Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

när såg ni hjärtat?

Förra graviditeten gjorde jag VUL i vecka 6+0 (vet nu efteråt att det var så långt gången jag var men var lite osäker på dagarna då) på grund av en cysta som hade spruckit , då syntes hinnsäck, gulesäck och något som såg ut som fosterstruktur (läkarens ord) men inga hjärtslag. Hade haft ett missfall innan så blev väldigt orolig men allt gick bra , sonen är snart 3 nu :) 

Den här graviditeten gjorde jag inget VUL förrän vecka 8+ nån dag, bokade privat då. Helst ska man inte göra för tidigt för att det kan orsaka onödig oro men ibland måste man ju göra det. Det är iallafall helt normalt att det inte syns mer i vecka 5+5 :) 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Julis) skrev 2024-12-08 10:50:04 följande:

Hon som gör de tidiga ultraljuden här sa till mig att man brukar se hjärtljud i 6+0 om man verkligen är så långt gången då, ibland är man kanske inte så långt gången som man tror.

Jag tror inte det är något att oroa sig för alls gällande dig TS. Hjärtljuden syns snart 😊

Jag var precis i vecka 6+0 när det inte syntes förra gången. Var lite osäker på exakta datum då eftersom mensen hade strulat efter ett missfall innan men sen när jag gjorde KUB fick jag ju exakta datum och det stämde med när jag borde blivit gravid. 3 dagar senare (i vecka 6+3) syntes det. Och allt gick bra iallafall , sonen är snart 3 nu :)
    Så jag tror det är lite olika , helst ska man som nån annan skrev inte göra VUL innan vecka 7+0 om man inte måste.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Filippa) skrev 2024-12-11 14:51:36 följande:
    Fick du betala själv för dina tidiga ultraljud? 
    Inte förra graviditeten eftersom det var på gynakuten, bara avgiften för akutbesök då.. Hade ont längst ner i sidan av magen så de behövde utesluta utomkvedshavandeskap. Det var inte det utan en cysta som hade spruckit lite och allt gick ju bra ändå. 

Den här gången betalade jag själv , det kostade 900 ungefär. 
Svar på tråden när såg ni hjärtat?