Smällare och raketer, vem?
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Vad är teorin om att det är så vanligt i (hela) sverige då? Har inte folk annat roligt att göra?
Där jag bor (ej sverige) tänkte jag på den här tråden igår kväll och noterade första smällen hördes kl 22.40, en handfull smällar under ca två minuter. Nästa kom vid tolvslaget när det hördes att det firades. En del ropade 'gott nytt år' utomhus. Sedan var det tyst. Har inte hört en enda smäll idag eller under tidigare dagar.
Det var den dummaste omskrivningen jag hört. Varför skulle jag tycka att det är ok att kasta raketer efter människor och djur eller att jag tycker det är ok att en epatjej fick bränn- och hörselskador?
Lite högre nivå på diskussionen kanske..
Vad är teorin om att det är så vanligt i (hela) sverige då? Har inte folk annat roligt att göra?
Där jag bor (ej sverige) tänkte jag på den här tråden igår kväll och noterade första smällen hördes kl 22.40, en handfull smällar under ca två minuter. Nästa kom vid tolvslaget när det hördes att det firades. En del ropade 'gott nytt år' utomhus. Sedan var det tyst. Har inte hört en enda smäll idag eller under tidigare dagar.
Och hur vet du att det är personer under 18?
Varför skulle det vara så jäkla otroligt?
Igår såg jag x antal ungar (12-årsåldern) springa omkring med raketer de brände av lite här och var Vid 00:30. Skrattade; skrek och höll på. Raketerna flög rätt in i folks trädgårdar.
Föräldrarna glor väl i sina mobiler så de har väl ingen ork över att ta hand om ungarna / hinner inte
Det var den dummaste omskrivningen jag hört. Varför skulle jag tycka att det är ok att kasta raketer efter människor och djur eller att jag tycker det är ok att en epatjej fick bränn- och hörselskador?
Lite högre nivå på diskussionen kanske..
Det har smällt på här trots att nyår är slut.
Gud så jobbigt! Det är nog samma typ av föräldrar som låter sina barn bete sig hursomhelst i skola, mot äldre, mobbar, skyddar dem ändå. De får göra vad de vill. Hänsynslösa och själva ouppfostrade.
Läser detta idag, rubriken säger 'Pojke död ? träffad av raket'; och då man läser artikeln handlar det om en 30-årig man som tillsammans med en 15-årig pojke hade kopplat en hemmagjord 'fyrverkeripjäs' till ett bilbatteri. Borde inte det mer kallas 'bomb'?
Tragiskt oavsett, men iallafall. Det handlar ju inte om en pappa med en son som köpt fyrverkerier.
www.expressen.se/nyheter/sverige/pojke-dod-traffad-av-raket/
Värsta är att polisen gör ingenting ? det smäller flera veckor innan nyår där jag bor och det anses ok ? Oftast mindeåriga som kastar helt respektlöst.... så var det inte när man var liten.....