• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Anonym (Hahaha)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:05:32 följande:
    Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

Nu vänder sig ju tråden inte till mig, eftersom jag vet att jag är bättre än vad du är. Hur vet jag det? För att jag vet att jag är den bästa, och då är du sämre. Enkelt.

Men den var kul ändå, så jag svarar. 

Om jag hade varit sämre än vad du är, så hade det inte bekommit mig heller - rangordning är en rätt poänglös sak att ägna sig åt eftersom livet är så subjektivt. Vad många anser vara framgång kan andra anse totalt irrelevant. Så vad man värderar högre är så personligt att jämförelser blir poänglösa.

Så vadan min inledning i svaret? Jo, för mig och min världsbild så är jag perfekt och den bästa. Så oavsett vad du har att komma med, är det för mig sämre än vad jag har. Därför är du, för mig, sämre än mig.
  • Kratius
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-17 21:57:00 följande:
    Svarar med en motfråga... Varför tror du jag skriver narcissit?
    Du har enkla förklaringsmodeller för att kategorisera människor, för att avfärda dom. "Thought terminating cliche" kan du googla på. 
  • Anonym (So fo mo po)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:34:44 följande:

Ja, visst är det kul hur sådana små saker kan vara irriterande. Ofta brukar det vara en reflex, för att någon/något sticker ut från accepterat konsensus. 

Just sådana här små saker, leder ofta till mobbning eller utstötning från gruppen.

Fiskar du efter att bli cancelled?
    Krävs mer än en mild irritation över språkbruk.
  • Anonym (Oj)
    Kratius skrev 2024-12-17 22:07:45 följande:
    Du har enkla förklaringsmodeller för att kategorisera människor, för att avfärda dom. "Thought terminating cliche" kan du googla på. 
    Du har ju kategoriserat alla andra utom dig själv som mindre smarta än dig. 
  • Anonym (Hybris)

Delar andra också din uppfattning om dig själv? 

• Anonym (Hybris)

Vad har du för utbildning? Vad arbetar du med?

• Kratius
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-17 22:24:24 följande:
    Du har ju kategoriserat alla andra utom dig själv som mindre smarta än dig. 

Du har gjort några misstag här. 

1. Inte alla

2. Du har gjort en snabb kategorisering över EN tråd, medan jag har många många år av reflektion, data och kunskap. 

Det blir lätt komiskt när du likställer det. 

• Anonym (Eli)

Det är helt okej för mig att du känner så och jag är inte det minsta arg. När jag gick i sjuan trodde jag också att jag var mycket smartare, mognare, coolare och bättre än alla andra. När jag växte upp kom verkligheten ikapp och jag blev mer ödmjuk och insåg att jag varken var bättre eller sämre än någon annan och att jag kan lära mig mycket av andra. Du kommer förhoppningsvis också komma till den insikten när du blir större. God jul Tomte

• Anonym (Oj)
    Kratius skrev 2024-12-17 22:34:01 följande:

Du har gjort några misstag här. 

1. Inte alla

2. Du har gjort en snabb kategorisering över EN tråd, medan jag har många många år av reflektion, data och kunskap. 

Det blir lätt komiskt när du likställer det. 

Jag har aldrig kategoriserat. Jag skrev att jag tänkte narcissit av att läsa det du skrev. Resten har du lyckats få ihop själv. 
Svar på tråden Jag är bättre än dig