Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Intelligens och konsten att bli tänd

Det varierar från kvinna till kvinna men rent generellt är både intelligens och kreativitet förstås positiva egenskaper

• Anonym (Anna)
    Anonym (A) skrev 2025-01-03 11:31:27 följande:

Alltså förtydligande... Jag är inte ute efter åsikter om alla kvinnor utan just kvinnor med högre intelligens än genomsnittet, låt säga kvinnor som är medlemmar i Mensa för att göra saken ännu enklare. 

Och som alltid, om man inte förstår det, så generaliserar frågan till viss del för alla är så klart olika, men jag är ute efter om det finns vissa mönster. Om man inte ens förstår att frågor på ett sånt här forum vanligtvis generaliserar så svara inte på den här frågan...

Anonym (Anna) skrev 2025-01-03 10:37:33 följande:

Det varierar från kvinna till kvinna men rent generellt är både intelligens och kreativitet förstås positiva egenskaper

Jag svarade i egenskap av högintelligent. Som sagt, ju mer intelligent och kreativ du är desto bättre, men hur ofta man vill ligga i en relation avgörs av fler saker än mannens egenskaper - och av mannens egenskaper är det ju inte enbart dessa två som spelar in. De är kanske inte ens de viktigaste.

Angående din studie så betyder inte ett samband mellan IQ och hur länge man väntar med sex, nödvändigtvis att personer med iq på Mensanivå väntar längre med sex. Sedan är den där typen av studier ofta gjorda på amerikanska collegeelever vilket är en helt annan urvalsgrupp än vuxna svenska kvinnor. 
Svar på tråden Intelligens och konsten att bli tänd