• Anonym (TS)

Svärföräldrarna vill att vi flyttar till Södertälje

Mina svärföräldrar kräver att jag och min sambo ska flytta till Södertälje. Dom säger att det är så bra där och jättebra skolor och förskolor.

Kan nästan ingenting om området mer än att andra säger att ingen flyttar dit frivilligt. Vi pratar inte om Järna nu utan Södertälje. 

Vad är era erfarenheter? Kan man bo där? 

• Svar på tråden Svärföräldrarna vill att vi flyttar till Södertälje
  • Aliona
    Anonym (TS) skrev 2024-12-08 13:00:22 följande:
    Svärföräldrarna vill att vi flyttar till Södertälje

Mina svärföräldrar kräver att jag och min sambo ska flytta till Södertälje. Dom säger att det är så bra där och jättebra skolor och förskolor.

Kan nästan ingenting om området mer än att andra säger att ingen flyttar dit frivilligt. Vi pratar inte om Järna nu utan Södertälje. 

Vad är era erfarenheter? Kan man bo där? 

Vadå kräver? Hur kan de göra det? 
  • Anonym (TS)
    Aliona skrev 2024-12-08 13:22:12 följande:
    Vadå kräver? Hur kan de göra det? 

Ja dom säger att dom aldrig kommer vara barnvakt, dom lovade att gå in med pengar för en kontantinsats men bara om vi bor i Södertälje. Så dom känns väldigt krävande. 

Vi får inte pengarna till kontantinsatsen om vi vill flytta till någon annan plats. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-08 13:26:57 följande:

Ja dom säger att dom aldrig kommer vara barnvakt, dom lovade att gå in med pengar för en kontantinsats men bara om vi bor i Södertälje. Så dom känns väldigt krävande. 

Vi får inte pengarna till kontantinsatsen om vi vill flytta till någon annan plats. 

Men herregud, ta kontroll över ert eget liv och spara själva. 
  • Anonym (Göteborgska)

Ingen kan tvinga er.
    Var bor ni nu?
    Är ni gifta?
    Har ni barn ihop?
    Har ni jobb?
    Varför kan ni inte betala kontantinsatsen själva?

• Anonym (X)

Jag vet inget om Södertälje men jag skulle verkligen passa mig för att bli beroende av personer som ställer såna krav! Har ni inte pengar till kontantinsats är det bättre att hyra, på en ort ni valt själv.

• Anonym (H)

Är du gift med ett barn till svärföräldrarna och sambo med en annan?

• Anonym (H)

Tacka nej och då slipper du att bo i Södertälje.
  • Aliona

Jaha Men ni är vuxna! Är det inte läge att betala sitt eget boende? 

• Anonym (TS)
    Anonym (H) skrev 2024-12-08 13:43:32 följande:
    Tacka nej och då slipper du att bo i Södertälje.
    Jo men jag vet ju inte något om Södertälje. Det kanske är fantastiskt. Men det vet jag ju inte?
  • Raggartjejen
    Anonym (TS) skrev 2024-12-08 13:48:25 följande:
    Jo men jag vet ju inte något om Södertälje. Det kanske är fantastiskt. Men det vet jag ju inte?
    Nej, det är inte fantastiskt i Södertälje!
Svar på tråden Svärföräldrarna vill att vi flyttar till Södertälje