Intelligens och konsten att bli tänd
. Visst för egen del så kan såklart sexlusten variera beroende på vilka hormoner som härjar i kroppen och hur livet ser ut i övrigt osv. men det gör ju inte att mannen behöver vara kreativ för att få igång mig om min sexlust är lite lägre en period. Det han däremot behöver göra är att faktiskt vara en partner och vara närvarande och bry sig om mina behov. Är jag trött och stressad pga att det är mycket i livet just nu så behöver jag få tillfälle att varva ner så jag kan släppa det som stressar mig för att kunna fokusera på andra känslor såsom lust.
Så om han då är lite lyhörd och en bra partner hjälper han till och stöttar upp där det behövs så att jag kan släppa lite saker och lättare kan varva ner. Precis som om jag är ledsen över något eller har något större problem som tar utrymme behöver man ju få känslan att den andre bryr sig och att man inte är ensam för att släppa det om så bara för en stund. Lusten finns ju där men det är ju ingen akut känsla (sex är inget som måste göras såsom jobb, hushållsarbete, ta hand om barn mm. Det SKA däremot vara något man VILL göra) så den har en tendens att hamna i bakgrunden för mer akuta saker.
Får man stöd i det mer akuta så har lusten lättare att komma fram, det behöver inte vara stora saker, för det mesta handlar det om att bara få känslan av att man har en partner som bryr sig och hjälper en när det behövs. Som jag hoppas jag också ger honom en känsla av. Det föder ju trygghet och känner man sig trygg kan man lättare slappna av och lusten faller lättare på.
Men om man har lyckats hamna med en mans bebis så är det oundvikligt att inte tappa sexlusten för en sådan man förr eller senare. Jag menar beter han sig som att hon är en mamma så är det också vad hon kommer bli. Såklart då fullt naturligt att sexlivet falnar, han har ju förvandlats från en man och en partner till ett barn hon får ta hand om.