-
Lugna ner dig. Det handlar om en journalanteckning och inget tvång!Anonym (B) skrev 2024-12-25 17:15:49 följande:Vadå "fast nej"? Det handlar inte om kejsarsnittet utan om hon är tvingad att berätta för pojkvännen och tvingad att involvera honom, och det är hon INTE. -
Alla är rädda inför en förstagångsförlossning. Det är helt normalt och måste inte betyda att barnet måste skäras ut om det bedöms som ett sämre alternativ för barn och mor.
Sen den överdrivna oron över att det antecknas i journalen om viktiga saker Ts berättar, som att pappan ännu inget vet. Det är inget konstigt det heller.
Ts vinklar det till att det är ett tvång och ett måste att berätta för pappan nu, nu nu. Nej det handlar om information till andra vårdgivare. Det är rätt viktig info om pappan vet eller ej. Det är hans barn också.
Det betyder inte att ett tvång finns.
Ts kanske skulle pröva terapi för all överdriven oro? Inte bara rädslan för en naturlig förlossning.
Att betala för eget UL väldigt tidigt i graviditeten för att se att barnet ligger rättvänd? Det kan ändras. Att visa överdriven oro genom att vilja ta alla tester som går att göra redan innan pappan är informerad.
Det är konstigt att det inte står ännu mer om denna oro och ångest i journalen anser jag. -
Det är väl bara att betala själv då. Du har all rätt att själv betala för din vård om du gärna vill.Anilewe skrev 2024-12-26 17:27:53 följande:Jag skulle jätte gärna betala för alla mina undersökningar och en önskad KS även om jag skulle vilja föda vaginal skulle jag helst betala för detta tjänst privat.
Att finansera medicinska tjänster av vår höga skattepengar är inte ok men att låta folk från tredje värden leva på socialen och skapa oro på gatorna är helt ok!
Ingen kommer att socanmäla för att du gör privata undersökningar och väljer att betala själv.
Det folk i tråden menar är om du är så neurotisk och ångestfylld att det skulle gå ut över ditt föräldraskap. Men du ska uppvisa rätt extrema symptom på psykisk sjuklighet för orosanmälan, så var inte orolig för att det tagits upp i tråden.
Jo vi finansierar många nödvändiga medicinska ingrepp med skattepengar! Folk här i landet får nästan gratis nödvändig sjukvård. Vill du ha mer än det får du betala själv. Men det vill du ju gärna så inga problem väl?
De som begår brott hamnar i fängelse-förr eller senare. Att få hjälp med det mest basala via soc när livet rämnar är en självklarhet i civiliserade länder. Du förstår väl att det skulle finnas betydligt mer oro på gatorna om man lämnade de mest utsatta i samhället åt sitt öde?! Dessutom har det ingenting med trådens ämne att göra. -
Jag har en släkting som dog av propp i lungan efter ett kejsarsnitt. 1-2 v efter snittet har jag för mig. 41 år gammal. Fruktansvärt tragiskt.Anonym (Jag) skrev 2024-12-26 21:32:29 följande:Har man hjärtsjukdomar beror det nog på omständigheterna också men kejsarsnitt ökar risken för blodpropp, stroke och blodtrycksfall (ja även planerade snitt) så då kan det nog ofta vara bättre att föda vaginalt kan jag tänka mig. -
Bra inlägg!! Vore intressant om Ts eller någon annan som valt att själv bli gravid men ser det som ett "övergrepp" att föda själv kunde svara på detta inlägg.Anonym (Jag) skrev 2025-01-27 21:15:31 följande:Men hur tänker du att det är ett tvång? Det är ju ingen som har tvingat dig att bli gravid? Och blir du gravid måste barnet komma ut , vem är det som tvingar dig och begår ett övergrepp mot dig menar du? Ditt eget barn? Du själv? Killen som gjorde dig gravid? Om inte någon läkare vill göra kejsarsnitt på dig, tänker du att du ska tvinga en läkare till det då?
Om jag vill ta bort min blindtarm för att jag är rädd för att få inflammation i framtiden till exempel och ingen läkare vill göra det, ska jag säga att läkarna som inte vill begår ett övergrepp mot mig? Sen måste jag säga att det du skriver blir som ett hån mot kvinnor (inklusive jag själv) som har blivit utsatta för övergrepp på riktigt.
Jag är inte emot att man kan få kejsarsnitt utan medicinska skäl i vissa fall men jag tycker ditt sätt att se på det är väldigt konstigt. Jag har själv fött ett barn vaginalt och två med snitt ,snart ett till. Skulle nog valt att föda vaginalt om jag kunde men det finns absolut fördelar och nackdelar med båda sätten. Det är olika från situation till situation vad som är bäst och innebär minst risker för mamma och barn och det är helt rimligt att en läkare har sista ordet.
Men ja , lycka till med din lagändring. Om jag var du skulle jag nog flytta istället.
Brukar ni som prompt ska ha egna barn men vägrar att föda dem bestiga berg men vägra att gå ner själv också? Jag kräver en helikopter! 🤣
Eller käka en jävla massa mat och sen vägra gå på toa själv? Jag kräver en operation för jag orkar inte klämma själv! -
Du kanske spenderar mer tid här än vad alla som svarar i din tråd gör?Anilewe skrev 2025-01-28 20:44:21 följande:Jag har inte skrivit någonting om övergrepp, så sluta med de idiotiska kommentarerna.
Hur tråkigt måste vara era liv att ni orkar spendera så mycket tid på ett forum och kommentera i timmarna inlägg som ni tycker inte om och håller inte med.
Detta är så patetiskt!
Rätt stört att klaga på att folk är patetiska när de svarar i ens tråd.
Det är du som har skapat tråden, i ett diskussionsforum. Hur patetiskt är inte det då?
Snacka om att kasta sten i glashus..