Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Förbjud sex med alkohol?

Anonym (Inget försvar men...) skrev 2024-12-22 17:20:11 följande:

Det här är inget försvar av kvinnan men det är inte roligt att åldras, snart fylla 50 och vara en gammal kärring med klimakteriebesvär. Känna att livet är i backspegeln och ingen tycker man är söt längre. Då kan det nog bli sådär ihop med alkohol. Det är inte så mycket riktat till pojken utan det är något man behöver bevisa för sig själv.

Det skulle kunna vara så efterblivet att vissa får bekräftelse av att knulla någon som sover men när du har beskrivit det som något logiskt blir det vårt att avgöra vem av er som har svart bälte mental gymnastik.
    Anonym (Inget försvar men...) skrev 2024-12-22 18:59:07 följande:
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 17:27:58 följande:
    Detta handlar nog med största sannolikhet inte hänt utan alkohol/tabletter/droger i kroppen. Sedan hamnar enormt många kvinnor i jobbiga situationer under klimakteriet. Inte fan våldtar dessa sina barns polare. Sedan är inte alkohol den enda orsaken, men det verkar vara en hög riskfaktor. 
    Ja alkohol är definitivt en hög riskfaktor och det hade sannolikt inte hänt utan alkohol. Men har du vart i klimakteriet själv eller? Du har ingen aning om hur det är och hur man känner sig. Särskilt som ensam/singel/gammal nucka som jag tror damen är. "Jaha nu är det bara att invänta döden men ändå 17 år kvar till pension" Inget att se fram emot, inget att leva för.

Jag försvarar inte själva agerandet, jag försöker förklara det.

Vet du att hon var lika full dagen efter eller är det jag inte rasist men?

• ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 17:27:58 följande:
    Detta handlar nog med största sannolikhet inte hänt utan alkohol/tabletter/droger i kroppen. Sedan hamnar enormt många kvinnor i jobbiga situationer under klimakteriet. Inte fan våldtar dessa sina barns polare. Sedan är inte alkohol den enda orsaken, men det verkar vara en hög riskfaktor. 
    Folk bryr sej mindre om konsekvenser när de är fulla så de gör ju sånt som de normalt inte skulle göra som t.e.x vakna upp i fel säng, det är ju lite tråkigare att fundera på konsekvenserna man nyktrat till. Men baserat på artikeln så måste anmälan ha kommit som en överraskning, jag tvivlar på att det spelat någon roll om hon var full eller inte, men mannen blev ett lätt byte i sitt tillstånd.

• ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:05:26 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-22 21:58:49 följande:
    Folk bryr sej mindre om konsekvenser när de är fulla så de gör ju sånt som de normalt inte skulle göra som t.e.x vakna upp i fel säng, det är ju lite tråkigare att fundera på konsekvenserna man nyktrat till. Men baserat på artikeln så måste anmälan ha kommit som en överraskning, jag tvivlar på att det spelat någon roll om hon var full eller inte, men mannen blev ett lätt byte i sitt tillstånd.
    Så du tror att hon i ett spiknyktert tillstånd hade förstått att han inte ville ligga. För nu verkar hon ju blivit hög på livet och blivit nattens drottning?. Dessutom på sin sons kompis. Hon har ju varit så packad att hon tappat omdömet fullständigt. Om inte folk skulle dricka och tro att man får ligga så skulle man åtminstone veta att det var fel. 
    Vill du citera texten i artikeln där det framgår att hon var så full att hon tappat omdömet fullständigt?
    Det enda om bristande omdöme jag har hittat är att hon några dagar efter fortfarande tror att hon var kung i baren.

Några dagar efter händelsen kallas kvinnan till förhör på polisstationen i Katrineholm. 

Hon berättar att hon just hade fått lön och därför var ?kung i baren?.

"Så du tror att hon i ett spiknyktert tillstånd hade förstått att han inte ville ligga"

ja.
    Men inte rasist men... har ändå en poäng, kvinnliga fyllskador har inte så mycket mer än utseendet att komma med, det är ju inte direkt så att de får kuk för att de har en mysig personlighet så det kan nog kännas lite jobbigt att vara fjortis vid 49, 35 åriga fjortisar är sexigare och många av dem är snälla med kåta män som inte är kung i baren.

De som stjäl har lite svårare att rationalisera med stöld är inte riktig stöld när man vill stjäla men de som skiter i samtycke verkar lyckas göra skillnad på våldtäkt och
    riktig våldäkt. Senaste stjärnan på forumet jag läste var en kvinna som menade att det är inte riktig våltäkt om det sker i stundens hetta

Det andra alternativet är det är ju lite tråkigare att fundera på konsekvenserna när man nyktrat till om man har knullat sin kompis 49-åriga mamma.
    But perhaps the most startling fact that emerged from this new research was that it was possible to find unincarcerated men who would admit to being rapists. Most of the subjects were college students, and it seems incredible that this group would confess sex crimes to total strangers. However, as long as the word ?rapist? didn?t appear in the questionnaire, men were comfortable answering ?yes? to questions such as: ?Have you ever had sexual intercourse with an adult when they didn?t want to because you used or threatened to use physical force?? In interviews conducted by the psychologists David Lisak and Susan Roth at Duke University in North Carolina, and later by Lisak and Paul Miller at Brown University in Rhode Island, it turned out that respondents somehow didn?t realise that this was a description of rape.
    [...]
    These studies relied on a standard questionnaire, the Sexual Experiences Survey, where the phrase ?without their consent? (or its equivalent) appeared in every question used to determine whether a man was a rapist. All such questions referred to vaginal, anal or oral sex. Furthermore, in personal interviews, men who admitted to non-consensual sex made no attempt to claim that there had been a misunderstanding. They knew their victims were unwilling. They were just terrifyingly bad at making the connection between non-consensual sex and rape.

https://aeon.co/essays/until-we-treat-rapists-as-ordinary-criminals-we-wont-stop-them
    ´
    Våldtäkt från anmälan till dom

"Uppraggningsvåldtäkter" leder sällan till åtal

I kategorin bekanta ingår också en undergrupp av så kallade "uppraggningsvåldtäkter", vilka har likheter med vad som internationellt brukar kallas ?date rapes?. Med uppraggningsvåldtäkter åsyftas här anmälda våldtäkter där målsäganden befann sig på en träff med den misstänkte när övergreppet ska ha skett. Ofta har de fått kontakt genom en dejtingapp på telefonen. Som träff har även räknats tillfällen då målsäganden och den misstänkte gått hem tillsammans efter att ha träffats på en krog, fest eller nattklubb.
    Vidare har ett par fall medräknats där det inte tydligt framkommer att parterna varit på en träff, men målsäganden och den misstänkte är bekanta sedan tidigare och har haft frivilligt samlag före den anmälda händelsen.

Ungefär en tredjedel av händelserna där parterna är bekanta kan kategoriseras som en uppraggningsvåldtäkt. Anledningen till att Brå gör denna särredovisning är att den här typen av våldtäkter faller bort i rättskedjan i särskilt stor utsträckning. Endast 1 av 106 uppraggningsvåldtäkter i urvalet ledde till åtal
    .18 I senare kapitel framkommer också att de uppraggningsvåldtäkter som ändå går till domstol har en lägre fällandegrad än övriga våldtäkter.

bra.se/rapporter/arkiv/2019-05-27-valdtakt-fran-anmalan-till-dom
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:07:34 följande:
    Då behöver man nog fundera lite över vad man faktiskt tycker är kul. Vi kanske ska ha särskilda platser som är godkända zoner för dom som vill ha sex redlöst berusade och där alla är med på precis vad som helst i den zonen. Så kan alla andra vara skyddade från andras äckliga närmanden på fyllan 
    Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon
  • ClumsySmurf
    Anonym (Noalko) skrev 2024-12-22 23:08:21 följande:
    Förbjud sex med alkohol?

Tycker vi kan förbjuda alkohol istället. Gift är vad det är.

det är lättare att tillämpa en lag med totalt alkoholförbud än
    översexuellt par som varit gifta i 30 år hade ömesidigt sex efter ett fullt men litet glas vin, kvinnan väger 30kg mer än mannen, vem våldtog vem mest?

• ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2024-12-22 23:39:34 följande:
    Då behöver man nog fundera lite över vad man faktiskt tycker är kul. Vi kanske ska ha särskilda platser som är godkända zoner för dom som vill ha sex redlöst berusade och där alla är med på precis vad som helst i den zonen. Så kan alla andra vara skyddade från andras äckliga närmanden på fyllan 
    Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon

r som varit på krogen och
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:42:18 följande:
    Hur tolkar du detta? 
    Vadå tolkar?
    om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak så tycker jag att min bostad är lämplig safe zone där folk med knäppa ideer inte ska få lägga sej i.

r som varit på krogen ocä
    ClumsySmurf skrev 2024-12-22 23:39:34 följande:

• ClumsySmurf
    Anonym (Christina) skrev 2024-12-23 00:27:26 följande:
    Förbjud sex med alkohol?

Den lagstiftningen borde gälla enbart män eftersom det statistiskt sett är fler män som våldför sig på kvinnor än tvärtom. 

Män verkar ha svårt att hantera alkohol överlag så det var en väldigt bra ide, då skulle vi kvinnor kunna känna oss tryggare när vi vistas utomhus och antalet våldtäktsfall och sexualbrott skulle minska kraftigt. 

men eftersom afghaner statistiskt sett, antagligen är värst...
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:07:47 följande:

Det var inte det jag syftade på. Utan mer att man kommer in på ett motsvarande hotell eller en plats där man skriver på papper att här är syftet att få en frizon, i stort sätt allt är tillåtet. Alla får supa och ligga hur mycket man vill, alla går mer på misstag men inte tortyr. Och så signerar man, betalar en försäkring och så får det gå som det går. Dom som trivs med detta får då utsätta sig och utsätta andra för saker i sin fristad? men andra människor ska vara skyddade på krogen, hemma och alla andra platser i samhället. 

Hävdar folk att det där är roligt så får dom tycka det med likasinnade. 

men vi som som inte vill ha fyllegangbang på hotell...?
    kan inte jag få ha mitt hem som en frizon där såna som du inte får detaljstyra mitt sexliv?
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:07:47 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-23 00:03:06 följande:

r som varit på krogen ochVadå tolkar?
    om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak så tycker jag att min bostad är lämplig safe zone där folk med knäppa ideer inte ska få lägga sej i.

r som varit på krogen ocä

Det var inte det jag syftade på. Utan mer att man kommer in på ett motsvarande hotell eller en plats där man skriver på papper att här är syftet att få en frizon, i stort sätt allt är tillåtet. Alla får supa och ligga hur mycket man vill, alla går mer på misstag men inte tortyr. Och så signerar man, betalar en försäkring och så får det gå som det går. Dom som trivs med detta får då utsätta sig och utsätta andra för saker i sin fristad? men andra människor ska vara skyddade på krogen, hemma och alla andra platser i samhället. 

Hävdar folk att det där är roligt så får dom tycka det med likasinnade. 

Anonym (TS) skrev 2024-12-23 04:27:49 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-23 01:10:04 följande:
    men vi som som inte vill ha fyllegangbang på hotell...?
    kan inte jag få ha mitt hem som en frizon där såna som du inte får detaljstyra mitt sexliv?

Jo men då kan ju fortfarande den andra anmäla dig? det är ju inte som att överfallsvåldtäkter är särskilt vanliga. 

Om du har ett fungerande sexliv och förstår samtycke kommer du inte drabbas. Handlar ju om normer och arr skapa en medvetenhet. 

Om man inte får ligga när det står 0 glas vin på kvittot kan vem som helst anmäla.
    Brukar någon som har ett fungerande sexliv fantisera om att detaljstyra andras sexliv?

Att kvinnan i artikeln skulle ha varit så packad att hon tappat omdömet fullständigt är något du har hittat på, du lägger mycket fokus på att det är den som tappat omdömet som våldtar.
    om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak..
    Jo men då kan ju fortfarande den andra anmäla dig?

Varför?
    Alla som förstår samtycke förstår att det är jag som är i utsatt situation och att det är upp till mej att avgöra hur mycket våldtagen jag blev.

Har man lyckats inbilla sej att det är den som knullar någon som aprak som blir våldtagen har man svåra problem att förstå samtycke och har dåligt omdöme när det står 0 glas vin på kvittot.
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 07:06:24 följande:
    Anonym (S2) skrev 2024-12-23 06:41:29 följande:

Du fattar inte. Ska krogvakterna hålla reda på hur mkt alla dricker och sedan komma ihåg det? 

Det är lagligt att dricka, det är lagligt att ha sex. Folk får ta konsekvenserna av det. ,;

Det är lagligt att dricka, lagligt att köra bil. Men inte ihop. Det är nog mer du som inte förstår. Ingen förväntas vittna eller minnas saker annars. Men som i det här fallet kan folk uppge att någon varit väldigt berusad. 

Det räcker med 1 glas vin per person. Så om du går på restaurang, ni har bokat ett bord för 2 och på kvittot är det 4 glas vin då får man inte ligga och det finns saker som tyder på att det druckits mer. 

omdöme
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 10:32:30 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-23 10:27:41 följande:

Om man inte får ligga när det står 0 glas vin på kvittot kan vem som helst anmäla.
    Brukar någon som har ett fungerande sexliv fantisera om att detaljstyra andras sexliv?

Att kvinnan i artikeln skulle ha varit så packad att hon tappat omdömet fullständigt är något du har hittat på, du lägger mycket fokus på att det är den som tappat omdömet som våldtar.Jo men då kan ju fortfarande den andra anmäla dig?

Varför?
    Alla som förstår samtycke förstår att det är jag som är i utsatt situation och att det är upp till mej att avgöra hur mycket våldtagen jag blev.

Har man lyckats inbilla sej att det är den som knullar någon som aprak som blir våldtagen har man svåra problem att förstå samtycke och har dåligt omdöme när det står 0 glas vin på kvittot.

omdöme

Du tror att den här typen av våldtäkter hade hänt bland två helt nyktra personer? 

varför ska man ha sex packad? Detta handlar om att förhindra våldtäkter och lidande. 

Du tror att den här typen av våldtäkter hade hänt bland två helt nyktra personer?

du är som att diskutera med en vänsterfeminist

Förklara varför det är den packade som blir knullad som gör fel.

varför ska man ha sex packad? Detta handlar om att förhindra våldtäkter och lidande."

varför det är den packade som blir knullad som gör fel?

Man förhindrar man inte våldtäkter när man tänker som en våldtäktsman.

• ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 17:04:47 följande:

Det bästa vore väl att lagstifta så vi får in nya normer.

Anonym (TS) skrev 2024-12-23 15:29:42 följande:
    Detta handlar väl inte om att vi ska springa runt och anmäla folk hejvilt utan att ändra på vår syn. 
    konsekvent....

Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?