• Anonym (Mamman)

Vuxna barn som aldrig haft förhållanden

Hur skulle du som förälder tänka om du hade vuxna barn 23 år+ som aldrig haft ett förhållande?

Barn som har vänner, är aktiva, utbildar eller utbildat sig och för övrigt är normala men helt ointresserade av att träffa någon. Det kan också vara så att de inte är intressanta i andras ögon. 

Mina vänners barn har alla haft tjejer och killar. En del är nu sambos. 
    Jag är orolig för att mina kommer leva ensamma.

Detta är förstås inte något jag tar upp med dem men tänker på det ibland. Hade du också gjort det?

Gärna svar från andra som varit som mina barn, hur tänker ni?

• Svar på tråden Vuxna barn som aldrig haft förhållanden
  • Anonym (27)

Jag var singel och hade aldrig haft ett förhållande tills jag träffade min man .då var jag 27 år. 

jag hade nätdejtat ett par år men det hade nog inte mina föräldrar inblick i. 

föräldrar vet inte allt. 

• Anonym (Kelly)

Vet du att de inte haft någon? Alltså, har de berättar för dig att de aldrig har det? Annars kan de mycket väl träffat tjejer/killar som du inte vet om. Jag berättade inte om mina ragg för föräldrarna i den åldern. Först när det blev något seriöst fick de veta. 

• fornminne

Varför är du orolig? Hur gamla är de? Verkar de själva lida av sin situation? 

Dina barn har förmodligen aldrig haft något seriöst förhållande, då skulle du antagligen känna till det. Men de kan ha dejtat eller haft tillfälliga förbindelser. De berättar garanterat inte allt om sina liv för dig. Skulle de börja kila stadigt med någon skulle de säkert presentera den personen för dig om ni har bra kontakt, men först då.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Hur vet du att de är helt ointresserade av att träffa någon? Som redan skrivits, de kan ha dejtat eller haft tillfälliga förbindelser som du inte vet om. De flesta vuxna barn berättar inte allt för sina föräldrar.

Skulle de träffa någon seriös får du säkert veta.

Jag hade visserligen pojkvänner från övre tonåren och uppåt, som mamma träffade och visste om, men jag var inte sambo förrän jag var över 30. Jag var också singel många år innan. Det betydde inte att jag inte träffade män.

Nej, jag har inte haft massor med karlar (om det nu spenar någon roll), men inte berättade jag allt för mamma inte.

• Anonym (Sten)

Men bor de fortfarande hemma eller varför tror du att du vet allt de har för sig? 

• Anonym (Hanna)

Nu är jag inte riktigt där än men min son på 17 har vad jag vet aldrig så mycket som kysst en tjej. Han verkar inte alls intresserad. Visst kanske inte hela världen men för mig är det konstigt och oroar mig lite över hur det det ska bli framåt. Vet du om dina haft några kontakter med det andra könet eller det samma för den delen?

• Anonym (Mamman)

Jag är helt säker på att de aldrig haft någon dejt eller liknande. Kan inte förklara hur men jag är övertygad. 
    De lägger all tid på arbete och träning. Den ene på studier vilket den andre gjorde tidigare. De är och har alltid varit högpresterande i allt de gjort. Utbildning, ekonomi, utseende är allt.
    Tänker på mig själv och mina kompisar när vi var i samma ålder och yngre, det går inte att jämföra. Vi var mer som mina vänners barn. Mer livsglädje och nyfikenhet. Gjorde misstag och träffade nytt folk. Mina barn håller fast vid de vänner de alltid haft, träffar inte nya. 

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-01-05 09:55:01 följande:

Nu är jag inte riktigt där än men min son på 17 har vad jag vet aldrig så mycket som kysst en tjej. Han verkar inte alls intresserad. Visst kanske inte hela världen men för mig är det konstigt och oroar mig lite över hur det det ska bli framåt. Vet du om dina haft några kontakter med det andra könet eller det samma för den delen?

Jag kan inte heller tänka mig att mina kysst någon. Inte ens hållit hand. Aldrig märkt att de varit intresserade av någon eller hört att någon varit det av dem. 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Sten) skrev 2025-01-05 09:51:20 följande:

Men bor de fortfarande hemma eller varför tror du att du vet allt de har för sig? 

De bor inte med mig men de är öppna och vi ses mycket. De pratar om sina vänner och är helt oförstående till dem som har förhållanden eller kastar bort tid på att träffa tjejer. Tid som kan användas till att träna eller tjäna pengar/på sikt tjäna pengar. Det är allt de lägger energi på. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Mamman) skrev 2025-01-05 10:03:56 följande:
    De bor inte med mig men de är öppna och vi ses mycket. De pratar om sina vänner och är helt oförstående till dem som har förhållanden eller kastar bort tid på att träffa tjejer. Tid som kan användas till att träna eller tjäna pengar/på sikt tjäna pengar. Det är allt de lägger energi på. 
    Är dom högpresterande så kommer också deras relationer vara det när dom kommer dit . Då kommer du högst troligt få möta en likasinnad partner där dom går all in redan från början.  
Svar på tråden Vuxna barn som aldrig haft förhållanden