• Anonym (Liean)

Arg över inställd barnvakt

Finns två "versioner" av det här, för att inte påverka svaren skriver den andra efter jag vet vad ni tycker om den första.

Du ska på dejt och har fixat barnvakt till din nioåring. Samma dag ställer barnvakten in på grund av att dess tonåring är krasslig. Du har ingen annan som kan passa och tvingas ställa in dejten helt.

Blir du arg på den som skulle ha passat barnet?

• Svar på tråden Arg över inställd barnvakt
  • Anonym (d)
    Anonym (Liean) skrev 2024-12-21 23:14:44 följande:

Nioåringen skulle sova över hos barnvakten.

Vilket då gör att denne riskerar smittas. Tänker situationen är vid jul nu? Inget konstigt.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (d) skrev 2024-12-22 08:37:41 följande:
    Vilket då gör att denne riskerar smittas. Tänker situationen är vid jul nu? Inget konstigt.
    Det stämmer. Jag tänkte att föräldern får avgöra om h*n vill skicka dit 9-åringen, ifall tonåringen bara är lite förkyld t ex. Det går smittor överallt nu ändå.

Men utifrån 9-åringens perspektiv. Är det guste att medvetet riskera att 9-åringen smittas och blir sjuk lagom till julafton? Även om det bara är en förkylning.

Bara för att föräldern ska på date? 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-22 09:13:14 följande:
    Det stämmer. Jag tänkte att föräldern får avgöra om h*n vill skicka dit 9-åringen, ifall tonåringen bara är lite förkyld t ex. Det går smittor överallt nu ändå.

Men utifrån 9-åringens perspektiv. Är det guste att medvetet riskera att 9-åringen smittas och blir sjuk lagom till julafton? Även om det bara är en förkylning.

Bara för att föräldern ska på date? 
    Det är nog inte bara en dejt. Det ska sexas också, Därav barnvakt över natten. 
  • Anonym (Stina)

Dumt att bli ovän med sin enda möjlighet till barnvakt över en sådan sak.  

Taskigt mot barnet att riskera sjukdom på julafton. Ska barnet fira med den andra föräldern den här julen? 

• Anonym (P)

Det beror på om jag hade blivit arg eller inte. Om jag av någon anledning hade tvekat på sanningshalten i krassligheten, hade jag absolut blivit irriterad. Likaså om tonåringen ändå hade kunnat klara sig själv, och barnvakten kunde sova hos oss med nioåringen istället.

I övrigt hade jag så klart blivit besviken, men saker kan ju tyvärr som bekant hända.

• Mrs Moneybags

Arg kan man väl inte bli. Barnvakten är ju inte min personliga tjänare utan en person som förmodligen ställer upp lite på skoj för att vara schysst. 

Det är väl bara att boka om dejten. Ingen stor grej!

• Anonym (All)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-22 06:16:09 följande:

Ett tredje alternativ är ju att träffa dejten, men bara några timmar, om inte avståndet är för stort. De flesta 9-åringar kan vara själva hemma några timmar, om det inte är för sent på kvällen.

Ja, om man verkligen vill träffa sin dejt så är ju detta ett alternativ. Om inte sexet ör det viktigaste eller att man nu anser att en 9 åring är för liten att vara hemma själv. 

• Anonym (Liean)

"Dejten" har rest långt för att ses och behövde åka tillbaka morgonen efter. Nioåringen kan inte vara ensam hemma.

• Anonym (?)
    Anonym (Liean) skrev 2024-12-22 10:46:28 följande:

"Dejten" har rest långt för att ses och behövde åka tillbaka morgonen efter. Nioåringen kan inte vara ensam hemma.

Mycket hänger på vad tonåringen drabbats av.  Lite skillnad om det gäller stukad tå eller akut blindtarm med operation. 

Samt om det går att misstänka bakomliggande motiv hos barnvakten, tex ett ex som vill sabba dejten. 
  • Anonym (Liean)
    Anonym (?) skrev 2024-12-22 10:49:41 följande:
    Mycket hänger på vad tonåringen drabbats av.  Lite skillnad om det gäller stukad tå eller akut blindtarm med operation. 

Samt om det går att misstänka bakomliggande motiv hos barnvakten, tex ett ex som vill sabba dejten. 
    Förkylning. Halsont och snörvel.
Svar på tråden Arg över inställd barnvakt