Inlägg från: Anonym (Missförstånd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missförstånd)

Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc

Hej TS, 

Många är livrädda inför en förlossning och finns säkert många som väljer att inte bli gravida som du gjort. Nu är du gravid och vill känna dig informerad etc. Förstår fullt ut att du inte haft en bra tid att lyfta detta till din sambo tidigare, rimligt att känna efter själv först hur du känner innan. Med din BM kanske det har blivit missförstånd, nipt går inte att göra före v11 om jag minns rätt. Stark förlossningsrädsla brukar kunna bevilja KS, men de kan även ge dig speciella förmåner under en vaginal förlossning. Du kan få en mer erfaren BM tex, få operation i en operationssal istället för i förlossningsrumme. Du kan få lugnande osv. Förlossningen är vanligast att ha sin partner men kan vara vem du vill.

Googla efter en annan MVC, och byt. Eller försök att prata med hon du har och berätta om din oro och fråga vad hon menar med att du inte ska göra nipt osv, jag tror det är ett missförstån mellan er! 

Första steget nu är att känna efter själv, vill du behålla eller inte? Finns det vissa förutsättningar som kan hjälpa dig överväga vaginal? Prata med din sambo om din oro. Jag har svårt att tro att de kommer socanmäla, helt sjukt att det nämnts här faktiskt. Aurora är fulla med oroade kvinnor.. 
    Innan v20 nånting brukar man inte få prata med aurora då de vill vara säkra att graviditeten är avsedd att fortsätta så att säga. 

Svar på tråden Kejsarsnitt på begäran och konstig upplevelse på mvc