Vardagshjälten skrev 2024-12-11 15:10:57 följande:
Som jag flera gånger har försökt få er att förstå har jag bett om ett samtal med henne istället för text som aldrig brukar leda till förbättring. I samtliga relationer jag har haft både ifråga om kärlek och vänskap är det enda som har hjälpt att man pratar en stund med varandra. Istället skickade hon en lång förklaring om hennes behov istället för att försöka bidra till förbättring för båda två. Vi hade en väldigt bra kontakt tills helt nyligen då det skar sig på grund av okänsliga saker hon själv gjorde men det antar jag inte har någon betydelse för er.
Jag förstår vad du vill, men det du vill ha är något hon inte vill ge dig. Hon vill inte prata med dig. För henne spelar ingen roll vad samtalet skulle ge dig.
Hon vill inte ha med dig att göra och hon har ingen lust att lägga sin energi på att förklara varför.
Du måste hitta acceptans, inom dig, för att ditt liv för alltid kommer att ha några lösa trådar. Sök hjälp med det, om du behöver, men trakassera inte kvinnan som har blockat dig. Hon är borta nu.