• Anonym (Sanningssökaren)

fd. New Age människor

Är det fler här som har stor erfarenhet av att ha varit aktiva inom healing, medialitet, gått kurser och hängt mycket med folk  i det spirituella communityt, som har lämnat det bakom sig och i så fall varför?

Frågar för jag själv varit inne i detta i många år för min personliga utveckling och har endel negativa upplevelser som jag hade velat diskutera med andra 

• Svar på tråden fd. New Age människor
  • 1omtänksam

Hej Ts! 

Vad ät det för negativa upplevelser du har erfarit? Vill du beskriva? Har dom vägt tyngre sä att säga än dina positiva erfarenheter?

Jag själv personligen har inte varit så aktiv i några spirituella communityn direkt. Men jag är dock lite andlig och har en del mediala förmågor. Även andra har kunnat bekräfta det. Men detta är inget jag berättar eller ropar högt om, eller tar betalt för i några tjänster eller så (som en del verkar göra) Allt bara finns där i mig och har gjort sen jag var barn. Samma "förmåga" finns hos några av mina nära och kära. Det är tacksamt. Är du själv medial och eller healare? 

Det blir långt, tack för du lyssnar

Är född med stark intuition ser igenom folk, det mediala har kommit senare för mig, har ingen i familjen som tror på sånt här eller har förmågor, vilket bidrar till min tvivel.
    Har utfört healing och vägledningar, både gratis och senare tagit betalt. Mina lärare, även andra säger jag har en stor förmåga som healer och medialt och ska använda den, har låtit mig styras rätt mycket av det trots eget tvivel, men enligt dem får man inte tvivla.

Tycker själv att ska en lära ut sådant som får eleven att öppna upp och utvecklar medialiteten, är det jätteviktigt att även lära ut att skilja på vad som är vad i det en tar in, vilket jag inte fått tillräckligt med verktyg i, även se att eleven kan koppla på och av medialt.
    I dagsläget tar jag nu in allt, hör till och med vad andra tänker, får information om människor jag inte bett om och inte vill veta, människors mörker, som senare visar sig stämma, ser även mörka väsen/entiteter som sprider rädsla osanningar, vill varken ge vägledning eller ge en healing i dagsläget då det är ett sånt michmach.

Tycker det är en belastning att vara medial, mår inte bra av det, har känt mig skuldbelagd för att jag inte vill använda mina förmågor att hjälpa andra, tycker det är jätteviktigt att veta vem informationen kommer från när man vägleder andra och att känna sig säker.

Nu blev svaret inte riktigt det du frågade

• Anonym (N)

Jag håller på med det en del. Är man dock men det spelar kanske ingen roll?

• Anonym (Erfaren)

Ett kort och koncist svar: stäng ner så gott du kan.
    Det har jag gjort och mår så mycket bättre nu.

Kan inte utveckla tyvärr då det riskerar att öppna upp det jag lycktas att i stort sett stänga.

• Meddelande borttaget
  • 1omtänksam

Ursäkta långt. Av någon anledning går det inte att byta rader ibland här på FL. Hoppas du förstår ändå ts! :) 

• Anonym (SK)

Har lite erfarenhet men har tagit avstånd från kurser och dylikt då det är så mycket som jag inte tycker känns bra.

Har en släkting som är extremt inne på sådant du beskriver nu. När man ser det utifrån är det mer och mer som liknar en sekt. Allt är inte dåligt men dessa dyra kurser tar aldrig slut och det är väldigt mycket ?sanningar? som man inte verkar få ifrågasätta det minsta.

som person definierar jag mig som högkänslig. Har alltid haft lätt att plocka upp stämningar hos andra människor. Känner av saker jättestarkt men kan inte alltid veta varför. tror att en förklaring är uppväxt med en periodare så jag gick alltid på helspänn och hade tentakler utåt. 

Anonym (Erfaren) skrev 2024-12-27 20:08:21 följande:

Ett kort och koncist svar: stäng ner så gott du kan.
    Det har jag gjort och mår så mycket bättre nu.

Kan inte utveckla tyvärr då det riskerar att öppna upp det jag lycktas att i stort sett stänga.

Detta låter så befriande, det är nog dit det lutar för mig. 

Försöker vara närvarande i det fysiska, det jag gör det är det närmaste jag kommer till att stänga ned 

Vill du berätta mer vad det är som gör du mår bättre av det? 
    Anonym (SK) skrev 2024-12-27 21:49:31 följande:

Har lite erfarenhet men har tagit avstånd från kurser och dylikt då det är så mycket som jag inte tycker känns bra.

Har en släkting som är extremt inne på sådant du beskriver nu. När man ser det utifrån är det mer och mer som liknar en sekt. Allt är inte dåligt men dessa dyra kurser tar aldrig slut och det är väldigt mycket ?sanningar? som man inte verkar få ifrågasätta det minsta.

som person definierar jag mig som högkänslig. Har alltid haft lätt att plocka upp stämningar hos andra människor. Känner av saker jättestarkt men kan inte alltid veta varför. tror att en förklaring är uppväxt med en periodare så jag gick alltid på helspänn och hade tentakler utåt. 

Jag har träffat nya vänner, känt mig mindre ensam och konstig för att jag ser saker andra inte ser, har känt mig speciell och såklart tyckt detta varit väldigt spännande och utveckla och utforska tillsammans med andra.

Det jag upplevt som negativt är, vi och dem tänk, dem som är vakna (medvetna om hur världen fungerar, den dolda agendan, men också inom sitt eget och andras beteende) det finns viss hierarki att underförstått är man en bätte människa då man är en äldre själ, mer utvecklad avancerad själ och medveten.

Sen detta med eget ansvar för i princip allt som drabbar en; sjukdomar, händelser man är med om, hur andra behandlar en etc. att det beror på ens egen inställning, tankar man tänker och trauman som ligger kvar och gör sig påminda.

Det finns fantasiska människor som vet hur man ska leva i kärlek och vara god mot andra som inte alls är inne i denhär svängen.
    Upplever det som mer komplicerat än det behöver vara inom nyandlighet, inspirerande om man vill skapa en psykos ds. tro på olika konspirationsteorier och tro sig vara utvald med ett speciellt uppdrag på jorden.
  • 1omtänksam

Hej igen. Tänker att det ena behöver inte utesluta det andra? 

Tänker om en vill nyansera: En kan ha en fot i det andliga, och en fot i den materiella världen. För balansens skull. Är en andlig så tror jag inte att det kommer att försvunna. Oavsett. 
    Men jag har dock aldrig känt att jag på något sätt skulle "stå över" någon annan, att jag skulle vara bättre eller mer "upplyst" eller på något sätt "utvald" människa /människosjäl i min andlighet. Aldrig hänt fakriskt. 
    Men kanske finns det olika "grader" av andlighet. Jag vet ju inte då jag inte haft någon lärare eller så. Bara en mycket stark intuition och det kanske är något annat? Egentligen? Vad vet jag. Men andlig det är jag. Men det går att balansera det upplever jag :) 
  • Anonym (blä)

Jag vet inte riktigt vad det är men alla andra new ageare jag träffat har alla varit olika nivåer av creeps.

Anonym (blä) skrev 2024-12-28 15:06:48 följande:

Jag vet inte riktigt vad det är men alla andra new ageare jag träffat har alla varit olika nivåer av creeps.

Kan du utveckla vad du menar ?
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Sanningssökaren) skrev 2024-12-28 12:14:02 följande:
    Detta låter så befriande, det är nog dit det lutar för mig. 

Försöker vara närvarande i det fysiska, det jag gör det är det närmaste jag kommer till att stänga ned 

Vill du berätta mer vad det är som gör du mår bättre av det? 
    Vill som sagt inte gå in på detaljer då det har en förmåga att göra min verklighet rörig, och det kostar för mycket energi.

Jag har skapat en form av fri space, som en aura ungefär, omkring mig. Har även fått hjälp av ett seriöst medium (som är med i bekantskapskretsen) att hitta en plats att visualisera bort "det" när jag känner av det.

Jag känner mig fri, ifred. Jag känner mig själv när jag är ensam. En känsla som är värd mer än mycket, kan jag lova.

Mer specifik än så kan jag dessvärre inte vara.
  • Tow2Mater
    Anonym (Sanningssökaren) skrev 2024-12-28 12:29:46 följande:
    ...
    Det jag upplevt som negativt är, vi och dem tänk, dem som är vakna (medvetna om hur världen fungerar, den dolda agendan, men också inom sitt eget och andras beteende) det finns viss hierarki att underförstått är man en bätte människa då man är en äldre själ, mer utvecklad avancerad själ och medveten.
     ....
    Dolda spirituella agendan? Berätta. Eller handlar det om vanlig hederlig konspirationsteori?
    Tow2Mater skrev 2024-12-29 22:32:59 följande:
    Dolda spirituella agendan? Berätta. Eller handlar det om vanlig hederlig konspirationsteori?
    Ja konspirationsteorier kallas det i dagligt tal, att det finns en mörk agenda som där världsledare, iluminati, vissa sorters aliens ingår som infiltrerar jorden och vill skapa globalismen och urholka människors själar från all god kraft, tron på sig själva och kontakt med universum/gud, samt döda eller förslava människor, i korta drag är det så vad jag förstått.
    Att det är korruption i alla större företag och de sammarbeten mellan dessa och ledarna t.ex. att läkemedelsföretagen vill göra oss mer sjuka och beroende av mediciner, att mycket av det som sker eller har skett runt oss i världen egentligen utförs av de styrande "globalisterna" och inte är vad vi ser på nyheterna, konflikterna i världen beror på något annat, att Putin är i Ukraina för att stoppa human trafficking, att flygplan sprutar ut gas för att kyla ned jorden med mera. All media är korrupt, det är så jag förstår det många av de nyandliga jag träffat tror på dessa teorier inte alla men många och tror man inte på det är man inte riktigt vaken...
  • Anonym (K)

New Age är demoniskt, därför mår ingen bra av det. Det är spännande i början men blir ganska snart en börda. Demoner tynger ner, lyfter inte upp. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Sanningssökaren) skrev 2024-12-27 19:19:08 följande:

Det blir långt, tack för du lyssnar

Är född med stark intuition ser igenom folk, det mediala har kommit senare för mig, har ingen i familjen som tror på sånt här eller har förmågor, vilket bidrar till min tvivel.
    Har utfört healing och vägledningar, både gratis och senare tagit betalt. Mina lärare, även andra säger jag har en stor förmåga som healer och medialt och ska använda den, har låtit mig styras rätt mycket av det trots eget tvivel, men enligt dem får man inte tvivla.

Tycker själv att ska en lära ut sådant som får eleven att öppna upp och utvecklar medialiteten, är det jätteviktigt att även lära ut att skilja på vad som är vad i det en tar in, vilket jag inte fått tillräckligt med verktyg i, även se att eleven kan koppla på och av medialt.
    I dagsläget tar jag nu in allt, hör till och med vad andra tänker, får information om människor jag inte bett om och inte vill veta, människors mörker, som senare visar sig stämma, ser även mörka väsen/entiteter som sprider rädsla osanningar, vill varken ge vägledning eller ge en healing i dagsläget då det är ett sånt michmach.

Tycker det är en belastning att vara medial, mår inte bra av det, har känt mig skuldbelagd för att jag inte vill använda mina förmågor att hjälpa andra, tycker det är jätteviktigt att veta vem informationen kommer från när man vägleder andra och att känna sig säker.

Nu blev svaret inte riktigt det du frågade

Läs Evangelierna, lyssna på Jesus , han varnade för falska profeterna. Och lyssna också på dig själv, din egen starka intuition, du känner att det inte känns bra. 
  • Anonym (hamb)

Hej TS
    Jag tror det är viktigt att skilja på saker och ting.
    1. Du känner en tvivel på om de new age-människor du omger dig med verkligen agerar sunt. Det du beskriver låter inte sunt. Låter som väldigt hierarkiskt och skuldbeläggande sammanhang du umgås i. Sekt-likt för att vara ärlig. Hade jag varit du hade jag dragit mig ur dem sammanhangen. Just det där med att de hejat på dig som starkt medial låter lite som love-bombing och sedan kommer skuldbeläggandet, om att det är ens attityd som avgör allt och vissa har kommit längre än andra och är därmed bättre. Det är ingen förlåtande inställning, ingen omtänksam inställning.

2. Är helt säker på att det finns sunda personer, som inte måste ingå i någon *vi och dem"-rörelse som har mediala förmågor. Du kanske egentligen ska vara med öppna, intuitiva människor, inte new age-sammanhang. Du beskrev att din släkt och omgivning inte trodde på detta.
    Försök att söka dig till "vanliga" öppna, intuitiva och/eller andliga eller vänliga människor. Sådana finns.

Du kan ju jämföra din situation med att vara religiös. Man kan tex vara kristen i svenska kyrkan och kanske gå på nån högmässa då och då, eller kanske aldrig går till kyrkan men ändå är kristen. Sedan kan man vara kristen och vara med i pingstkyrkan, Jehovas vittnen, eller någon fundamental kristen sekt.

Jag tycker det låter som new-age sammanhangen du ingår i låter sekt-aktigt.  

• 1omtänksam

Håller med dig Hamb. Just så. Klokt och bra skrivet till ts! 

Anonym (hamb) skrev 2024-12-30 11:57:49 följande:

Hej TS
    Jag tror det är viktigt att skilja på saker och ting.
    1. Du känner en tvivel på om de new age-människor du omger dig med verkligen agerar sunt. Det du beskriver låter inte sunt. Låter som väldigt hierarkiskt och skuldbeläggande sammanhang du umgås i. Sekt-likt för att vara ärlig. Hade jag varit du hade jag dragit mig ur dem sammanhangen. Just det där med att de hejat på dig som starkt medial låter lite som love-bombing och sedan kommer skuldbeläggandet, om att det är ens attityd som avgör allt och vissa har kommit längre än andra och är därmed bättre. Det är ingen förlåtande inställning, ingen omtänksam inställning.

2. Är helt säker på att det finns sunda personer, som inte måste ingå i någon *vi och dem"-rörelse som har mediala förmågor. Du kanske egentligen ska vara med öppna, intuitiva människor, inte new age-sammanhang. Du beskrev att din släkt och omgivning inte trodde på detta.
    Försök att söka dig till "vanliga" öppna, intuitiva och/eller andliga eller vänliga människor. Sådana finns.

Du kan ju jämföra din situation med att vara religiös. Man kan tex vara kristen i svenska kyrkan och kanske gå på nån högmässa då och då, eller kanske aldrig går till kyrkan men ändå är kristen. Sedan kan man vara kristen och vara med i pingstkyrkan, Jehovas vittnen, eller någon fundamental kristen sekt.

Jag tycker det låter som new-age sammanhangen du ingår i låter sekt-aktigt.  

• Anonym (hamb)
    1omtänksam skrev 2024-12-30 12:12:42 följande:

Håller med dig Hamb. Just så. Klokt och bra skrivet till ts! 

Tack :)
Svar på tråden fd. New Age människor