Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Oattraktivt med min partners övervikt

Behöver inte säga att du inte tänder på han längre. Men stäng av tv o mobiler och sätt er ner i soffan en kväll o prata ofiltrerat om erat förhållande. 

Säg att du anser att ni behöver få ut han på motion oftare. Och dra ner på sötsakerna. Säg att du vill hjälpa han gå ner i vikt för framtida liv att det inte ska drabba han med hjärt o kärlsjukdomar (tillåtet o äverdriva här) jag är själv 43 i BMI. Har märkt själv att min sambo tappat lusten efter jag gått upp nästan 40kg med henne. Men har ändrat kostvanor och ska snart till VC om o få börja med Ozympic (Vet att det är fusk så det behöver ni inte nämna) men man ska inte tillåta eller uppmuntra övervikt. Det är en hälsofara som skall tas på stort allvar..

• Anonym (Kille)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-12-12 10:12:09 följande:

Vi har kunnat prata om det men inte på ett djupare plan. 
    Detta är inget jag skulle lämna för i dagsläget då jag ändå finner honom attraktiv men skulle det fortsätta spåra kommer jag vara tydlig med att jag inte vill ha lika mycket sex på grund av detta. 
    Några extra kg är helt okej men att på kort tid uppfylla vikt för fetma tycker jag är extremt oattraktivt och även oansvarigt för sin egen kropp. Att dessutom bry sig som singel för man vet man lättare träffar någon då men att släppa på det när man träffat någon är också väldigt mycket att ta för givet.
    Vi äter rätt bra tillsammans tycker jag och unnar oss såklart på helger men märker han har svårt med mängd. Kan lätt äta 3 x min portion om vi ställer fram något gott. 
    Men han är medveten om problemet och har nämnt det ibland så känns inte helt hopplöst.
    Får inte heller alls någon känsla av att han skulle må dåligt utan bara för mycket livsnjuteri i för stora mängder.

Hur pass mycket kilon pratar vi om jämfört med längden? Är han bara mullig eller har det spårat nått så.in i helvete att han ser ut som en sackosäck i soffan? 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kri) skrev 2024-12-12 10:31:30 följande:
    Bukfett är det absolut värsta och mest fula, osmakliga område att lägga på sig vikt som man. Seriöst, hade vägrat ligga med en ölbuk, mår illa bara av den inre synen av en sådan. Fruktansvärt och väldigt ohälsosamt dessutom. 
    Hur hade du mått om den du älskar hade sagt samma om dig? 
Svar på tråden Oattraktivt med min partners övervikt