• Aliona

Dejta en kille från Iran?

Är inte riktigt säker på vad din fråga är, men om det handlar om att han är iranier så finns det iranier som är extremt religiösa och konservativa och så finns det de som är liberala och otraditionella, med värderingar och livvstil likt vår. Man får helt enkelt prata, det brukar ge sig ganska snabbt om man pratar om politik och kultur. 

Däremot låter det väldigt oroväckande att han har varit aggressiv. Jag tänker att man bör vara väldigt, väldigt vaksam med personer med våldsamt förflutet. 

• Aliona
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 22:54:18 följande:

Dessutom vill han få orgasm i mig så att jag blir med barn. Han talar enbart engelska men bott här i 5 år.

Du tycker inte att det är ett varningstecken? Hur reagerar han när du inte låter honom komma i dig? 
  • Aliona
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 23:02:09 följande:

Han är liberal och emot regimen. 

Men han har stora händer och har smockat ner män i Iran.

Han vill ha barn med mig. Jag är äldre. Vi har känt varandra i 4 veckor. Presenterat mig digitalt för sin familj som bor i Iran etc. 

Det är väldigt underligt att han vill gå så snabbt fram.

• Aliona
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 23:05:14 följande:
    Han respekterar mitt beslut. Supersnäll. 

Det är jättebra att han respekterar ditt beslut, men jag undrar fortfarande varför han går så fort fram. Att försöka göra någon gravid som man känt i fyra veckor tyder inte på ett sunt omdöme. Varför har han så bråttom? Hotas han av utvisning? Behöver han familjeanknytning för att få stanna i Sverige? Eller kan det finnas annat skäl? Hur försörjer han sig? Och varför sprack första äktenskapet så snabbt? 

Jag säger inte att den här killen inte är bra, men det finns två varningstecken som du bör vara uppmärksam på - att han har bråttom och att han använt våld. Hur pratar han om misshandeln? Det låter inte som att det var självförsvar. Reflekterar han över vad som hände? Tar han på sig ansvaret? Skulle han göra samma sak om han var i liknande situation igen? Om inte, hur ser han till att det inte kommer att hända? 

Svar på tråden Dejta en kille från Iran?