Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc

Anonym (B) skrev 2024-12-25 10:04:49 följande:

Din kropp, ditt val. Nej, du behöver inte varken berätta eller involvera pojkvännen egentligen. ALLA beslut kring graviditeten är dina. Sedan väljer du själv hur mycket du låter honom vara med på det.

Den där människan ska du inte ha mer med att göra! Om hon pushar på det här sättet redan så kan det bara bli värre.

Fast nej, man bestämmer inte själv om man ska få snitt eller inte.
    Oavsett att man äger sin egen kropp.

Personligen tycker jag att det borde satsas mer på terapi till alla "förlossningsrädda".
  • Anonym (Donna)
    Anonym (B) skrev 2024-12-26 09:42:54 följande:
    Återigen, det var INTE det min kommentar handlade om.
    Nej, din kommentar avsåg att läxa upp mig. I inlägg 23 påpekar ts att du hade fel.
    Ta åt dig det istället för att försvara sitt misstag. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (B) skrev 2024-12-26 10:34:30 följande:
    Men herreguuuud MIN kommentar handlar om det JAG säger att den gör! Hur svårt ska det vara att fatta! Och vad gäller uppläxandet så var det DU som skrev till mig om något helt annat, dvs DU blandade in kejsarsnitt när det var tydligt att det inte var det jag pratade om!
    Anonym (B) skrev 2024-12-25 10:04:49 följande:

Din kropp, ditt val. Nej, du behöver inte varken berätta eller involvera pojkvännen egentligen. ALLA beslut kring graviditeten är dina. Sedan väljer du själv hur mycket du låter honom vara med på det.

Den där människan ska du inte ha mer med att göra! Om hon pushar på det här sättet redan så kan det bara bli värre.

Trådens själva ämne är KS om du missat det.
  • Anonym (Donna)
    Anilewe skrev 2024-12-26 11:10:03 följande:

Kan de blanda i socialtjänsten för att jag är rädd och ber om kejsarsnitt ? 

Är ångest underlaget till anmälan? Det är ju sjuk!

Det är inte ovanligt att man är rädd och att man känner en hel det oro under graviditeter.

Kan de blanda in socialen när jag gör privata undersökningar för känna lugnet eller kunna agera i god tid?  

Kanske det att jag kommer absolut inte skulle vilja ha med min sambo på förlossningen är också underlaget till anmälan Till socialen? 
    För att jag vill inte att han ser mig i mest intim moment i livet.

Han svimmar vid blodprovstagning eller stygn borttagning så det skulle vara bara problem med honom 🙄

Vården socanmäler för i stort sett allt som på något sätt kan vinklas till oro, vissa mer och andra mindre.
    Men, det du berättar här i tråden skulle nog inte leda till några åtgärder även om det anmäls.

Du väljer till 100% själv om du vill ha med någon till förlossningen, och vem som då är med.
    Sedan behöver inte sambon sitta och glo i ditt underliv även om han är med. Jag hade pappan med vid båda förlossningarna, båda gångerna satt han uppe vid huvudändan på sängen. 
  • Anonym (Donna)
    Anilewe skrev 2025-01-27 01:56:55 följande:

Ett kejsarsnitt kräver lite mer personal, men det brukar ta 15-30 min. Vaginal förlösning kan också sluta med ks eller rekonstruktion på operationssalen efter 18 timmar av lidande. 

Det bör vara mögligt att kunna bekosta ks själv om kostanden är anledningen till nekad ks. Vi har år 2025 och ks på begäran finns i flera europeiska länder. 

Så många som är så jävla avundsjuka att någon kan få en dyrare alternativ av förlösning, fler undersökningar eller behandling.

Avundsjuk på en stor bukoperation?
    Nej, det lovar jag att jag inte är!
Svar på tråden Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc