• Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!)

Är så less på Sverige

Spelar ingen roll hur mycket man än kämpar i det här landet. Mår du inte bra så förblir man ensam. Ingen vill förstå, ingen vill skapa en vänskap / relation.

Alla ska leka att de är bäst hela tiden, fast de inte drar sig för att ljuga, smutskasta, förtala. Det är ju för fan löjligt.

Skulle hellre vara fattig i ett varmare land där folk inte dömer en utefter ens ekonomi eller saker. Allt är så felvridet i det här landet.

De som ljuger, sätter sig över andra och trampar över tår, samt kan hånskratta andra i ansiktet, det är dom som kommer längst. 

Säger bara 2 ord. Fy fan! 

Har inte råd att ta mig härifrån men kan inte sluta drömma om det. Mår skit i det här landet. Det här landet så frodas högnäsorna, ljugarna samt hånande människor. Äcklas av det här landet och vill inte vara kvar men kommer inte härifrån. 

Och nej, du som tar illa vid dig av det här, det betyder inte att jag vill åka till ett varmt land och svälta ihjäl mig medvetet, för alla har vi en överlevnads instinkt. Du med om någon, sedan om din eller min är mer berättigad, har jag svaret på men du gillar det inte kan redan nu säga.

Det här landet är på väg att förvandlas dessutom likt Nordkorea stil, Men folket fattar det inte själva ens. 

• Svar på tråden Är så less på Sverige
  • Karriäristen

Frågan verkar konstig. Vad är det som skulle vara bättre i något annat land?  Visst har Sverige blivit mer materialistiskt men det är knappast någon radikal nivå jämfört med andra länder. Tvärtom är Sverige påtagligt mindre fokuserat vid klassklyftor och ekonomi än de flesta andra länder. De länder som är mindre petiga med sådan är ofta sådana där det finns kommunism eller liknande system.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Hjelm

Du är kolossalt naiv om du tror att det skulle vara annorlunda utomlands på dessa punkter. Det är det inte, oftast precis tvärtom. Mycket få länder är så jämlika som Sverige, trots att klasskillnaderna ökar här.

• Anonym (Försök)

Försök spara ihop till en resa. Ansök om arbetsvisum i det land du tänker åka till och bygg upp ett liv där. Tänker du på något särskilt land som lockar?

Jag vill inte flytta ifrån Sverige men kan förstå vad du menar. Inte alls vad det en gång varit. Mycket ytlighet, fake, materialistiskt, girighet, oärlighet osv. Själv lever jag i min bubbla med de likasinnade och skapar mitt eget liv. Man måste inte dras med i skiten. Men visst man ser.

• Anonym (Försök)

Du kanske skulle trivas i någon trevlig by på någon tropisk ö eller liknande?

• Anonym (A)
    Hjelm skrev 2024-12-07 20:34:13 följande:

Du är kolossalt naiv om du tror att det skulle vara annorlunda utomlands på dessa punkter. Det är det inte, oftast precis tvärtom. Mycket få länder är så jämlika som Sverige, trots att klasskillnaderna ökar här.

Håller med
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej Josef)

Du behöver söka hjälp för ditt psykiska mående J
    Jag tror inte att du mår bra. I dina trådar framgår det tydligt att du behöver hjälp och det finns att få men du behöver söka den hjälpen också. Ring psykakuten och berätta att du har en psykos. Du behöver hjälp nu. Lycka till!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är så less på Sverige