Han kramade min brukare. Hon blev ''tokig av glädje''. Hur ska jag hantera detta?
Alltså, jag är såå nervös just nu och behöver bara ventilera lite. Jag har precis börjat som personlig assistent och det känns redan som att jag kanske gjort nåt fel eller typ missat nåt viktigt? 😬
I helgen var jag ute på stan med min brukare, och vi råkade stöta på en killkompis till mig. Jag vinkade till honom, och han såg oss båda, log och vinkade tillbaka ? alltså också åt min brukare. Hon blev superexalterad och började vinka jättemycket tillbaka.
Min killkompis blev såklart glad och kom fram för att hälsa. Han hälsade både på mig och på min brukare och gav oss en kram (vilket var gulligt av honom). Men min brukare blev heeelt till sig av det här, liksom "tokig av glädje".
Sen igår (när det blev min arbetspass/arbetsdag igen för att ta hand om henne/brukaren) ville hon ut på stan igen och verkade tro att vi skulle stöta på honom där igen. Jag försökte hantera det så bra jag kunde, men det var svårt. Min brukare är ju lite speciell i sitt sätt att tänka.
Jag är fortfarande så ny på jobbet och försöker liksom bara fatta hur jag ska hantera såna här grejer. Jag har skrivit en rapport om det som hände, typ så neutralt jag kunde, men det känns ändå pinsamt på nåt sätt? Jag är ju medveten om att det inte är mitt fel, men jag är så rädd att jag råkat göra situationen mer komplicerad på nåt sätt.
Är det någon här som har erfarenhet av liknande? Hur brukar ni hantera sånt här?