Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

När gick det utför för er?

Jag är 43, stark som en oxe och pigg därefter. (så länge sömnen funkar) har i perioder haft problem med sömnen och då är man såklart inte på topp, men jag har hållit i med träningen ändå och det har varit räddningen. 

Jag har ett stressigt och krävande arbete och reser mycket, tidigare mornar och sena kvällar blir det ofta, men jag har inget problem med orken ändå. Har ordnat ett bra gym hemma så det är enkelt att komma ut och träna, hade jag behövt åka på ett gym har det garanterat sällan blivit av. 

Sambon jobbar deltid men det är alltid jag som är aktiv med barnen, hon är alltid trött och tycker det mesta sånt är jobbigt.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Sanna) skrev 2024-12-30 21:31:40 följande:
    Jag tror också att träning gör skillnad. Att hela tiden hålla igång kroppen med alla muskler, leder, cirkulation med mera gör att man orkar mer både fysiskt och psykisk. Jag tränar också hemma annars hade det blivit svårt att få det att funka. Inget tungt, tidskrävande eller avancerat, men tillräckligt för att hålla kroppen smidig.
    Så är det definitivt, jag har gått på gym i många år men när jag byggde ut och ekonomin tillät så ordnade jag ett hemma. Och det trivs jag grym bra med, jag har andra träningsformer på barmarkssäsongen så jag tränar ganska varierat men styrketräning är ju väldigt viktigt för att motverka åldrande.

Generellt kan du tänka att när du slutar hoppa så går det utför, tänkt efter hur många 50+ i din omgivning som klarar ett jämfota-hopp på 50cm.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden När gick det utför för er?