• Anonym (*)

Skicka ett Julkort efter brytning?

Om jag har blockerat personen så nej. Det hade jag inte uppskattat alls.

Om vi hade gått skilda vägar utan att jag kände ett behov av att blockera honom så hade ett julkort känts okej. 

• Anonym (*)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 13:55:18 följande:
    Brytningen kan ju faktiskt bero på missförstånd och outredda händelser. Ifall jag hade fått en möjlighet att rensa luften med henne så hade hon förmodligen inte blockat mitt nummer utan förstått mig istället.
    Hon är inte intresserad av att reda ut eventuella missförstånd och du har ingen rätt att tvinga henne. Hon är färdig med dig, oavsett vad du tycker om saken.

Känner du att du behöver prata med någon om uppbrottet så leta upp en bra terapeut eller prata med en vän!
  • Anonym (*)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 15:10:57 följande:
    Som jag flera gånger har försökt få er att förstå har jag bett om ett samtal med henne istället för text som aldrig brukar leda till förbättring. I samtliga relationer jag har haft både ifråga om kärlek och vänskap är det enda som har hjälpt att man pratar en stund med varandra. Istället skickade hon en lång förklaring om hennes behov istället för att försöka bidra till förbättring för båda två. Vi hade en väldigt bra kontakt tills helt nyligen då det skar sig på grund av okänsliga saker hon själv gjorde men det antar jag inte har någon betydelse för er.
    Jag förstår vad du vill, men det du vill ha är något hon inte vill ge dig. Hon vill inte prata med dig. För henne spelar ingen roll vad samtalet skulle ge dig.

Hon vill inte ha med dig att göra och hon har ingen lust att lägga sin energi på att förklara varför. 

Du måste hitta acceptans, inom dig, för att ditt liv för alltid kommer att ha några lösa trådar. Sök hjälp med det, om du behöver, men trakassera inte kvinnan som har blockat dig. Hon är borta nu.
  • Anonym (*)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-12 16:12:23 följande:
    Varför är ni så intoleranta och dömande utan att ha en aning om hur vår inbördes konversation såg ut eller vad som nyligen hade hänt? Jag tolkar det som att ni tar kvinnans parti i alla väder oavsett hur hon själv har betett sig. Det finns även en kultur idag som kan beskrivas som "bättre att sopa under mattan och glömma än att kämpa för att förbättra relationen". .
    Ni har ingen relation. Hon har dumpat dig. Du är singel nu.
Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?