• Anonym (?)

Dejta en kille från Iran?

En man från Iran har jag börjat dejta här i Sverige. Är svenska.
    Han är supersnäll.

Han berättade att han varit gift med en svenska. De gifte sig snabbt i Turkiet sedan skilde de sig snabbt.

Han berättade att han kan ej åka till Iran till sin släkt då han har slagit ner flera män av ilska och fått böter av regimen där för det.

Han är så snäll och äger en lägenhet här i Sverige så det är svårt att tro att han han gjort sådant.

• Svar på tråden Dejta en kille från Iran?
  • Anonym (E)

Så han är våldsam och har fifflat sig till ett medborgarskap på falska grunder. What could possibly go wrong? 

Du kommer säkert inte ta till dig av några kritiska svar men jag har bott i Mellanöstern och kvinnosynen är överlag fruktansvärd på ett sätt som är svårt för svenska kvinnor att förstå. 

Jag skulle aldrig inleda en relation med en man från extremt patriarkal kultur för det går i de allra flesta fall åt helvete. Jag vet inte hur många kvinnor som måste misshandlas och mördas för att svenska kvinnor ska fatta  det. 

Jag känner några vettiga iranier men de kom hit som riktiga flyktingar eftersom deras föräldrar eller de själva flydde från regimens förtryck - inte för att de hade spöat upp random män.

De är dessutom högutbildade, ateister och starkt kritiska till den svenska migrationspolitiken och mesandet med islamister och jihadister av uppenbara skäl. 

En sådan iransk man skulle jag kunna dejta även om jag tror att vissa kulturkrockar kan uppstå ändå men en man som kom hit i vuxen ålder genom ett skenäktenskap för att han är kriminell skulle jag inte ta i med tång, 

Förhållanden med stor ålderskillnad mellan mannen och kvinnan är inte vanligt eller accepterat utan ses som en deal för att uppnå något pragmatiskt mål, inte minst med tanke på hur otroligt viktigt det är att få barn i den typen av traditionella kulturer. 

Är du säker på att han är medborgare? Det finns en agenda här helt säkert, frågan är vilken.

Jag kan sätta pengar på att det här slutar med att du blir sårad och i värsta fall misshandlad eller rentav dödad. 

Du är en mogen kvinna som borde veta bättre. Jag fattar inte att man fortfarande måste förklara sådant här för svenska kvinnor efter tusentals skräckexempel på hur det kan gå när man inleder en relation med en man från en kultur där kvinnor behandlas som ägodelar och boskap. 

• EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-01-22 12:36:01 följande:
    Skrev fel 45
    Lite märkligt att inte kunna hålla koll på sin egna ålder.... rätt stor skillnad mellan 40 och 45. 

Hur gick det förresten med flytten till Dubai? Eller vae Grekland? USA? 
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-01-24 21:28:45 följande:

Han gifte sig med en svenska bara för att bli svensk medborgare. Sedan skilde de sig snabbt. 

I inlägg 46 ville han inte bli svensk medborgare....
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-01-25 10:04:44 följande:

Kommer Iranier till Sverige bara för att gifta sig snabbt med en svenska och sedan skilja sig?

Ja, de kan de väl göra. Precis som alla andra utländska kan göra. Men man får inte svensk medborgareskap enbart genom att gifta sig.
  • Anonym (HPV Queen)
    Han är så snäll och äger en lägenhet här i Sverige.
    Han äger ett hus.

Han har bott i Sverige i 7 år men vill ej bli svensk medborgare
    Han gifte sig med en svenska bara för att bli svensk medborgare

Jag är 40 år.
    Är det lämpligt att bli gravid vid 45 år?

Ju du TS, vad ska man säga?
  • Anonym (RUN!)
    Anonym (HPV Queen) skrev 2025-01-25 17:51:22 följande:
    Han äger ett hus.

Jag är 40 år.

Då är det så mycket enklare att försvinna med barnet till sitt hemland. 
  • Anonym (RUN!)
    Anonym (HPV Queen) skrev 2025-01-25 17:51:22 följande:
    Han äger ett hus.

Jag är 40 år.

Ska man ljuga så måste man komma ihåg vad man tidigare har skrivit. 

Så varför en trolltråd om detta?
  • Anonym (E)

TS - är det så att han har föreslagit att ni ska gifta er så att han får stanna här? 

Det finns ju en annan tråd om iranska män som vill gifta sig av den anledningen. Är det din tråd också? 

• Anonym (?)

Han är arbetslös och jobbar svart parallellt.
    Han dricker vodka nästan varje dag.
    Trots det mycket snäll och äter antidepressiv medicin.

• Raggartjejen
    Anonym (?) skrev 2025-01-27 15:35:55 följande:

Man kan vara snäll trots att man är arbetslös. 
    Man kan vara snäll trots att man mår dåligt och äter antidepressiva. 
    Men det är inte okej att jobba svart = man betalar inte skatt, alltså bidrar man inte till samhället. 
    Man har inte heller samma skydd som på ett "vitt" arbete.
    Dricker vodka nästan varje dag  - har han alkoholproblem?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Raggartjejen skrev 2025-01-27 16:11:15 följande:
    Man kan vara snäll trots att man är arbetslös. 
    Man kan vara snäll trots att man mår dåligt och äter antidepressiva. 
    Men det är inte okej att jobba svart = man betalar inte skatt, alltså bidrar man inte till samhället. 
    Man har inte heller samma skydd som på ett "vitt" arbete.
    Dricker vodka nästan varje dag  - har han alkoholproblem?
    Jag dricker ingenting. Bara vatten och mjölk.
    Han slutade röka när vi träffades men dricker rött vin och vodka ofta.  38 år. 
    Han har ingenting att göra så tror det är därför. 
  • Raggartjejen
    Anonym (?) skrev 2025-01-27 16:16:42 följande:
    Jag dricker ingenting. Bara vatten och mjölk.
    Han slutade röka när vi träffades men dricker rött vin och vodka ofta.  38 år. 
    Han har ingenting att göra så tror det är därför. 
    Så du menar att han dricker alkohol bara för att han inte har något att göra?
    Isåfall är det varning för alkoholproblem  = man dricker inte alkohol bara för att man är sysslolös. 
  • Anonym (?)
    Raggartjejen skrev 2025-01-27 16:20:42 följande:
    Så du menar att han dricker alkohol bara för att han inte har något att göra?
    Isåfall är det varning för alkoholproblem  = man dricker inte alkohol bara för att man är sysslolös. 
    Jag har försiktigt sagt det till honom. 
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2025-01-27 15:35:55 följande:

Antingen trollar du eller så är du fullständigt omdömeslös.
    Varför ska du ha en relation med idioten?

Skriv inte att du är kär för du är inte en fjortis utan en vuxen kvinna som inte kan tramsa på det sättet. Du borde veta bättre. 

Har du någon diagnos? 

Det räcker med importerat trash i Sverige som inte tänker göra rätt för sig och begår brott. Varför skulle vi vilja ha en enligt egen utsago våldsam man med psykisk ohälsa, alkoholproblem och inga som helst asylskäl i det här landet?

Det är snudd på landsförräderi av dig att du ens överväger att hjälpa honom att stanna på de premisserna. 

Skaffa absolut inga barn med idioten. När du tittar på honom nu så ser du in i din framtid och vilken genbank dina barn skulle komma från. 

Skärp dig människa! 

• Anonym (?)

Är det normalt för en man från Iran att dricka sprit varje dag? 

• EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-01-27 22:49:19 följande:

Är det normalt för en man från Iran att dricka sprit varje dag? 

Ja. Det också normalt att röka inne under fläkten. Och att röka på. Och att knulla brudar på löpande band. Att bo hemma hos mamsen. 

Vad tror du själv?!

Det är inte normalt för någon, oavsett var man kommer ifrån, att dricka sprit varje dag. Då är man alkoholist. 
  • Anonym (Anna)

Du driver med oss.
    Du vet om att många råkat riktigt illa ut på riktigt?, inget man driver om.

Är du 40+ och resonerar så behövs nog ett boende 

Svar på tråden Dejta en kille från Iran?