Tvingas gå om förskoleklass
Jag är så förbannad att jag knappt kan skriva det här. Skolan har precis meddelat att de vill att mitt barn ska gå om förskoleklass. Ursäkta, men vem tror de att de är?! Det är BARA första terminen, och de har redan dömt honom som ?inte redo? för första klass. Hur kan de ens våga ta ett sådant beslut så här tidigt?! De säger att det handlar om koncentration och sociala färdigheter. Alltså, har de ens träffat en 6-åring förut? Är det inte meningen att barn ska få vara barn? Alla utvecklas olika snabbt, men det betyder inte att han inte klarar första klass! Det är flera månader kvar på läsåret, varför ger de honom inte en chans istället för att dra undan mattan för honom redan nu? Och det här snacket om att det är ?för hans bästa? gör mig galen. Nej, det är för deras bekvämlighet! Det är enklare för dem att peta bort ett barn som kräver lite mer tålamod än att faktiskt göra sitt jobb och stötta honom. Men vet ni vad? Jag tänker inte låta dem trycka ner honom så här.Hur tror de att det här kommer påverka honom? Ska han behöva stå där och se sina vänner gå vidare medan han ?blir kvar?? Det är inte bara förnedrande, det är rent ut sagt skadligt! Han har redan börjat fråga varför han inte får följa med sina kompisar. Vad ska jag säga till honom? Ska jag behöva förklara att hans egen skola inte tror på honom?!Jag tänker inte acceptera det här, inte för en sekund. Har någon av er varit i samma situation? Hur överklagar man? Hur får man skolan att fatta att de INTE har rätt att göra så här mot mitt barn? Jag kommer slåss med näbbar och klor för honom. Det här är inte över, det kan jag lova!