• Anonym (Brainwash)

Har hon varit otrogen eller inte?

Min sambo och jag varit ihop sedan 2011 och har en son ihop. Igår kväll när vi skulle han mysig stund ihop kläckte hon spontant ur sig att; jag var den bästa älskaren hon haft. I normala fall så är det ju något positivt och lätt att ta åt sig om man erfarenhet sedan tidigare men problemet är att när vi träffades var hon oskuld och vad jag vet så har hon inte någon annan än mig medans vi varit ihop. I stundens lekte vi färdigt ändå men jag kan inte släppa detta ändå utan konfronterade henne idag. Jag ville veta vad hon menade och hon gick in i en försvars ställning. Hon medgav att det var klumpigt sagt och frågade om man inte kunde säga det ändå? Ja sa nej inte utan att man jämför med någon annan. Men jag kan inte släppa det hon sa utan jag känner mer för att gå till botten med det. Frågan är om jag ska? Har det hänt något så är det nog länge sen på sitt gamla jobb då det förekom rykten att hon skulle hånglat med en annan. Hon vet min inställning att man är otrogen så är det kört. Jag hade inte förlåtit det men vi har som sagt en son ihop och vill samtidigt inte förstöra för familjeliv. Ska jag släppa de tacksam för svar!

• Svar på tråden Har hon varit otrogen eller inte?
  • Anonym (Obehagligt)

Vadå "gå till botten med det". Vad skulle du kunna göra menar du? Släpp det. Finns inget du kan göra.

• Anonym (Elsa)

Detta är en svår grej. Hon kan ha sagt så utan att ha varit otrogen. Men hon kan ickså försagt sig. 

Det du kan göra är ju att be henne erkänna direkt men om det kommer fram på annat håll så kommer du lämna henne. Men om hon berättar så är det till hennes fördel. 

Det jag reagerar på lite är att du fick ta upp detta med henne i efterhand... Blir lite skevt att hon inte själv kom och rätta till en felsägning på den nivån. 

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Omg) skrev 2024-12-14 19:54:04 följande:
    Vet du att hon har hånglet då?
    Hur fan ska jag veta det...? Jag går på ts info.
  • Anonym (Brainwash)

Har jag sagt att det är okey att hon hånglat med någon annan? Som sagt det var bara ett rykte men när jag konfronterade henne den gången att gick ett rykte att hon hånglat med någon annan svarade hon; hur vet du det? Hon bekräftade direkt och det behöver man ju  inte vara någon einstein för att fatta. Jag är inget kontroll freak men det är hennes uttalande emellanåt som gör att jag blir misstänksam. Detta tog priset och såg på henne hon blev tagen på sängen. Hon ville inte fortsätta prata om det utan började prata om något annat. Jag läser svaren och kan inte påstå att jag får något större gehör utan att det är jag det är fel på. Se det från min sida inte hennes och vad hade ni gjort, sagt. Hade detta varit okey för er?

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Brainwash) skrev 2024-12-14 20:03:41 följande:

Har jag sagt att det är okey att hon hånglat med någon annan? Som sagt det var bara ett rykte men när jag konfronterade henne den gången att gick ett rykte att hon hånglat med någon annan svarade hon; hur vet du det? Hon bekräftade direkt och det behöver man ju  inte vara någon einstein för att fatta. Jag är inget kontroll freak men det är hennes uttalande emellanåt som gör att jag blir misstänksam. Detta tog priset och såg på henne hon blev tagen på sängen. Hon ville inte fortsätta prata om det utan började prata om något annat. Jag läser svaren och kan inte påstå att jag får något större gehör utan att det är jag det är fel på. Se det från min sida inte hennes och vad hade ni gjort, sagt. Hade detta varit okey för er?

Eftersom du inte gjorde slut med henne redan då. Då visar du att det är "ok" att hångla med andra. Du sa själv, om hon har varit otrogen skulle du göra slut, men när hon hånglade med någon så gjorde du inte slut. Alltså måste det betyda att du ansåg att hon inte var otrogen, dvs att det var "ok". Annars funkar inte den logiken. Eller så lärde hon sig efter det att hon kan glida lite utanför relationen om hon känner för det och får lite mindre dåligt samvete en annan gång... T ex någon av de gånger hon har utforskat andra mäns förmågor som gjort att hon kan säga att du är den bästa älskare hon har haft. (Vilket i sig är konstigt, jag skulle aldrig kalla en pojkvän, sambo, make för älskare.)

Så hon har sagt konstiga saker vid fler tillfällen? Vad har hon t ex sagt då?

Klart det inte är ok att vara ihop med en tjej som är otrogen lite då och då. Men det är ditt liv.
  • Anonym (Brainwash)

Ett rykte behöver ju inte vara sant eller hur? Jag kan som sagt inte bevisa något.

• Anonym (Lilo)

Omöjligt att svara på om man inte känner personen lite mer.

Har hon foten i munnen även annars och säger konstiga saker eller "fel" ord p.g.a. hjärnsläpp? Då behöver det inte betyda någonting alls, hon ville bara göra dig glad och det blev en hel cirkus av det.

Eller om det var så att hon hade ett hångel med en annan man en gång, inte räknar det som sex och tycker att du är bättre på att kyssas eller nåt.

Jag hade i alla fall ett par rejäla hångel med killar innan jag hade sex fullt ut, och då kan man jämföra med hur smeksamma/fumliga/bra på att kyssas de var utan att det betyder att man haft sex?

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Brainwash) skrev 2024-12-14 20:12:38 följande:

Ett rykte behöver ju inte vara sant eller hur? Jag kan som sagt inte bevisa något.

Hennes uttalande den gången kan ju tas som ett erkännande. Men du kan inte bevisa något den här gången heller tyvärr. Eller hur tänkte du?
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Lilo) skrev 2024-12-14 20:14:34 följande:

Omöjligt att svara på om man inte känner personen lite mer.

Har hon foten i munnen även annars och säger konstiga saker eller "fel" ord p.g.a. hjärnsläpp? Då behöver det inte betyda någonting alls, hon ville bara göra dig glad och det blev en hel cirkus av det.

Eller om det var så att hon hade ett hångel med en annan man en gång, inte räknar det som sex och tycker att du är bättre på att kyssas eller nåt.

Jag hade i alla fall ett par rejäla hångel med killar innan jag hade sex fullt ut, och då kan man jämföra med hur smeksamma/fumliga/bra på att kyssas de var utan att det betyder att man haft sex?

Men skulle du säga till en kille att han är den bästa älskaren även om du bara hade hånglat med andra, bara haft sex med en enda person? För mig är det jättekonstigt att kalla någon älskare om man bara hånglat.
  • Anonym (Brainwash)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-12-14 20:14:50 följande:
    Hennes uttalande den gången kan ju tas som ett erkännande. Men du kan inte bevisa något den här gången heller tyvärr. Eller hur tänkte du?
    Exakt jag kan ju inte bevisa eftersom jag inte var där på plats. Jag har ju inte sett något själv utan gått bara på hennes uttalande och beteende.
Svar på tråden Har hon varit otrogen eller inte?