• Anonym (Hingst)

Hur finns sexuella kontakter utanför relation?

Jag är en 35-årig man som sedan många år lever i en relation med ett sexliv som på det stora hela har varit mycket tillfredställande. Dessvärre har min partner de senaste åren blivit allt mindre intresserad av sex. Jag har under denna tid utvecklat ett allt starkare begär efter att ligga med andra kvinnor, för att stilla min sexuella aptit. Jag har tills nu lagt locket på men börjar allt mer känna ett behov av att vara åtrådd, njuta av andra kvinnors kroppar och dela med mig av min egen kropp och mina sexuella förmågor.

Jag vill inte vara otrogen utan vill föreslå att öppna upp vår relation för sexuella möten med andra. Då jag har noll erfarenhet av kontaktsidor på nätet så undrar jag vilka som är lämpliga att använda sig av.

Bodycontact verkar för kinky och trashigt för mig, samt att det tycks gå typ hundra män på varje kvinna. Är mer intresserad av ett vackert ansikte än ett blurrat ansikte med en kuk i munnen, om ni förstår.

Vill gå på dejt men med huvudsakliga syftet att ha sex (om allt klaffar så klart). Är Tinder bra för detta ändamål? Söker alltså absolut ingen relation med någon utan en förutsättning - också för mig - är att varje ligg endast sker en gång.

• Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?
  • Anonym (Hingst)

?Hur finna? skulle det stå i rubriken.

• Anonym (M)

Så din fru har gått ned på detta?

Om inte, börja där. För om hon inte går med på det och du inte vill vara otrogen, så behöver du ju inte fundera på var du ska hitta andra kvinnor. 

• Anonym (Hingst)
    Anonym (M) skrev 2024-12-30 09:44:28 följande:

Så din fru har gått ned på detta?

Om inte, börja där. För om hon inte går med på det och du inte vill vara otrogen, så behöver du ju inte fundera på var du ska hitta andra kvinnor. 

Nej, som sagt så har jag inte gjort det.

Vill bättre förstå hur spelplanen ser ut innan jag föreslår något. Ett tydligare upplägg tror jag kan göra det mer fattbart för henne.
  • Anonym (Hingst)

På förekommen anledning är jag för egen del ointresserad av att diskutera moraliska aspekter av detta.

• Anonym (M)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 09:51:58 följande:
    Nej, som sagt så har jag inte gjort det.

Vill bättre förstå hur spelplanen ser ut innan jag föreslår något. Ett tydligare upplägg tror jag kan göra det mer fattbart för henne.
    Du tror att det är det praktiska som är avgörande för henne, inte det känslomässiga?

Är du ok med att hon också träffar andra?
  • KimLinnefeldt

Säg så här till henne:

"Jag läste om ett par där hon var mindre intresserad av sex än han, men han ville inte skilja sig. Då kom de överens om att han fick ha sex vid sidan av, en älskarinna."

Avvakta reaktionen.

• Anonym (M)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 09:54:09 följande:

På förekommen anledning är jag för egen del ointresserad av att diskutera moraliska aspekter av detta.

Varför ska det diskuteras moraliska aspekter när ni kommer att vara överens om ett öppet förhållande? 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (M) skrev 2024-12-30 09:55:55 följande:
    Du tror att det är det praktiska som är avgörande för henne, inte det känslomässiga?

Är du ok med att hon också träffar andra?
    Nej, naturligtvis är det känslomässiga en större sak. Men där behöver jag ingen vägledning. Jag vet redan att det är en svår fråga, men vi känner varandra väldigt väl och ett nej från hennes sida kommer jag acceptera. Jag vet också att det finns en risk att samtalsämnet i sig riskerar att få en förvärrande effekt på vårt sexliv (att hon känner sig pressad), men det är en risk som jag är beredd att ta givet den frustration jag känner.

Upplägget innebär att hon också får träffa andra.
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (M) skrev 2024-12-30 09:57:06 följande:
    Varför ska det diskuteras moraliska aspekter när ni kommer att vara överens om ett öppet förhållande? 
    Precis.
  • Anonym (Hingst)
    KimLinnefeldt skrev 2024-12-30 09:56:13 följande:

Säg så här till henne:

"Jag läste om ett par där hon var mindre intresserad av sex än han, men han ville inte skilja sig. Då kom de överens om att han fick ha sex vid sidan av, en älskarinna."

Avvakta reaktionen.

Jo, det är nåt åt det hållet jag tänker mig.
Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?