någon dag under veckan om ADHD och han förstår henne så bra och de är så himla Lika och förstår varandra så bra säger hon. 
    Så hon döljer ju inte att hon gillar honom vilket jag tycker är bra för det tyder ju på att de är och håller på att bli väldigt bra kompisar? 
    Tycker dock att hon döljer att de skriver med varandra då hon aldrig svarar eller öppnar Snap från honom när jag varit i närheten. 
    Hon nästan tvingade mig att läsa vad det skrivit om igår och skulle typ bevisa att jag bara va löjlig. 
    Bryr mig inte jättemycket om vad de skriver om, för bara för att de inte skrivit något olämpligt just igår så vet jag ju inte om de gjort det innan.
    Det är beteendet jag tycker är suspekt!
  • Fjäril kär

Du låter väldigt naiv om du tror att dom bara är vänner ...

Skulle du göra samma sak med en tjejkompis skulle hon skrika högt om att du är otrogen...

Kom igen nu.. vakna! 

• Krocko

Ni har nog flyttat ihop alldeles för snabbt, jag tycker synd om era barn?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-07 10:26:21 följande:

Min erfarenhet av adhd är att dom flesta relationer för dessa personer i början är världens bästa. Det blir deras själsfrände typ.

Sen med tiden så tappar man detta och när den höga nivå av bekräftelse sjunker till en mer rimlig nivå så söker sig dessa personer vidare på ett eller annat sätt.

Ja det är detta jag är lite rädd för! Har läst om just detta att personer med ADHD tröttnar när inte allt är nykärt och tipp topp.
    Jag skrev i ett annat inlägg att jag vet att jag skadat vår relation då jag var väldigt mycket svartsjuk en sväng och hon kan inte släppa detta utan tar upp det gång på gång och vill inte ta in att jag kommit över detta och inte är det längre men just i detta fall så tycker jag att jag har rätt till att få fråga om detta beteende och få ett svar som är bättre än att jag är löjlig som ens tar upp det. Jag har väl ändå rätten till att få ett ärligt och respektfullt svar när vi är i en relation? 
    Jag tycker inte att det är svartsjuka att fråga en sådan här fråga när hon har ett så konstigt beteende? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-12-07 11:13:10 följande:
    Ja det är detta jag är lite rädd för! Har läst om just detta att personer med ADHD tröttnar när inte allt är nykärt och tipp topp.
    Jag skrev i ett annat inlägg att jag vet att jag skadat vår relation då jag var väldigt mycket svartsjuk en sväng och hon kan inte släppa detta utan tar upp det gång på gång och vill inte ta in att jag kommit över detta och inte är det längre men just i detta fall så tycker jag att jag har rätt till att få fråga om detta beteende och få ett svar som är bättre än att jag är löjlig som ens tar upp det. Jag har väl ändå rätten till att få ett ärligt och respektfullt svar när vi är i en relation? 
    Jag tycker inte att det är svartsjuka att fråga en sådan här fråga när hon har ett så konstigt beteende? 
    Det är väl jävligt normalt att vara svartsjuk som kille när din tjej uppenbart går runt som en vandringspokal?

Du kan nog glömma henne. Passa på att slänga ut hennes grejer och byt lås när hon är borta. Antar att boendet är ditt?
  • Anonym (Orolig)
    Krocko skrev 2024-12-07 11:06:06 följande:

Ni har nog flyttat ihop alldeles för snabbt, jag tycker synd om era barn?

Den största oron för mig är barnen! Hon har en 4a åring och jag har en 11a åring sedan innan!
    Såhär i efterhand så känns det som att allt gick för fort ja men herregud vad härligt allt var och vad bra vi förstod varandra och det fanns ingenting som sa att det skulle gå åt det här hållet! Va till och med hon som tog upp att vi skulle flytta ihop om jag inte minns helt fel...
  • Ascendere
    Anonym (Orolig) skrev 2024-12-07 11:21:46 följande:
    Den största oron för mig är barnen! Hon har en 4a åring och jag har en 11a åring sedan innan!
    Såhär i efterhand så känns det som att allt gick för fort ja men herregud vad härligt allt var och vad bra vi förstod varandra och det fanns ingenting som sa att det skulle gå åt det här hållet! Va till och med hon som tog upp att vi skulle flytta ihop om jag inte minns helt fel...
    I det här läget handlar det om att minimera skadan. Flytta isär så fort som möjligt förstås, förklara för barnen att det inte funkar att bo ihop.

Sedan behöver du ta reda på vad det är som gör att du faller för såna här problemkvinnor, uppenbarligen inte första gången efter som du är skild sedan tidigare. Rekomenderar terapi. 
Svar på tråden Flyttade ihop och allt fallerar?