Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc

Din kropp, ditt val. Nej, du behöver inte varken berätta eller involvera pojkvännen egentligen. ALLA beslut kring graviditeten är dina. Sedan väljer du själv hur mycket du låter honom vara med på det.

Den där människan ska du inte ha mer med att göra! Om hon pushar på det här sättet redan så kan det bara bli värre.

• Anonym (B)
    Anilewe skrev 2024-12-25 12:21:25 följande:

Jag har precis såna känslor att det kommer bli värre?

Hon är en verksamhetschef på detta stället och har sagt direkt att hon bara vikarierar för en kollega. Jag tror att hon kan påverka andra bm med sina åsikter, så jag känner att jag vill inte träffa någon av de. 

Överreagerar jag? 

Hon var väldig på att jag accepterar vara med i register och annat som jag har fyllt innan (jag markerade nej innan utan en anledning faktisk. Att försöka övertala mig redan då känns som red flag)
    Hon var otrolig snällt hela tiden?

Varför ska mam avråda en kvinna göra nipf privat ? Det är ju mina pengar?

Hon har noterat till sin kolega i mitt journal att hon ska fråga om min parter vet om graviditeten? 
    Jag vill inte ha några hemligheter inför min sambo, men det är ju min sak. 

Nej du överreagerar inte alls. Faktum är att hon begår tjänstefel och borde anmälas till IVO, men förstår om du inte orkar det så klart.
  • Anonym (B)
    Anonym (d) skrev 2024-12-25 13:11:11 följande:
    detta är dock inte konstigt, klart de måste följa upp hur situationen framskrider, kan vara tecken på att allt inte står rätt till om du går till MVC utan att ha meddelat din partner om graviditeten.
    De märker väl på ts om hon verkar rädd eller på annat sätt nervös. Själv skulle jag bara påpeka att det är en privatsak om och isf när man berättar för sin partner. Följdfrågor skulle bemötas med ett upprepande och ett påpekande att det är färdigdiskuterat.
  • Anonym (B)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-25 16:43:20 följande:
    Fast nej, man bestämmer inte själv om man ska få snitt eller inte.
    Oavsett att man äger sin egen kropp.

Personligen tycker jag att det borde satsas mer på terapi till alla "förlossningsrädda".
    Vadå "fast nej"? Det handlar inte om kejsarsnittet utan om hon är tvingad att berätta för pojkvännen och tvingad att involvera honom, och det är hon INTE.
  • Anonym (B)
    Anilewe skrev 2024-12-25 16:57:58 följande:
    Jag är i v6 och hon sa att de kan inte göra någonting innan v25-29. Enligt henne pratar man om den när man väljer sjukhus och skriver en förlossningsplan. 
    20 veckor till orkar jag inte med alla dessa känslor. 

Jag känner att jag bör inte ha några barn om jag jag är inte bered att göra allt för dem. 

Jag bor med min pojkven och har sagt det till henne.
    Jag är en person som behöver bearbeta allt själv först, och vi har haft familj på besök från hemlandet förra veckan och jag behöver mer privat utrymme. Att ha känsliga samtal och sen träffa direkt vener eller familj känns jätte jobbig. 
    Jag var nära flera gånger att berätta. Han märker såklart att jag är inte mig själv, men jag skiljer på jobb och annat.
    Det där är ren och skär lögn! Man gör UL och andra tester innan dess, bl a för att se om fostret är friskt. Vi har fri abort upp till vecka 18 och därför kan man inte vänta hur länge som helst. KUB (blodprov) görs i vecka 9-12 och UL i vecka 11-14.
  • Anonym (B)
    Anilewe skrev 2024-12-25 18:56:45 följande:
    För mig handlar det faktisk om kejsarsnitt.

Om en bm försöker avrådda nipf och påpeka att parter ska vara med i alla beslut, då är det varning för mig.
    Det känns att hon har pro life åsikter?.
    Hon har redan övertalat mig att kryssa godkännande i något register som är frivilligt. 
    Jag litar  inte att jag kommer få hjälp att få ka på mina önskemål om hon redan nu försöker förhindra mig med annat.
    Min kommentar handlade om din pojkvän, jag menar inte tråden i sig. Du har ingen skyldighet att involvera honom mer än du själv väljer och vill.

Men helt klart behöver du byta BM, hon begår tjänstefel som försöker pressa dig på det där sättet. Dessutom skriver hon in saker i journalen som är dömande.
  • Anonym (B)
    Anonym (O) skrev 2024-12-26 02:17:56 följande:
    Lugna ner dig. Det handlar om en journalanteckning och inget tvång!
    Återigen, det var INTE det min kommentar handlade om.
  • Anonym (B)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-26 10:19:56 följande:
    Nej, din kommentar avsåg att läxa upp mig. I inlägg 23 påpekar ts att du hade fel.
    Ta åt dig det istället för att försvara sitt misstag. 
    Men herreguuuud MIN kommentar handlar om det JAG säger att den gör! Hur svårt ska det vara att fatta! Och vad gäller uppläxandet så var det DU som skrev till mig om något helt annat, dvs DU blandade in kejsarsnitt när det var tydligt att det inte var det jag pratade om!
    Anonym (B) skrev 2024-12-25 10:04:49 följande:

Din kropp, ditt val. Nej, du behöver inte varken berätta eller involvera pojkvännen egentligen. ALLA beslut kring graviditeten är dina. Sedan väljer du själv hur mycket du låter honom vara med på det.

Den där människan ska du inte ha mer med att göra! Om hon pushar på det här sättet redan så kan det bara bli värre.

Fast nej, man bestämmer inte själv om man ska få snitt eller inte.
    Oavsett att man äger sin egen kropp.
Svar på tråden Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc