Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Relationer värdelöst för män.

AndreaBD skrev 2025-01-01 13:54:14 följande:
    Relationer värdelöst för män.Så gott som alla kvinnor som man träffar som har separerat från sin partner har ganska allvarliga anledningar. Misshandel, missbruk, en partner som inte gör sin del, inte tar ansvar, psykiska problem som männen inte tar hand om. Alla män som jag själv har separerat ifrån - det var just såna orsaker. 

Några få kanske separerar för att de tröttnar - men det gör även män. Det finns rastlösa människor. Men de känner man igen ganska lätt - de tröttnar ju på annat också. Om det nu inte är så att dessa kvinnor har tröttnat på ganska oacceptabla beteenden av mannen. 

Män har svårare att vara ensamma, det är därför de kastar sig in i en ny relation snabbt.
    Kvinnor har i regel ett större socialt nätverk, det är väl vanligare att kvinnor som har svårt att vara ensamma inte har något större behov av att kasta sig in i en ny relation?
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-01 21:53:59 följande:
    Det finns inga "crazy catladies". Det där är bara en larvigt önsketänkande och misogyn fantasi som patetiska incels diktat ihop som ett sätt att projicera sin egen ensamhet på kvinnor. 

Jag pratar i generella termer också. Att några få undantag finns betyder inget i helhetssammanhanget.
    "Det finns inga "crazy catladies"."

finns ingen kvinna som är minst lite crazy
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:00:00 följande:
    Och kvinnliga incels existerar inte. Alltså en fantasiprojektion. Manliga dito finns det överallt online där de kan vara anonyma. De har egna sfärer där de härjar som värst med sitt kvinnohat.
    15 Common Experiences of "Femcels"

(2023) analyzed online discussion posts on ThePinkPill.co, a femcel-created community that broadened to encompass broader pink pill ideologies, which emphasize the misogyny faced by women, particularly those who are unattractive
    ----

12. Lack of understanding from other women. Femcels mentioned a lack of support and understanding from other women, especially those in relationships. Some felt that their experiences were invalidated by other women online

[...]

The researchers concluded that femcels share some beliefs with radical feminists, particularly pertaining to patriarchy, the oppression of women through control of their bodies, and the need for women to gain more power.

Interestingly, ?revenge," one of the keywords that the researchers looked for, was seldom discussed by femcels

https://www.psychologytoday.com/gb/blog/the-modern-heart/202403/14-common-experiences-of-femcels-according-to-research
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:04:30 följande:
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.
    It's biblical, but truth will set you free.

-Monique Marvez
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:04:30 följande:
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
    vad tycker du om män som hatar katter?
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:55:52 följande:
    Och jag utgår fortfarande från den moderna tolkningen av inceldom - oförmågan att locka till sig någon för sexuella aktiviteter. Kvinnor behöver inte ens anstränga sig för detta, eller något mer än att finnas till egentligen. 
    din  moderna tolkning är sura bittra incels tolkning

• ClumsySmurf
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.

-Monique Marvez
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:57:24 följande:
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar. 
    står det
    crazy = complicated
    eller
    crazy and complicatedhttps://cdn-images.dzcdn.net/images/artist/08f247d49d93d43d8b69c52d08018e23/1900x1900-000000-80-0-0.jpg
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 03:03:29 följande:
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna. Och ja, eftersom jag håller mig uppdaterad kring olika begrepp så kommer jag också att utgå från de tolkningar som är på modet. 
    det är inte en allmän tolkning, det är en/din inceltolkning
    När incels projicerar allt sex är bättre än inget sex på kvinnor blir det kvinnor knullar också allt som rör sej ,när som helst, var som helst så de äter vilket skit som helst bara de blir tillräckligt hungriga.
    inget sex = bortvalt sex, men bara för kvinnor även om de har svår social fobi och är rädda för män.

Hade det inte varit för alfa chad kukinflationen på tinder hade incels fått knulla
    Neither ?incel? nor ?volcel?: Relational accounts of UK women's sexual abstinence

It is often claimed that women cannot be incels but only ever ?volcels? (voluntary celibates; a term originating within the incel community) since there is a ready abundance of men available for women to have sexual relationships with should she wish (Maxwell et al., 2020; Sharkey, 2022).1

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277539523001620

Mayjel skrev 2025-01-01 23:24:42 följande:
    Inte om man går efter den definition som råder idag. Incel betyder numera att man inte får sex, hur mycket man än försöker, och jag har aldrig mött en kvinna som ingen man vill ligga med, aldrig någonsin.

Tror personligen inte att kvinnor skulle bli nekade relationer heller. Det finns män som är villiga till precis allt, även om det nu inte skulle vara "rätt" man som erbjuder sig. 

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 03:41:19 följande:
    Orden står i samma mening och egenskaperna kan lätt kopplas till varann därav.
    mening är inte detsamma som "egenskaperna"
  • ClumsySmurf
    Man i norr skrev 2025-01-02 11:32:29 följande:
    Så om orden har vissa likheter så är det smart att se dem som synonyma?
    Svenskar gillar kaffe och Brännvin, alltså är det fullt möjligt att bli full av kaffe?😂
    jepp
    synonymer:
    kort och tjock
    lång och smal
    ful och dum
    crazy and complicated
    simple and delusional

det är ju inte delusional och crazy som är mest synonymt.

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:57:24 följande:
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar.
    Mayjel skrev 2025-01-02 11:37:37 följande:
    I den meningen som postades så är det fullt rimligt att dra liknelser mellan de två personlighetsdragen ja. Det fattar vem som helst som inte är helt bakom flötet.

Dina fortsatta jämförelser blir bara alltmer pinsamma. Sluta svara mer, du gör dig bara skrattretande. Tusen facepalms om det funnits några härinne. 
    ClumsySmurf skrev 2024-12-26 20:51:07 följande:
    I flödet på youtube dök det upp något som är har relevans till trådens ämne, både roligt och intressant.
    Det blev en del igenkänning.

Hon har sina poänger
    -----
    delusional adjective

as in illusory

Synonyms & Similar Words

wacko
    loony tunes
    crazy

https://www.merriam-webster.com/thesaurus/delusional

• ClumsySmurf

Fortsättning...

ClumsySmurf skrev 2024-12-26 20:51:07 följande:

Every time a man utters a sentence half the words have escaped his lips unfiltered, unchecked, unthought about, they just get out like little invisible paintballs pelting and annoying the women around him with i call DDS, Dum Dude Statements.
    [...]
    Men will tell you when they have something to say because they are task oriented when a man talks to a woman he has something in mind a begining, a middle, an end.
    My work here has been done, something has been acomplished.

Women are drunk drivers on the information highway, we don't have to have a point, we just talk.
    [...]
    I wish these where jokes, i really do.

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 12:17:33 följande:
    Som sagt. Sluta med dina meningslösa länkar. Detta är ett diskussionsforum. Sluta svara.

kvinnliga incels existerar inte
    crazy catladies har patetiska incels diktat ihop
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna

Komplicerad är inte detsamma som "galen".....

misogynt, misogynt, misogynt....

fantasiprojektion...
    du hittar bara på det mesta du skriver.
    du börjar kännas bekant

har du använt ordet strukturer mycket senaste tiden?

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 13:17:47 följande:
    Jag hittar inte på nånting. Skitsnack. Är mer verklighetsförankrad än du och har, till skillnad från dig, egna åsikter och behöver inte länka andras hela tiden.
    att diskutera med dej brukar bli ungefär:

"Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna"
    du hittar bara på,
    men när jag bevisar att du har fel handlar det helt plötsligt om "egna åsikter" så länkar är meningslösa

Och jag svarar
    det inte min åsikt det är en fakta, förstår du skillnaden?
    Helt meningslöst att ens börja diskutera eftersom du bara hittar på

• Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2025-01-02 17:44:52 följande:
    Jag tror tvärt om, någon med ett mansförakt har startat tråden med vetskapen om att omgående sällar sig fler anonyma skribenter med ett mansförakt i grunden och så är tjafset ett faktum.
    Det behövs inte flera skribenter när en skriver som 2-3.

• ClumsySmurf
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 19:40:44 följande:
    Hon vet inte vad hon pratar om längre. Ingen ide att diskutera.
    Längre?
    Det antyder att hon visste det innan, det är ju raka motsatsen till det jag antyder.

ClumsySmurf skrev 2025-01-02 13:15:47 följande:

du börjar kännas bekant

Svar på tråden Relationer värdelöst för män.