Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Har gjort 1 abort och lär göra fler..

Jo, du tar lätt på aborter och är lat och obrydd. Det spelar ingen roll vad du känner, eftersom du beter dig på ett sätt som visar alla de egenskaperna.

Det finns sterilisering, p-stav, p-plåster (inte säkert att du skulle reagera på den på samma sätt som p-piller), andra typer av sex ?

Hur skulle du göra om abort inte vore ett alternativ?

• Anonym (E)
    Anonym (Lana) skrev 2024-12-31 00:11:01 följande:
    Vården får även ta hand om en mängd andra pga deras val - diabetiker, narkomaner, överviktiga, underviktiga samt kvinnor som valt att äta ppiller och som fått problem pga det. Alla dessa har gjort val i livet som vården får ta hand om. Är det också dåligt? 

Dagen efter piller funkar bara om man inte haft ägglossning. Plus att dom rubbar cykeln. Och dom kostar typ 150 kr st. Så man kan ju inte knapra sådana jämt.

I mitt fall är det bara EN man det handlar om och kondomerna har funkat dåligt för oss av flera anledningar. Vasektomi ska jag försöka övertala honom om. Tror dock inte det kommer gå i första taget..

Bekväm är jag inte. Har använt diverse preventivmedel som gett mig den ena obehagliga biverkningen efter den andra under lång tid. Har kört "säkra perioder" som ledde till graviditet.

Tro inte att abort är en bekväm lösning.
    Jo, du är självfallet bekväm. Jag förstår inte heller hur du kan skriva att du inte tar lätt på aborter, när du inte gör mer för att skydda dig. Att du säger att du inte har egenskaper spelar ingen roll, så länge du beter dig på ett sätt som visar att du har egenskaperna.

Hur skulle du göra om abort inte vore ett alternativ?
  • Anonym (E)
    Anonym (Lana) skrev 2024-12-31 00:23:40 följande:
    Tips på hur man kan få en man att vilja det?
    Ja, eftersom du ändå är okej med oskyddat sex blir det kanske svårt att motivera.
Svar på tråden Har gjort 1 abort och lär göra fler..