• Tennis83

Går inte att dejta män idag

Det finns massor av män och kvinnor på marknaden. Som kan konversera och föra sig.

Har också hamnat i missmod vad gäller dejting och tänkt liknande. "Varför hittar jag ingen kvinna etc?" Samtidigt vet jag med mig att jag från början har sorterat bort individer. Vi styrs av normer och ideal initialt och det påverkar vilka vi väljer att "se" och därmed kommunicera med. Så att det bara skulle vara så att det är fel och brister på alla andra, det håller inte. 

Nyckeln för större frangång är att ha ett vidare spektrum av potentiella partners. Eller så får man avstå och vara nöjd med det.

• Tennis83
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 21:44:08 följande:

Nej tvärtom, aldrig träffat nån via app, därav problemet och min fråga.

Förr i tiden när jag var yngre träffade jag ju killar på krogen eller på fester via vänner. Senare via jobbet. Men idag jobbar jag på ett kvinnodominerat yrke och är som sagt 40 så vännerna är i relationer och det är liksom ingen som vill ut på krogen (och där har jag inte varit på ett tag så tror inte det är så jag vill hitta nån idag heller). Inga soingelvänner och vännerna tycks inte heller känna någon singelman.

Jag vill bara hitta nån jordnära fin men maskulin. De är väl tagna redan de flesta, men vilket intresse ska jag börja med för att hitta dem?

Boxning?
Svar på tråden Går inte att dejta män idag