• Anonym (Bystig kvinna)

Ni med små bröst…

Undrar över hur ni med små bröst ser på er själva, nu pratar jag om A-kupa eller ?tomma påsar?, känner ni er mindre kvinnliga? Är 40 år och har D-E kupa vilket på min kropp ser stort ut. De skumpar runt och är ivägen men får mig att känna mig kvinnlig, har svårt att föreställa mig själv hur det skulle vara att ha små bröst, praktiskt kanske men det skulle nog kännas som att något fattades. Min man skulle definitivt sakna dem!😊
    Så hur har ni som har små bröst det? Önskar ni att ni hade större? Känner ni er mindre kvinnliga? Hur känns det med bikini på stranden?

• Svar på tråden Ni med små bröst…
  • SannnaB

Jag har små bröst men känner mig inte mindre kvinnlig för det. Dom jag har varit med har uppskattat mina bröst. 

• Anonym (Py)

Jag har aldrig önskat mig större bröst. Jag gillar min a-kupa och känner mig både kvinnlig och snygg i bikini.

• Anonym (men var mer uppenbartroll)

Jag är glad att jag fick hjärnceller i stället för bröst.

• Anonym (JJ)

Vilken konstig tråd .. Mår du bättre av att kvinnor med små bröst känner sig okvinnliga?

Jag har iförsej sillisar som jag fixade första gången efter första barnet men ammar och är höggravid också , H-kupa ungefär har jag nu (75H, 75I i en annan BH), Du måste ju känna dig väldigt okvinnlig som bara har D/E-kupa? Har svårt att föreställa mig hur det skulle vara :) 

Eller så förstår man att man kan vara kvinnlig oavsett storlek på brösten, många tycker förresten att rumpa är viktigare nu . Dessutom är brösten som oftast förändras väldigt mycket genom livet med viktuppgång , viktnedgång, P-piller , graviditet, amning. Är man missnöjd kan man ju göra något åt det men ganska ofta när man gör det t.ex efter amning har det ju inte bara med storleken att göra. Och eftersom det är så pass lätt att göra något åt om man skulle vilja kan vi nog anta att de som har mindre bröst oftast är nöjda, tråkigt för dig som säkert hade hoppats att de avundas dina som är strax över medel   :) 

• Anonym (suck)
    Anonym (Bystig kvinna) skrev 2024-12-25 14:02:24 följande:
    Ni med små bröst?

Undrar över hur ni med små bröst ser på er själva, nu pratar jag om A-kupa eller ?tomma påsar?, känner ni er mindre kvinnliga? Är 40 år och har D-E kupa vilket på min kropp ser stort ut. De skumpar runt och är ivägen men får mig att känna mig kvinnlig, har svårt att föreställa mig själv hur det skulle vara att ha små bröst, praktiskt kanske men det skulle nog kännas som att något fattades. Min man skulle definitivt sakna dem!😊
    Så hur har ni som har små bröst det? Önskar ni att ni hade större? Känner ni er mindre kvinnliga? Hur känns det med bikini på stranden?

Majoriteten med så stor byst är överviktiga...så det är inte bröst du fyller ut i BH:n utan fett. Stora bröst hänger pga tyngdlagen, jag vet att de flesta killar föredrar glada uppnosiga bröst. Små bröst förknippas med ungdom och stora bröst förknippas med tant.
  • Anonym (A)

Jag har B kupa och är väldigt nöjd med mina bröst, alla som jag varit med har uppskattat mina bröst. Jag tycker dom passar med min kropp och jag känner mig väldigt kvinnlig. Tror kvinnlighet handlar mer om hur man bär sig, hur proportionerlig kroppen är, ansiktet etc. Att du definerar kvinnlighet för dina bröst verkar lite skevt och tycker lite synd om dig om det enda kvinnliga hos dig är din bröststorlek. Synd att vara med en man som verkar dela den värderingen.Känner mig vacker i bikini och hade inte velat ha större bröst är nöjd som jag är. Bara läskigt att en 40 årig kvinna med helt utvecklad hjärna tror att kvinnor känner sig mindre kvinnliga på grund av sina bröst, verkar inte som att du har så mycket nyanserade livserfarenhet.

• Anonym (Patta)
    Anonym (suck) skrev 2024-12-25 14:26:20 följande:
    Majoriteten med så stor byst är överviktiga...så det är inte bröst du fyller ut i BH:n utan fett. Stora bröst hänger pga tyngdlagen, jag vet att de flesta killar föredrar glada uppnosiga bröst. Små bröst förknippas med ungdom och stora bröst förknippas med tant.
    Har mellanstora. Som ung uppskattades mina bröst. killar tyckte om de pga inte för stora och fick höra att jag hade fina bröst.
    nu som medelålders är de fylligare och större och får mycket komplimanger för det med. Så det är nog ofta alla sorter har sin charm.
  • Anonym (Patta)

Men vad jag har fått tyfligt är att vissa män inte gillar för mycket bröst, att de bara blir en massa skinn och så.

Medan anda går igång så fort det är något som går att väller ut.

• Anonym (Lisa)

Har inte stora men inte små. Kanske mer åt mindre hållet. Tycker små bröst är fint. Ja jag känner mig verkligen kvinnlig. Många andra saker än bröst som får mig att känna mig kvinnlig. Föredrar mindre bröst framför stora. Med bikini tycker jag det känns bra för mig. Ser även bra ut på kvinnor med mindre bröst. Fräscht.

• Anonym (Jag)

Hade förstås önskat att jag hade fyllt upp en A-kupa, men hade inte velat ha mer än så. Det som får mig att känna mig mindre kvinnlig ibland är inte brösten, utan att jag har väldigt lätt för att sätta muskler på armarna. Tur att jag har en fantastisk rumpa Cool

Svar på tråden Ni med små bröst…