Anonym (Ghjkl) skrev 2025-01-03 21:00:20 följande:
Jag har inte tänkt på din teori förut, men jag är en kvinna med intelligens långt över genomsnittet och jag har väldigt svårt att få sexuellt intresse för en man. Om.dwt beror på det du skrev i din ts vet jag inte.
Dvs jag är väldigt sexuell och behöver sex, men det tar år mellan gångerna jag finner en man attraktiv.
Jag googlade och hittade en undersökning som visat att folk med högre intelligens tog längre tid på sig innan dom hoppade i säng med någon, kanske för att man funderar igenom det hela mer än nån som är mer spontan. Jag hittade dock ingenting om att kvinnor med högre intelligens var mer/mindre eller exakt som genomsnittspersonen vad gällde sexfrekvens i ett längre förhållande vilket gjorde mig nyfiken. För det inte skulle förvåna mig om kvinnor som är mer tänkande och kanske ev mindre spontana också kan bli mer uttråkade i och med att dom redan lärt sig alla "mönster" som sker i samband med sex i ett längre förhållande.
Du nämner att du är väldigt sexuell och behöver sex, men inte finner män attraktiva så ofta... Har du varit i nåt längre förhållande där du då haft tillgång till sex och har frekvensen hållit i sig?