Anonym (S) skrev 2024-12-13 21:52:32 följande:
Vill du skicka ett julkort så gör det.
Om du tänker att du har en del i den konflikten som ni har så kan du ju skriva till ett förlåt. Man kan alltid säga förlåt om avsikten inte har varit att såra den andre. Exempelvis förlåt om jag inte förstått dina behov och att du hoppas att ni kan reda ut det. Eller att du gärna lyssnar på henne för att du gärna.ser.er som vänner. Eller om du vet något som hon kan tycka att du gjort fel mot henne. Ex om hon tycker att du varit drömmande inte inlyssnande eller något annat.. ex förlåt om jag inte varit tillräckligt inlyssnande, jag hoppas höra från dig. Du kan annars lägga till att du saknar er relation, om du gör det. Om det har varit ett uppenbart bråk. Eller så kan du ju lägga till att ni du hoppas att ni kan lägga det gamla bakom er och hoppas höra.från henne.
Jag tänker att även om hon nu gjort något okänsligt så kanske det var i upptrappning av något annat.
Nej nej nej. Visst, det kan vara så att ts ex är en oförbätterlig velfia som dumpar och tar tillbaka, blockar och avblockar som vi andra byter underkläder och då kanske en sån här gest kan få henne att ändra sig - lite obegripligt att ts vill ha henne tillbaka i ett sånt fall men han är väl desperat.
I alla andra fall, där ts ex är en någotsånär normal kvinna så vill hon INTE HA KONTAKT. Inte från någon som kräver svar på frågor. Inte från någon som krälar i stoftet. Ingen kontakt alls. Ts ger rätt sjuka vibbar i sina försök att rationalisera varför han ska ha rätt till exets tankar och känslor. Vad mer anser han sig ha rätt till från henne?