• Fjäril kär

Skicka ett Julkort efter brytning?

Det är oerhört respektlöst att inte acceptera att slut är slut och förstå att block betyder nej.

Jag hade blivit både ledsen och provocerad. 

Nej du ska inte skicka något julkort. 

• Fjäril kär
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 14:21:42 följande:
    Jag tycker att det är väldigt respektlöst att inte ge kontakten ett enda samtal innan man väljer en smidig utväg för sig själv och lämnar den andra i sticket istället för att försöka bidra till en bättre relation. Ifall man inte bevärdigar en relation ett enda klargörande samtal så har man inte heller rätt att beklaga sig över ett brev, blommogram eller ett vänligt Julkort.

Om mannen däremot fortsätter med brev efter brev eller kontaktförsök av olika slag så är det en annan sak. Som Einstein sade - Allt är relativt.
    Hon ville uppenbarligen inte ha en bättre relation med dig, hon ville göra slut istället.  Du har inte velat acceptera det och då valde hon att blockera dig.

DU är orsaken till att hon blockerar dig.
  • Fjäril kär
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 14:21:42 följande:
    Jag tycker att det är väldigt respektlöst att inte ge kontakten ett enda samtal innan man väljer en smidig utväg för sig själv och lämnar den andra i sticket istället för att försöka bidra till en bättre relation. Ifall man inte bevärdigar en relation ett enda klargörande samtal så har man inte heller rätt att beklaga sig över ett brev, blommogram eller ett vänligt Julkort.

Om mannen däremot fortsätter med brev efter brev eller kontaktförsök av olika slag så är det en annan sak. Som Einstein sade - Allt är relativt.
    Fel. Allt är inte relativt. Slut betyder slut.
  • Fjäril kär
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 15:10:57 följande:
    Som jag flera gånger har försökt få er att förstå har jag bett om ett samtal med henne istället för text som aldrig brukar leda till förbättring. I samtliga relationer jag har haft både ifråga om kärlek och vänskap är det enda som har hjälpt att man pratar en stund med varandra. Istället skickade hon en lång förklaring om hennes behov istället för att försöka bidra till förbättring för båda två. Vi hade en väldigt bra kontakt tills helt nyligen då det skar sig på grund av okänsliga saker hon själv gjorde men det antar jag inte har någon betydelse för er.
    Varför vill du inte acceptera att du inte ingår i hennes behov? 

Hon har klart och tydligt förklarat Varför hon inte vill ha en relation med dig och valde att göra slut. Du ville inte acceptera det svaret och då var hon tvungen att blockera dig.

Varför förstår du inte?  
  • Fjäril kär
    Teresse7 skrev 2024-12-11 22:27:37 följande:
    Förstår inte riktigt... Hon tycker om dig men har blockat dig p.g.a omständigheter... ?
    Inga konstigheter alls.. jag har blockat min ex-sambo trots att jag tycker mycket om.honom fortfarande.  Jag har blockat för att jag vill inte ha något med honom att göra pga hur han har betett sig i olika sammanhang.  Olika saker som ledde till att jag valde att avsluta relationen.  
  • Fjäril kär
    Teresse7 skrev 2024-12-12 07:34:23 följande:
    Om han är medveten om varför han är blockad och du känner att du vill visa en fredlig sida så tycker jag vid första tanke att ett julkort är bra. Men det kan också bli konstigt... svårt... Jag hade nog låtit bli om jag va över honom. Bättre att lägga julkortet i någon annans brevlåda. Men är svårt att råda andra i sånt här. Är du över honom eller har du lite förhoppningar att han ska be om att du kommer tillbaka? Du behöver inte svara om du inte vill...
    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att skicka julkort till exet. Och han skulle aldrig skicka till mig heller.  Just pga anledningen till vårt uppbrott. 
    Jag skulle aldrig ta honom tillbaka . Jag har ny relation idag och mår mycket bättre.  Även om jag tycker om mitt ex betyder inte det att jag saknar honom. 
Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?