• Anonym (Elsa)

Skicka ett Julkort efter brytning?

Nej det är creepy bara. 

• Anonym (Elsa)
    Fjäril kär skrev 2024-12-12 09:40:13 följande:
    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att skicka julkort till exet. Och han skulle aldrig skicka till mig heller.  Just pga anledningen till vårt uppbrott. 
    Jag skulle aldrig ta honom tillbaka . Jag har ny relation idag och mår mycket bättre.  Även om jag tycker om mitt ex betyder inte det att jag saknar honom. 
    Nej men nu gällde det ju TS som vill skicka ett julkort. Är väl inte hela världen. Vi vet ju inte så mkt om varför. Om det känns bra för TS så får man väl vara lite vidsynt. Människor är olika.  

Bra att du inte saknar ditt ex och att du mår bra i din nya relation. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (A) skrev 2024-12-12 10:49:01 följande:
    Fast du vet väl inte vad som gjort att hans ex blockat honom. Det är en ganska drastisk åtgärd, och att då ändå höra av sig är inte att respektera den andre.
    Varför skicka julkort till folk man inte respekterar, det är ju inte vidare schysst. Tvärtom. 
    Jag förstår, eller helt ärligt... När jag läser i tråden blir jag lite fundersam över vem som blockat vem... är jag knäpp eller vad är detta igentligen? 

Jag börjar fatta att allt inte är riktigt helt sunt nu.

Inga julkort. Håller med
  • Anonym (Elsa)
    molly50 skrev 2024-12-12 14:33:46 följande:
    Som jag fattar det så är det TS som har blivit dumpad och blockerad av sitt ex.
    Och nu funderar han på att skicka ett julkort till henne.
    Jag tycker han ska låta bli och ge henne tid. Vill hon prata så lär hon höra av sig.

Jag har själv ett ex som vägrade acceptera att jag hade gjort slut och fortsatte kontakta mig och komma hem till mig.
    Hade han dessutom börjat skicka julkort så hade jag blivit vansinnig.
    Då är jag med. Håller med att det är väldigt konstigt att skicka julkort. Jag hade inte skickat julkort till någon jag varit ihop med oavsett om jag blivit blockad eller inte iofs bär jag tänker efter lite. Är det ens nån som skickar julkort längre (bortsett från bilder tagna på småbarn till släktingar och olika företag )...
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Fia) skrev 2024-12-14 07:44:09 följande:
    Nej nej nej. Visst, det kan vara så att ts ex är en oförbätterlig velfia som dumpar och tar tillbaka, blockar och avblockar som vi andra byter underkläder och då kanske en sån här gest kan få henne att ändra sig - lite obegripligt att ts vill ha henne tillbaka i ett sånt fall men han är väl desperat.

I alla andra fall, där ts ex är en någotsånär normal kvinna så vill hon INTE HA KONTAKT. Inte från någon som kräver svar på frågor. Inte från någon som krälar i stoftet. Ingen kontakt alls. Ts ger rätt sjuka vibbar i sina försök att rationalisera varför han ska ha rätt till exets tankar och känslor. Vad mer anser han sig ha rätt till från henne?
    Det är nog lika bra att han skickar julkortet. På riktigt. Han får visa sitt sanna jag. Är hon en velfia och tar tillbaks så måste han ju inse det själv. Tror livets hårda skola är bäst ibland. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Fia) skrev 2024-12-14 15:58:19 följande:
    Livets hårda skola - är det att få en besatt stalker på halsen?
    Absolut inte! Men nu dividerat det ju om att TS ex va velig och kanske va problemet istället så då kände jag mest att han kan la skicka julkortet. En tråd här där folk skriver att han inte ska skicka julkortet ändrar nog föga på hans personlighet om han är en stalker. Är hon en velmaja och tar tillbaka honom för ett julkort och det är det TS vill så får dom väl hållas tills en tråd i familjeliv inte kan rädda situationen. När någon skriver ett inlägg kan det vara bra att läsa hela och inte bara välja ut en del. Ett tips. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Fia) skrev 2024-12-15 08:15:56 följande:
    Det var jag som skrev om att exet skulle kunna vara velig så jo, jag läste hela inlägget som jag själv skrev. Jag formulerade det också så att det var det minst troliga och att i alla andra fall så vill hon inte ha kontakt och ts beter sig som en stalker. Något som knappast bör uppmuntras.
    Jag vet, känner likadant men nånstans i denna tråd känner jag att om TS är en stalker eller har andra bekymmer med sig själv så kommer inte en tråd på familjeliv hjälpa, han kommer ju skicka julkortet eller ta en annan väg ändå högst troligt. Jag tycker inte han ska skicka det och det har jag skrivit om flera gånger. Vi kan inte göra nått åt TS beteende här, mer det jag menar.

Livets hårda skola som du påpekade, var mer riktat åt det påståendet att han ex är en velfia. Åt honom då i det scenariot.  Jag fattar också att det är rätt låg trolighet i det men i det fallet är ju allting annorlunda. 

Ibland blir det lite rörigt när man testar men hoppas dy förstår min tanke lite. 
Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?