• Anonym (Omröstning)

En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Som rubriken lyder. Tänk en kvinna som är överviktig, åtminstone typ 10kg eller mer i övervikt (fett). Jag pratar alltså inte om väldigt muskulösa kvinnor. Denna omröstning riktar sig endast till män.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?
  • TvillingmammaVästgöte

Jag har alltid varit lite rund och har alltid varit omgiven och uppskattad av bra , trevliga, välutbildade och snygga män. Är gift sen många år med en bra man. Så att det skulle vara helt avgörande att vara smal, för att få kärlek, det tror jag inte. 

Jag har väninnor som är både vackrare och smalare än jag som inte alls haft lika stor tur som jag, i kärlek.

Jag tror tvärtom att det på något sätt kan vara bra att inte vara perfekt, utseendemässigt. Då lockar man inte till sig de ytligaste av männen, slipper narcissisterna och psykopaterna som tyvärr ofta de vackraste kvinnorna råkar ut för. Och man vill ju ha en man som ser något mer i en, än bara utseendet. 

Men visst är det fint att det finns suoervackra och smala kvinnor, jag tycker också det , men det gäller för dem att ha människokännedom och inte falla för fel män. 

• Anonym (Rob)
    Phallgren skrev 2024-12-22 18:05:58 följande:

Det som alltid slår en när män ger sin preferens av kvinnors kroppstyp och alla arga kvnnor som fräser ytligtget osv är det ständiga hyckleriet.
    Få män säger rakt ut att de söker en kvinna som under x kilo etc men det är helt okontroversiellt för kvinnor att ständigt säga att de vill ha en man som är en viss längd eller över. De gör detta helt ogenerat och öppet och som om det vore det naturligaste i världen att ha dessa preferenser.

På en dejtingapp kan man ofta se kvinnor skriva att de söker någon som är 180cm eller över men man ser aldrig en man som säger att han söker någon som väger 70kg eller under etc. Skulle han göra det så skulle det skärmdumpas och hånas över hela internet.

Hyckleri från kvinnor som vanligt med andra ord. Och vikt är något man faktiskt kan göra något åt medans dessa kortare män är "dömda" för livet att alltid hånas helt öppet och ständigt att de inte duger och det finns inte något de kan göra åt det.

Att även kortare män är dubbelt så sannorlika att ta livet av sig är det ingen som bryr sig om eftersom allt fokus ligger på hur synd det är om kvinnor och att de är "förtryckta" och att de inte äger lika många företag osv.

*Bugar*. Helt klockren analys på kvinnors dubbelmoral.
  • Anonym (A)
    Phallgren skrev 2024-12-22 18:05:58 följande:

Det som alltid slår en när män ger sin preferens av kvinnors kroppstyp och alla arga kvnnor som fräser ytligtget osv är det ständiga hyckleriet.
    Få män säger rakt ut att de söker en kvinna som under x kilo etc men det är helt okontroversiellt för kvinnor att ständigt säga att de vill ha en man som är en viss längd eller över. De gör detta helt ogenerat och öppet och som om det vore det naturligaste i världen att ha dessa preferenser.

På en dejtingapp kan man ofta se kvinnor skriva att de söker någon som är 180cm eller över men man ser aldrig en man som säger att han söker någon som väger 70kg eller under etc. Skulle han göra det så skulle det skärmdumpas och hånas över hela internet.

Hyckleri från kvinnor som vanligt med andra ord. Och vikt är något man faktiskt kan göra något åt medans dessa kortare män är "dömda" för livet att alltid hånas helt öppet och ständigt att de inte duger och det finns inte något de kan göra åt det.

Att även kortare män är dubbelt så sannorlika att ta livet av sig är det ingen som bryr sig om eftersom allt fokus ligger på hur synd det är om kvinnor och att de är "förtryckta" och att de inte äger lika många företag osv.

Mannens vikt är viktig, tyvärr så är så många män överviktiga
  • Anonym (Man)
    Anonym (A) skrev 2024-12-22 18:31:44 följande:
    Mannens vikt är viktig, tyvärr så är så många män överviktiga
    Även om fler män statistiskt sett är överviktiga, så behöver man beakta vad som är viktigt/vad som uppskattas av respektive kön. Observera att detta inte betyder att man behöver vara på detta sätt; det betyder bara att det värdesätts av motsatt kön.

Jag är säker på att kvinnor anser att mannens vikt är viktig. Men kvinnor har generellt sett en bredare repertoar av efterfrågade egenskaper. Man brukar lite slarvigt säga att kvinnor vill ha hela paketet.

Män däremot har en mer relativ önskan i kvinnans egenskaper där utseende(där ingår kroppen) prioriteras och rankas högre än andra egenskaper. Det betyder inte att andra egenskaper är oväsentliga, bara att om mannen träffar en estetiskt vacker kvinna så kan han ha överseende med andra egenskaper.

Detta gör att övervikt hos en partner påverkar män mer än kvinnor.
  • GrovRobban

Älskar BBW om vi håller oss till kroppar och utseende men det är människan man blir förälskad i, inte kroppen.

• Anonym (M)

Alla ni som säger övervikt signalerar ohälsa, vet ni hur många "smala" personer som är ätstörda? Som svälter sina kroppar eller spyr upp mat för stt vara "vackra" och också betraktas som "hälsosamma"? Det finns många med 10- 20 kg övervikt som är superhälsosamma, som rör på sig, äter bra mat och har bra blodtryck och kolesterolvärden. Om ni är så intresserade av hälsa, tycker ni också det är oattraktivt med personer som jobbar mycket och därmed stressar? Eller som har få vänner, då man ser att ensamhet har enormt negativ effekt på hälsan? Blir ni tända på någon med bra blodtryck? Jag bara undrar då jag blir genuint nyfiken på vad ni menar när ni säger att "hälsa" är attraktivt?

• Core
    Anonym (M) skrev 2025-01-04 08:20:11 följande:

Alla ni som säger övervikt signalerar ohälsa, vet ni hur många "smala" personer som är ätstörda? Som svälter sina kroppar eller spyr upp mat för stt vara "vackra" och också betraktas som "hälsosamma"? Det finns många med 10- 20 kg övervikt som är superhälsosamma, som rör på sig, äter bra mat och har bra blodtryck och kolesterolvärden. Om ni är så intresserade av hälsa, tycker ni också det är oattraktivt med personer som jobbar mycket och därmed stressar? Eller som har få vänner, då man ser att ensamhet har enormt negativ effekt på hälsan? Blir ni tända på någon med bra blodtryck? Jag bara undrar då jag blir genuint nyfiken på vad ni menar när ni säger att "hälsa" är attraktivt?

Attraktion i det sammanhang det talas om här är ju vad man naturligt faller för, inte nödvändigtvis vilka som lever ett hälsosamt liv. Alla har ytliga preferenser, och övervikt är ett yttre attribut som gör att vissa känner direkt avsmak.

På samma sätt som skägg, tatueringar, dålig klädstil, gula tänder, rörelsemönster, hållning, etc kan signalera olika saker som kanske inte helt behöver stämma med verkligheten, men skapar en uppfattning hos betraktaren.

Och just attraktion skapas inte sällan vid första gången man ser en person. Som en undermedveten sållning, det är inte så att många tänker och gör bedömningen den är attraktiv, den är inte attraktiv 

Alla vet nog att vissa bara fastnar man för, utan att riktigt veta varför. Sen har vi diskussionen efteråt, och man resonerar sig fram till att exempelvis övervikt är lika med ohälsa i mina ögon, när vi gör det till ett intellektuellt problem. Så oavsett om du är medveten om det eller ej gör du en mängd antaganden som bygger på vad som möter ögat 
  • Core

Jag sitter på många forum för träning och läser, och har gjort i 15 år. Det man ser nu är att fler och fler kvinnor känner avsmak för extremt vältränade män, för att i det kollektiva medvetandet har det såtts ett frö om hur vanligt doping blivit. Så ren eller ej blir du av många placerad i det facket, för doping är för de flesta något oattraktivt, du lider brist och ohälsa hur snygg du än är. 

Samma sak hände för kanske tio år sedan med onaturligt formade kvinnokroppar. Det som ser opererat ut har blivit något avtändande för de allra flesta män, medans 2005 brydde sig ingen och det var snarare tvärt om

Det vi till slut landar i är att naturligt hälsosamma kroppar är det vi i grund och botten dras till, men hur det ligger till egentligen spelar mindre roll när vi väl etablerat en uppfattning vid det initiala mötet

• Anonym (M)
    Core skrev 2025-01-04 10:08:53 följande:
    Attraktion i det sammanhang det talas om här är ju vad man naturligt faller för, inte nödvändigtvis vilka som lever ett hälsosamt liv. Alla har ytliga preferenser, och övervikt är ett yttre attribut som gör att vissa känner direkt avsmak.

På samma sätt som skägg, tatueringar, dålig klädstil, gula tänder, rörelsemönster, hållning, etc kan signalera olika saker som kanske inte helt behöver stämma med verkligheten, men skapar en uppfattning hos betraktaren.

Och just attraktion skapas inte sällan vid första gången man ser en person. Som en undermedveten sållning, det är inte så att många tänker och gör bedömningen den är attraktiv, den är inte attraktiv 

Alla vet nog att vissa bara fastnar man för, utan att riktigt veta varför. Sen har vi diskussionen efteråt, och man resonerar sig fram till att exempelvis övervikt är lika med ohälsa i mina ögon, när vi gör det till ett intellektuellt problem. Så oavsett om du är medveten om det eller ej gör du en mängd antaganden som bygger på vad som möter ögat 
    Fast någon beskrev ju att hen gillade smala kvinnor för det symboliserade "hälsa". Precis som att en smal kropp var detsamma som en hälsosam person. Om man då verkligen blir attraherad av den smala kroppen för att man indoktirnerats i marknadens framställning av vad som är "hälsosamt" och genuint tycker det är sexigt på grund av en illusionerad hälsoeffekt så borde väl också ett bra blodtryck vara sexigt? Eller vad är det med "hälsaosam" som är attraktivt? Är det för att man hoppas att personen ska leva så länge som möjligt? Är det för att personen ska orka göra vissa saker? Jag försöker bara förstå för jag tycker genuint att det är otroligt fascinerande att säga att hälsa är attraktivt. Vita tänder är för övrigt ingen alls markör för hälsa snarare tvärtom då tandblekningar förstör emaljen och försvagar tänderna. 
Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?