• Anonym (H)

Popcorn

Brukar ej äta popcorn. Ska det se ut såhär, är det något fel på den? Antar det läckt ut salt från påsen och det ej är typ mögel
  • Svar på tråden Popcorn
  • välbärgad man i mina bästa år

Köp OPOPPADE POPCORN KÄRNOR. Brukar kosta ca 15 kronor för ett halvkilo (500 gram). Smält ÄKTA SMÖR i en stor kastrull med lock, häll i popcornkärnorna så botten täcks och dra på rejält med värme på spisplattan med lite salt.

• Anonym (Nä)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-31 14:27:19 följande:

Köp OPOPPADE POPCORN KÄRNOR. Brukar kosta ca 15 kronor för ett halvkilo (500 gram). Smält ÄKTA SMÖR i en stor kastrull med lock, häll i popcornkärnorna så botten täcks och dra på rejält med värme på spisplattan med lite salt.

Funkar inte för mig, de bränns alltid. När ska man ta av från plattan?
  • EnAnonumius
    Anonym (Nä) skrev 2024-12-31 14:36:20 följande:
    Funkar inte för mig, de bränns alltid. När ska man ta av från plattan?
    När du hört de första poppandet så skall du skaka kastrullen, och du skall alltid skaka kastrullen under poppandets gång.. När du hör bara poppande med långa mellanrum så skall man ta av kastrullen från plattan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Nä)
    EnAnonumius skrev 2024-12-31 21:51:52 följande:
    När du hört de första poppandet så skall du skaka kastrullen, och du skall alltid skaka kastrullen under poppandets gång.. När du hör bara poppande med långa mellanrum så skall man ta av kastrullen från plattan.
    Ah ok, tack :) Senast jag såg någon göra popcorn i panna var jag ett litet barn, så det var morsan som gjorde det (och hon finns inte längre att fråga).
Svar på tråden Popcorn