• Anonym (Omröstning)

En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Som rubriken lyder. Tänk en kvinna som är överviktig, åtminstone typ 10kg eller mer i övervikt (fett). Jag pratar alltså inte om väldigt muskulösa kvinnor. Denna omröstning riktar sig endast till män.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?
  • Anonym (Ja)

Ja, om hon ser bra ut och är intelligent så skulle jag det. 

• Anonym (Omröstning)
    Anonym (Yes) skrev 2024-12-20 19:24:07 följande:
     Det tror jag inte, kvinnor är inte lika besatta. Det är ju väldigt passande att du kommer med det just nu.  Tycker du inte lol

Det är Rob som är i farten igen lol
    Va? Jag startade denna tråd för att jag själv en gång var smal men nu är jag tjock och har lite komplex över det. Förstår inte vad du gör här i tråden om du ändå bara ska anklaga en för att ljuga
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Yes) skrev 2024-12-20 19:24:07 följande:
     Det tror jag inte, kvinnor är inte lika besatta. Det är ju väldigt passande att du kommer med det just nu.  Tycker du inte lol

Det är Rob som är i farten igen lol
    Det borde man fattat. Något står inte rätt till där.
  • Anonym (Olle)

Kanske. Jag är generellt inte attraherad av överviktiga (och inte underviktiga heller). Det handlar inte bara om utseendet i sig utan att det signalerar ohälsa, bristande karaktär och dåliga vanor (sen måste det såklart inte vara så, men det är intrycket man får).

Men jag har varit med om förr att man överraskat sig själv med vem man fallit för, och trotsat sin egna bild av vilken "typ" man hade. Hade hon väldigt fina drag för övrigt och framför allt en härlig personlighet hade jag säkert kunnat bortse ifrån en lättare övervikt (inte grav fetma).

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Olle)
    ITrust skrev 2024-12-20 19:20:29 följande:
    De flesta män föredrar normalviktiga kvinnor, med ett BMI som ligger inom normalvikt fast åt det smalare hållet på BMI-skalan. Finns undersökningar på detta. 
    Frågan är varför det ens behövs undersökningar på det. Borde vara rätt självklart att de flesta människor attraheras av normalvikt och hälsosamma ideal. Gäller både män och kvinnor.
  • Anonym (Omröstning)
    ITrust skrev 2024-12-20 19:18:30 följande:

Det hade varit intressant att veta om de män som röstat själva är överviktiga eller ej. Det skulle ts ha tagit med i omröstningen. Jag vet i alla fall vad jag tror. 

Det har du rätt i. Jag kanske skapar en ny tråd så att jag kan lägga till detta
  • Anonym (Omröstning)
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-20 19:40:45 följande:
    Hur gammal är du? Du beter dig som en omogen tonåring. Du är 100% en man som har stora problem som sitter dygnet runt på ett forum och skriver som besatt om kvinnors övervikt. 
    Jag är 29, och du får tro vad du vill, det bryr jag mig inte om. Dessutom är du väldigt otrevlig. :)
  • ITrust
    Anonym (Olle) skrev 2024-12-20 19:41:35 följande:
    Frågan är varför det ens behövs undersökningar på det. Borde vara rätt självklart att de flesta människor attraheras av normalvikt och hälsosamma ideal. Gäller både män och kvinnor.
    Exakt. 
  • Anonym (kk)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-12-20 19:14:21 följande:
    Hon kanske var något överviktig fast med fett på ?rätt? ställen.
    Minst 15-20 kg övervikt, 30 innan hon skulle kunna kallas smal. 
Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?