• Lynx123

ADHD / ADD

Låter mer som att din impulskontroll inte är helt okej...annars tror jag att de flesta känner igen sig i det du beskriver. Men du behöver verkligen jobba på aggressionsproblemen.

• Lynx123
    Anonym (knäpp) skrev 2024-12-26 15:13:52 följande:
    Hur?

Är 40+ och det började för 10 år sedan och har bara blivit värre för varje år...
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med "Hur?". Om det här började för 10 år sedan så är det väl snarare saker som exempel stress och dåliga relationer som får dig att må dåligt snarare än någpn diagnos. Och eftersom du onekligen verkar ha svårt att kontrollera dina impulser att agera i affekt så föreslår jag att du jobbar på just den biten, särskilt som du är medelålders och borde kunna styra ditt beteende någorlunda. Det kommee både du och din omgivning må bättre av.
  • Lynx123
    Anonym (knäpp) skrev 2024-12-26 19:13:21 följande:
    Jag är kvinna. Jag misstänker stress....mentalt. För studerar klart högskoleutbildningen (Sen på bollen ja..) och ligger i skilsmässa..

Exmaken fick nog...han anser att jag har problem och bör utredas. 

Jag anser inte det. 

Ska ha koll på om det kan vara pms..
    Du kan testa samtalaterapi, KBT eller kanske mindfulness, till exempel. Det är också viktigt att se över vardagsmåendet. Sover du ordentligt? Äter? Tränar? Har du det rent hemma? Har du ett socialt umgänge? Ofta är det många faktorer som spelar roll, men jag hade nog också valt att prata med en professionell i din situation.
Svar på tråden ADHD / ADD