• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Kratius

Jag vill poängtera att tråden inte handlade om mig, jag skrev dessutom ut att den inte borde handla om mig. 

Det är bara några få som faktiskt klarade av att hantera sina känslor, som läste hela trådstarten som faktiskt svarade på deras egna upplevelse. 

Jag hoppas att en del av er som inte svarat reflekterar på dom som fokuserade på mig, hur avund, osäkerhet inför sitt egna intellekt och viljan att peta ned vem som helst som sticker ut. 

Detta är alltså vuxna människor, som inte kan kontrollera sig själva. Förutsägbart och oerhört tragiskt.

• Anonym (IQ fiskmås)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:01:02 följande:

Jag vill poängtera att tråden inte handlade om mig, jag skrev dessutom ut att den inte borde handla om mig. 

Det är bara några få som faktiskt klarade av att hantera sina känslor, som läste hela trådstarten som faktiskt svarade på deras egna upplevelse. 

Jag hoppas att en del av er som inte svarat reflekterar på dom som fokuserade på mig, hur avund, osäkerhet inför sitt egna intellekt och viljan att peta ned vem som helst som sticker ut. 

Detta är alltså vuxna människor, som inte kan kontrollera sig själva. Förutsägbart och oerhört tragiskt.

Jo den handlade om dig, annars hade du inte skapat tråden.

Har du inga andra verktyg i verktygslådan än att beskylla folk för att vara känslosamma och okontrollerade? Dina bra argument lyser med sin frånvaro. Kanske beror det på att du inte är så bra som tror? 
  • Dr Nail
    Kratius skrev 2024-12-17 21:37:03 följande:

Givetvis spelar det roll, däremot är det ju bästa sättet att tackla en dålig hand att spela den så bra du kan om du inte har några andra val. 

Bra att du fokuserar på dig själv. 

Jo så är det ju, du har rätt såklart.
  • Kratius
    Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:16:12 följande:
    Jo den handlade om dig, annars hade du inte skapat tråden.

Har du inga andra verktyg i verktygslådan än att beskylla folk för att vara känslosamma och okontrollerade? Dina bra argument lyser med sin frånvaro. Kanske beror det på att du inte är så bra som tror? 

Här kan vi se en människa som behöver attackera mig, för att inte känna sig sämre. Det är viktigt att jag "tas ned på jorden", för att den skall kunna leva i sin illusion. 

"Utmaningen" som ges i sista delen, är en fälla för att försöka få mig att säga något den kan hugga på. Relativt vanligt förfarande bland medelintelligenta. 

Sedan klargör jag redan i trådstarten att det inte handlar om mig, vilket användaren inte kan acceptera då personens känslor har företräde för verkligheten. 

• Anonym (Eli)

Hela din trådstart handlar om dig och hur mycket bättre du anser dig vara än alla andra. Du hade kunnat formulera dig bättre om du ville ha andra svar.

• Kratius
    Anonym (Eli) skrev 2024-12-18 00:28:09 följande:

Hela din trådstart handlar om dig och hur mycket bättre du anser dig vara än alla andra. Du hade kunnat formulera dig bättre om du ville ha andra svar.

Vad vet du om min motivation med tråden? : )
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:29:34 följande:
    Vad vet du om min motivation med tråden? : )
    Inte speciellt mycket eftersom du uttrycker dig kryptiskt och sedan kritiserar de som svarar. Om du kunde tala ur skägget kanske du skulle få de svar du vill ha.
  • Kratius
    Anonym (Eli) skrev 2024-12-18 00:30:57 följande:
    Inte speciellt mycket eftersom du uttrycker dig kryptiskt och sedan kritiserar de som svarar. Om du kunde tala ur skägget kanske du skulle få de svar du vill ha.
    Som sagt, du kan ju svara på trådstarten istället, dvs det som efterfrågades. Du kanske skall läsa om den?
  • Aniiee

Jag lutar mig tillbaka och låter dig vila i villfarelsen =P

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Oj)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:32:23 följande:
    Som sagt, du kan ju svara på trådstarten istället, dvs det som efterfrågades. Du kanske skall läsa om den?
    Varför gör du en tråd i ett diskussionsforum när du inte är öppen för en diskussion? 
Svar på tråden Jag är bättre än dig