• Anonym (Fia)

Skicka ett Julkort efter brytning?

Jag skulle tycka det var obehagligt. Jag hade ett ex som inte fattade att jag ville ha distans. Jag blockade honom inte, för mig är det en extrem åtgärd, men jag var tydlig. Han skickade ändå små hälsningar då och då och en gång dök han upp utanför mitt jobb (pga ett ärende i närheten, sa han). Det var sjukt stressande och jag mådde dåligt en lång tid efteråt. Om du bryr dig om den här kvinnan ts, så låter du henne vara i fred.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-12 10:06:10 följande:
    Nej men nu gällde det ju TS som vill skicka ett julkort. Är väl inte hela världen. Vi vet ju inte så mkt om varför. Om det känns bra för TS så får man väl vara lite vidsynt. Människor är olika.  

Bra att du inte saknar ditt ex och att du mår bra i din nya relation. 
    Om TS ex får panikkänslor för att hon aldrig blir av med TS finns ingen orsak att vara vidsynt.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (S) skrev 2024-12-13 21:52:32 följande:

Vill du skicka ett julkort så gör det. 
     Om du tänker att du har en del i den konflikten som ni har så kan du ju skriva till ett förlåt. Man kan alltid säga förlåt om avsikten inte har varit att såra den andre. Exempelvis förlåt om jag inte förstått dina behov  och att du hoppas att ni kan reda ut det. Eller att du gärna lyssnar på henne för att du gärna.ser.er som vänner. Eller om du vet något som hon kan tycka att du gjort fel mot henne. Ex om hon tycker att du varit drömmande inte inlyssnande eller något annat.. ex förlåt om jag inte varit tillräckligt inlyssnande, jag hoppas höra från dig. Du kan annars lägga till att du saknar er relation, om du gör det. Om det har varit ett uppenbart bråk. Eller så kan du ju lägga till att ni du hoppas att ni kan lägga det gamla bakom er och hoppas höra.från henne.  

Jag tänker att även om hon nu gjort något okänsligt så kanske det var i upptrappning av något annat. 

Nej nej nej. Visst, det kan vara så att ts ex är en oförbätterlig velfia som dumpar och tar tillbaka, blockar och avblockar som vi andra byter underkläder och då kanske en sån här gest kan få henne att ändra sig - lite obegripligt att ts vill ha henne tillbaka i ett sånt fall men han är väl desperat.

I alla andra fall, där ts ex är en någotsånär normal kvinna så vill hon INTE HA KONTAKT. Inte från någon som kräver svar på frågor. Inte från någon som krälar i stoftet. Ingen kontakt alls. Ts ger rätt sjuka vibbar i sina försök att rationalisera varför han ska ha rätt till exets tankar och känslor. Vad mer anser han sig ha rätt till från henne?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-14 10:06:54 följande:
    Det är nog lika bra att han skickar julkortet. På riktigt. Han får visa sitt sanna jag. Är hon en velfia och tar tillbaks så måste han ju inse det själv. Tror livets hårda skola är bäst ibland. 
    Livets hårda skola - är det att få en besatt stalker på halsen?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-14 16:32:21 följande:
    Absolut inte! Men nu dividerat det ju om att TS ex va velig och kanske va problemet istället så då kände jag mest att han kan la skicka julkortet. En tråd här där folk skriver att han inte ska skicka julkortet ändrar nog föga på hans personlighet om han är en stalker. Är hon en velmaja och tar tillbaka honom för ett julkort och det är det TS vill så får dom väl hållas tills en tråd i familjeliv inte kan rädda situationen. När någon skriver ett inlägg kan det vara bra att läsa hela och inte bara välja ut en del. Ett tips. 
    Det var jag som skrev om att exet skulle kunna vara velig så jo, jag läste hela inlägget som jag själv skrev. Jag formulerade det också så att det var det minst troliga och att i alla andra fall så vill hon inte ha kontakt och ts beter sig som en stalker. Något som knappast bör uppmuntras.
Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?