Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Tvingas gå om förskoleklass

Agda90 skrev 2024-12-10 12:31:33 följande:
    Flera här har skrivit om npf och det ska du kriga för så att ditt barn får en utredning. 

Men ditt sätt att gå i taket är hemskt och fel. 
    Skolans personal tänker på ditt barns bästa och du vill hänga skolans personal i princip. 

Min dotter gick i 5:an när hon fick sätta sig i kapprummet och plugga matte därför att ett barn i klassen levde djävulen i klassrummet. En pojke med en npf diagnos.
    Min son gick i 7:an när han blev attackerad av en klasskamrat som slog honom. Grabben har npf diagnos. Föräldrarna hade inte stake nog att ta kontakt och ta reda på hur det hade gått med min grabb som hade blivit misshandlad.

Så det är hög tid att du slutar vråla som en stucken gris om vad du ska kräva av skolan och ta ditt ansvar som förälder!
    Skolans jobb är att utbilda ditt barn. Ditt jobb är att uppfostra och se till att ditt barn har de bästa möjliga förutsättningarna i livet. 
    Att gå in och skrika och kräva saker utav skolan på det viset som beskriver här är inte det bästa sättet att se till ditt barns bästa! Däremot ökar du risken /chansen att ditt barn går genom skolan utan rätt hjälp och kanske om något år stör sina klasskamrater så att de inte kan vistas i klassrummet eller slår en annan klasskamrat.
    Du är redan den föräldern som har taggarna utåt mot skolan och att ditt barn är perfekt dessutom. Gör det rätta och samarbeta med skolan för ditt barns skull! 
    Helt enig med detta inlägg. TS har startat krig, men många drabanter har hon inte. TS ska väl samarbeta med skolan, ni ska vara en enad front! Inte kan TS veta hur barnet agerar i skolan, det kan pedagogerna bäst, de är proffs! Tänk om barnet blir en bråkstake som stör andra! Det vill du väl inte, TS? Och så förvirrande för barnet om föräldrarna har en åsikt och skolan en annan! Nej, se till att barnet går om och bråka inte med någon lärare! 
Svar på tråden Tvingas gå om förskoleklass