Inlägg från: 1omtänksam |Visa alla inlägg
  • 1omtänksam

fd. New Age människor

Hej Ts! 

Vad ät det för negativa upplevelser du har erfarit? Vill du beskriva? Har dom vägt tyngre sä att säga än dina positiva erfarenheter?

Jag själv personligen har inte varit så aktiv i några spirituella communityn direkt. Men jag är dock lite andlig och har en del mediala förmågor. Även andra har kunnat bekräfta det. Men detta är inget jag berättar eller ropar högt om, eller tar betalt för i några tjänster eller så (som en del verkar göra) Allt bara finns där i mig och har gjort sen jag var barn. Samma "förmåga" finns hos några av mina nära och kära. Det är tacksamt. Är du själv medial och eller healare? 

• Meddelande borttaget
  • 1omtänksam

Ursäkta långt. Av någon anledning går det inte att byta rader ibland här på FL. Hoppas du förstår ändå ts! :) 

• 1omtänksam

Hej igen. Tänker att det ena behöver inte utesluta det andra? 

Tänker om en vill nyansera: En kan ha en fot i det andliga, och en fot i den materiella världen. För balansens skull. Är en andlig så tror jag inte att det kommer att försvunna. Oavsett. 
    Men jag har dock aldrig känt att jag på något sätt skulle "stå över" någon annan, att jag skulle vara bättre eller mer "upplyst" eller på något sätt "utvald" människa /människosjäl i min andlighet. Aldrig hänt fakriskt. 
    Men kanske finns det olika "grader" av andlighet. Jag vet ju inte då jag inte haft någon lärare eller så. Bara en mycket stark intuition och det kanske är något annat? Egentligen? Vad vet jag. Men andlig det är jag. Men det går att balansera det upplever jag :) 
  • 1omtänksam

Håller med dig Hamb. Just så. Klokt och bra skrivet till ts! 

Anonym (hamb) skrev 2024-12-30 11:57:49 följande:

Hej TS
    Jag tror det är viktigt att skilja på saker och ting.
    1. Du känner en tvivel på om de new age-människor du omger dig med verkligen agerar sunt. Det du beskriver låter inte sunt. Låter som väldigt hierarkiskt och skuldbeläggande sammanhang du umgås i. Sekt-likt för att vara ärlig. Hade jag varit du hade jag dragit mig ur dem sammanhangen. Just det där med att de hejat på dig som starkt medial låter lite som love-bombing och sedan kommer skuldbeläggandet, om att det är ens attityd som avgör allt och vissa har kommit längre än andra och är därmed bättre. Det är ingen förlåtande inställning, ingen omtänksam inställning.

2. Är helt säker på att det finns sunda personer, som inte måste ingå i någon *vi och dem"-rörelse som har mediala förmågor. Du kanske egentligen ska vara med öppna, intuitiva människor, inte new age-sammanhang. Du beskrev att din släkt och omgivning inte trodde på detta.
    Försök att söka dig till "vanliga" öppna, intuitiva och/eller andliga eller vänliga människor. Sådana finns.

Du kan ju jämföra din situation med att vara religiös. Man kan tex vara kristen i svenska kyrkan och kanske gå på nån högmässa då och då, eller kanske aldrig går till kyrkan men ändå är kristen. Sedan kan man vara kristen och vara med i pingstkyrkan, Jehovas vittnen, eller någon fundamental kristen sekt.

Jag tycker det låter som new-age sammanhangen du ingår i låter sekt-aktigt.  

Svar på tråden fd. New Age människor