Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Förbjud sex med alkohol?

Anonym (S) skrev 2024-12-22 22:34:38 följande:
    Nej, det betyder det inte alls. Man kan vara kung i baren och vara bara lite mer än salongsberusad också. Och fortfarande, nej det ska inte vara straffbart.
    Och varför ska det inte vara straffbart. Om folk slutar uppfatta andra människor signaler så man anklagas för våldtäkt så har man gått över alla gränser. En man har dessutom anmält. Män som utsetts brukar inte ringa polisen?. Det är ett stort stigma.

Har hört så många unga killar som varit på krogen och kvinnor i 50 års ålder går fram och råstöter på dom och är aspackade. I min värld skulle det då vara olagligt av den här kvinnan att ens fråga om han vill följa med hem och ligga. För hon vet inte vad hon gör längre och har druckit för mycket och kan inte bete sig. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:40:47 följande:
    Om man har sex med sin partner redlöst berusad så lär man inte bli anmäld!
    Beror ju på om partnern uppskattar sexet. Om hen inte samtyckt fast man trott att den andra gjort det så är det våldtäkt. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:45:33 följande:
    Då borde det vara olagligt att vara incel och autist också, som sitter och hittar på scenarion på nätet som aldrig händer IRL! 

Vad menar du? 

Jag tycker inte man ska ha som norm att man ska få ragga/förföra personer när man är packad. Vad har det med incels att göra? 

Jag och min man har alltid sex spiknyktra?. Det är jättebra. 

• Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:49:55 följande:
    Vad menar du, varför tillskriver du mig åsikter som jag inte har?
    Okej, så du tycker att man ska förbjuda sex mellan personer som har druckit mer än ett glas vin då eller vad är din åsikt? 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:58:21 följande:

Nej. 

Nu hittar du på igen, varför skulle jag ha åsikter som du hittar på? 

Vad har jag hittat på? Jag frågar vad du tycker. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bison) skrev 2024-12-22 22:59:12 följande:
    Det är ingen som skulle acceptera det. En del av en lagstiftning handlar om acceptansen. Det var lagligt och t o m en förmildrande omständighet om man råkade ut för en olycka att köra bil full förut. Nu har synen förändrats och det ligger nog en hel del propaganda och information bakom. Jag vet inte om det t o m pågår (information och propaganda) inom skolor och sexualundervisningen. Det krävs en del arbete för att kunna vända ett stort skepp. Man kan inte enbart lagstifta bort saker, i så fall hade alla svenskar redan varit absolutister vid det här laget. Vad som hände sist de försökte var att den undre världen tog över hembränningen med maffiaverksamheter osv.
    Nu handlar det om att skapa nya normer och att vissa saker borde bli stigmatiserat. Man får exempelvis inte slå sina barn med linjal där dom svarar fel på matteläxan, men vilket straff skulle dessa föräldrar får. Det skulle inte leda till något omhändertagande eller ens åtal? Slå barnlätt på rumpan om dom tagit sönder något är inte lagligt men inte heller straffbart. 

Men lagen förändrar normer och människor syn och beteenden. Samma sak med sexköp. Det är stigmatiserat. Det är ju ingen som åkt dit i Sverige som skryter om detta offentligt. 

Och att ha nolltolerans i trafiken är tryggt för alla i samhället. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 23:06:09 följande:

Ja du tillskriver mig åsikter som jag aldrig gett utryck för! 

Det är väl att hitta på? 

Nej jag ställer frågor och frågar sedan vad din åsikt är kring ett påstående?. Du svarar ju inte vad du tycker. Någon åsikt måste du väl ha om du väljer att diskutera här. Istället för att prata om autister och incels. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bison) skrev 2024-12-22 23:14:53 följande:
    Man kan inte lagstifta före man ändrar acceptansen oavsett vad det gäller. Då bygger man in ett systemfel.

Hur då? Den nya samtyckeslagen har funnits ett bra tag nu. Läser man om det här på flashback så skulle den här situationen vara okej att ligga med någon som däckat. Lagstiftningen säger något annat. 

Ingen säger att man inte ska få ha sex eller dricka alkohol. Det kan inte ses som en mänsklig rättighet att få ligga full. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Noalko) skrev 2024-12-22 23:08:21 följande:

Tycker vi kan förbjuda alkohol istället. Gift är vad det är.

Det skulle inte gå. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 23:22:19 följande:
    Om du ställer en fråga utan att tillskriva mig åsikter som jag inte har så ska jag svara. 
    Vad tycker du om att ha sex när man är onykter? Ska det vara lagligt. Nu talar jag allmänt och inte du som individ 
Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?