• Anonym (Lana)

Har gjort 1 abort och lär göra fler..

Innan du dissar min ts, läs hela...

Ja, jag har gjort en abort och jag lär troligtvis göra fler. Men det är inte för att jag är slarvig med p-medel, ser lätt på aborter eller bara är allmänt lat och obrydd. Jag har verkligen gjort allt jag kan för att skydda mig. Har ätit "vanliga" ppiller, men dessa gav mig hormonell migrän, obefintlig sexlust och extremt torra slemhinnor som gjorde sexet smärtsamt. Bytte då till mellanpiller, men dom gjorde att jag tappade håret.
    Diverse spiraler går bort eftersom jag vägrar ha något främmande föremål uppstoppat där.
    Kondom ogillar både jag och min partner så dom används typ aldrig. 
    Då återstår "säkra perioder". Jag blev gravid under en säker period. Så ja, det lär bli fler aborter. 

• Svar på tråden Har gjort 1 abort och lär göra fler..
  • Tow2Mater

Ok. Lär ju kunna fås på löpande band för att du ogillar kondom. Men skulle du ångestfylld livrädd för vaginal förlossning vilja ha ett kejsarsnitt kan det bli stopp. Så njut av svenska sjukvården medan du kan.

• Anonym (Rob)

Jag dissar inte. Men jag har inte läst mer än första meningen heller. Förmodligen skulle jag dissa om jag gjorde det.

• Anonym (Hej)

Du eller mannen får väl sterilisera sig. Annars så är det kondom som gäller, oavsett om ni gillar det eller ej.

• Jemp

Ok. På vilket sätt är det att inte ta lätt på aborter eller välja bort p-medel?

• Hjelm

Du har INTE gjort "allt du kan".

Det finns mängder av fler preventivmedel än de du nämner.

Och det finns ingen som "gillar" att använda kondom jämfört med att köra utan, men man gör det ändå för att man fattar vikten av att skydda sig och andra.

Du är urtypen för en som tar lätt på aborter, oavsett om du vill inse det eller inte, och du och din kille är för ansvarslösa och omogna för sex.

• Anonym (42)

Wtf. Fem svar och ingen som skriver om det mest säkra och naturliga preventivmedel som använts i tusentals år - avbrutet samlag.

Är ingen pro-lifeare men tycker inte att man ska göra abort på löpande band för att man är dum.

Vi testade p-piller under några år i ungdomen men har sedan dess kört avbrutet och har fått fyra underbara planerade barn...

• Anonym (Lana)
    Hjelm skrev 2024-12-27 09:20:03 följande:

Du har INTE gjort "allt du kan".

Det finns mängder av fler preventivmedel än de du nämner.

Och det finns ingen som "gillar" att använda kondom jämfört med att köra utan, men man gör det ändå för att man fattar vikten av att skydda sig och andra.

Du är urtypen för en som tar lätt på aborter, oavsett om du vill inse det eller inte, och du och din kille är för ansvarslösa och omogna för sex.

Jaha.. Och vilka andra "mängder" har jag missat?
    Alla med hormoner går bort och anledningen till det kan du läsa i ts. Likaså kopparspiral och anledningen till det kan du också läsa i ts. 
  • Anonym (Pick me)
    Anonym (Lana) skrev 2024-12-28 00:52:17 följande:
    Jaha.. Och vilka andra "mängder" har jag missat?
    Alla med hormoner går bort och anledningen till det kan du läsa i ts. Likaså kopparspiral och anledningen till det kan du också läsa i ts. 
    En pick-me girl! Kondomen känner du knappt så du gör det för killen. Så du väljer abort så killen ska slippa ha kondom för det är inte lika skönt ( tar bort 0,5% av känseln eller så ) eller nåt.
    Charmigt, och något du lär ångra den dagen du ligger på dödsbädden och funderar över de liv du kastat bort bara för att vara till lags. 
  • fornminne

Nu kan man ju ha sex på andra sätt än samlag. Jag skulle mycket hellre välja det - samt kondom - framför att göra abort på abort. 

Svar på tråden Har gjort 1 abort och lär göra fler..