Svärmor tar över mitt barn
Tack snälla för era svar. Känns skönt att ni också tycker att deras beteende inte är OK och att det inte är jag som övertänker. Jag bad min sambo prata med dom vilket han gjorde och idag åkte vi hem till dom för en fika bara.
Det var bättre idag men inte helt OK ändå. När vi kommer dit så får vi direkt en overall av henne som hon köpt till bebisen för att vi har alldeles för lite kläder på henne i babyskyddet i bilen och hon får ABSOLUT inte bli kall. Jag säger att tack, den är jättefin men de ska inte ha stora ytterkläder i babyskyddet av säkerhetsskäl men att den kommer säkert till användning i vagnen och sådär.
Sen ska hon såklart byta blöja och hålla och greja men jag märkte att hon var hungrig så jag var bestämd med att nu ska hon komma till mig, vilket svärmor ignorerade först tills min sambo sa till henne att ge mig bebisen på en gång. Sen när jag ammar henne då säger hon igen att jag ammar henne för kort tid men jag ammar henne så länge hon vill varje gång och följer hennes mönster så där röt jag till på henne att jag inte alls ammar henne för kort tid så då blev hon lite tillbaka, tack och lov. Sen berättade min sambo att jag brukar sjunga vaggvisor för bebisen på kvällarna och det var tydligen fel för bebisar vill bara höra entoniga melodier och samma stavelser? Skitkonstigt sagt? Så där bestämde jag att det är dags att åka hem. Då är det ju SÅÅÅ SYND OM FLICKAN att hon har så lite kläder på sig i babyskyddet och blir kall?
Jag har sagt till min sambo nu att han måste säga till dom på skarpen för jag vill inte höra. Vill inte ha oönskade råd eller åsikter om VÅRT barn. Vill jag höra vad hon tycker så frågar jag. Till dess får hon helt enkelt hålla tyst. Han har lovat att han ska prata med henne igen ordentligt.
Kände att jag åtminstone till viss del vågade släppa fram björnmamman i mig denna gången, tack vare er!