• Aniiee

Brukar du använda ChatGPT??

Jag använder ChatGPT (och en annan, som egentligen är bättre för mig) främst för att komma loss och få idéer när jag kört fast i mitt skrivande. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    Postman skrev 2024-12-31 11:49:47 följande:

Har börjat titta på det. Är lite skeptisk, kommer appen att läsa av mig och till slut ha så mycket information om mig så den kan skapa en digital variant av mig. Vart hamnar information som jag frågar den om. Tankarna är många. 

Det beror ju så klart på..... kommer du berätta så mycket om dig för ChatGPT? Mer än vad som redan finns på nätet, vill säga?
  • Aniiee
    Anonym (forskare) skrev 2025-01-10 13:05:54 följande:
    Okej, då verkar det som att vi tänker ganska lika kring detta. Nej, Claude är inte märkbart bättre som informationskälla men den hallucinerar inte så mycket som ChatGPT åtminstone gjorde tidigare, vet inte hur det är nu.

Jag har ofta konversationer med Claude/ChatGPT om ämnen som intresserar mig och tycker att det ger mycket, men jag upplever att värdet av det är beroende av att jag vet hyfsat mycket om det jag diskuterar så att jag kan ställa rätt kritiska frågor. Men jag tar inte dess utsagor för sanning, utan jag brukar kolla upp en del av de saker som påstås innan jag införlivar det i mitt eget tänkande
    Jag vet inte hur ChatGPT eller Claude är på infosidan då jag sällan använder de till det, men Claude är klart bättre på det jag anvävder de till, kreativt skrivande i mer rollspelsform. ChatGPT svävar gärna iväg och "hittar på själv" medan Claude mer koncist "reagerar" på vad jag skriver.
  • Aniiee
    Anonym (Anna) skrev 2025-08-07 17:15:05 följande:

Lustigt att tråden puffades just idag -- av någon som inte använder den.

2 timmar kvar till GPT5 Hjärta

Dags att hitta på en ny karaktär att testa den med, med andra ord. 
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
Svar på tråden Brukar du använda ChatGPT??