Inlägg från: Aliona |Visa alla inlägg
  • Aliona

Vill inte gå

AndreaBD skrev 2024-12-11 12:03:31 följande:

Jag förstår precis läget. Jag är också en som bara klär sig jeans och har svårt för "finkläder". 

MEN, i den här situationen skulle jag faktiskt tacka ja till erbjudandet och ta med någon av dem och gå och shoppa kläder för er båda. Varför? Jo, för att jag skulle inse att det är ett tillfälle där man klär upp sig, Både mannen och dottern kommer att uppskatta det mycket om du gör det. Vad händer om du inte går? Hur skulle det bli för dina närmaste? Att du sen förnärmar hela hans familj är en ytterligare grej (framför allt de som gifter sig).

Jag tycker ändå att det är ett vänligt erbjudande, INTE att vilja bestämma åt dig. Och det hjälper oftast att ha någon med sig. 

Precis så här tänker jag också. Jag är rätt dålig på det där med kläder, det inser jag själv och skäms inte för. Jag har helt enkelt inget intresse. Men jag inser att det är viktigt många gånger, i jobbsammanhang och på olika fester. Jag hade valt att snälltolka familjen och antagit deras erbjudande. Det hade ju varit jätteskönt om de hjälpte till med kläderna redan innan, så slipper jag oroa mig för om det blir fel. 
Svar på tråden Vill inte gå