Inlägg från: Anonym (Försök) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försök)

Är så less på Sverige

Försök spara ihop till en resa. Ansök om arbetsvisum i det land du tänker åka till och bygg upp ett liv där. Tänker du på något särskilt land som lockar?

Jag vill inte flytta ifrån Sverige men kan förstå vad du menar. Inte alls vad det en gång varit. Mycket ytlighet, fake, materialistiskt, girighet, oärlighet osv. Själv lever jag i min bubbla med de likasinnade och skapar mitt eget liv. Man måste inte dras med i skiten. Men visst man ser.

• Anonym (Försök)

Du kanske skulle trivas i någon trevlig by på någon tropisk ö eller liknande?

• Anonym (Försök)
    Liventill skrev 2024-12-07 22:05:35 följande:

Sluta vara en komplett jävla loser som skyller dina tillkortakommanden på andra och börja agera istället för att sitta och böla på ett jävla forum! Om du på riktigt tror att du läser dina problem genom att flytta till ett annat land så är du rejält bakom flötet.

Jäklar vad aggressiv du är.
  • Anonym (Försök)
    Liventill skrev 2024-12-07 22:40:01 följande:
    Snark. Sluta knarka är mitt hetaste tips till dig. Ingen bryr sig om dig förutom du själv! 
    Hur kan du säga så till en annan människa? Du är väldigt aggressiv och elak.
  • Anonym (Försök)
    Anonym (Hej Josef) skrev 2024-12-07 23:55:15 följande:
    Han har en psykos 
    Ifalm han har en psykos är det ännu värre att vara så elak och aggressiv som LIVENTILL är. Inte normalt.
  • Anonym (Försök)

Men bara för att han får medicin mot psykos behöver inte betyda att han är inne i en nu. Men han kan vara det. Jag har ingen aning. Är han ärlig och berättar han får den medicinen är det fult att använda det mot honom och bara anta att han är inne i en psykos nu. Vi vet ju inte eller? Att också mobba någon och kalla den för knarkare, att "ingen bryr sig om honom förutom han själv" och massa annat nedvärderande är fruktansvärt tycker jag. Att mobba någon är illa nog men att mobba någon som redan är i utsatt läge är bottenbeteende.

Ts är inte mindre värd än någon annan människa. Och vi måste stå upp mot vuxenmobbning. Och akta dig LIVENTIL vi ALLA kan drabbas av psykoser.

• Anonym (Försök)

Finns människor som tar livet av sig pga av andra människors hemska ord. Man bör vakta sin tunga och försiktig med vad man säger och till vem.

• Anonym (Försök)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 10:19:07 följande:

Hej 'Fuck U, Fuck Me Fuck Everyo­ne!'

Du låter som en bitter sverigevän som insett att vart du är idag, har du själv tagit dig till via olika aktiva val eller passiva undvikande av val.

Du får helt enkelt jobba dig fram, så har jag o alla andra fått gjort.

Sedan är det klokt att "gillanläget". Någon måste ta jobbet som lokalvårdare, någon måste stå där som chef.

Klokt är även att välja drogfri o icke kriminell väg i livet. Lycka till.

Så är det verkligen. Man har ett ansvar över sig själv, sitt liv, agerande och val. Inte alltid helt svartvitt. Människor kan hamna i missbruk eller kriminalitet av olika själ, t.ex psykisk ohälsa/diagnoser. Aldrig någon ursäkt man måste självklart jobba sig fram. Vissa behöver hjälp. Av t.ex läkare, psykolog ,behandling osv. Man måste själv ha viljan och ta det ansvaret att ta emot hjälp. Har man psykoser, alltså en aktivt pågående kan det dock vara svårt för individen att ha korrekt verklighetsuppfattning, eller stabilt tänkande. Tycker det var trevligare att läsa din kommentar som kan verka hård men ändå en sanning i det, kloka ord, även om man får se lute bredare på saken enligt mig. Till skillnad från vissa kommentarer som varit rakt av aggressiva, nedvärderande och ren mobbning.
  • Anonym (Försök)

Jag kan se nu att dessa fruktansvärda kommentarer är borta tack och lov. Man får hoppas att ts inte han läsa alla.

• Anonym (Försök)
    Anonym (spännande) skrev 2024-12-08 15:27:13 följande:
    Oj, vad var det för sorts fruktansvärda kommentarer som skrevs?
    Va?? Det kan jag väl inte skriva? Då står det ju här i tråden igen? Någon måste anmält dem eller att moderator sett och tagit bort. Har du följt tråden så vet du. Men jag kommer inte skriva det här.
  • Anonym (Försök)
    Anonym (Theymer) skrev 2024-12-08 15:51:55 följande:

Tycker snarare att somliga i Sverige verkar tappa all kapacitet att lösa sina problem på egen hand. Finns så många som ts som anser att alla andra ska lösa ens problem, och gör dom inte det så är dom dumma. Såna som ts blir arga och bittra. Verkar som att offermentalitet är ett toxiskt virus som går i Sverige.

Fan ts, det finns hjälp om du mår dåligt, du behöver bara ta klivet och ta ansvar över dig själv. Sen finns det dom som söker upp hjälp men faller in i offermentaliteten igen där de tror att bara för att de gått på ett möte med en terapeut så fritar det ansvaret från de själva.

Ja, offerkoftan är farlig. Precis, han måste ta ansvar att söka och ta emot hjälp och jobba aktivt själv tillsammans med hjälpen så att säga. Är han inne i någon psykos och spårat ur helt hoppas jag verkligen att någon anhörig eller vän uppmärksammar.
  • Anonym (Försök)
    Anonym (spännande) skrev 2024-12-08 15:28:17 följande:

Kanske TS borde testa flytta till ett annat varmare land istället då

Ja det tycker jag med. Flytta och se hur det går. Förmodligen kommer han inte må helt bra oavsett var han befinner sig på jordklotet. Därför klokt i att ta tag i sig själv och söka hjälp. Jobba med sig själv. När han är i ett mer friskt och stabilt läge kan han fundera över flytt.
Svar på tråden Är så less på Sverige