• Anonym (Ts)

Dotterns brev?

Jag hittade min dotters självmordsbrev i förrgår, jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Ska jag försöka söka hjälp redan nu, hon verkar inte ha försökt innan eller ha något planerat, men man borde väl fortfarande ta det seriöst? Jag vet liksom inte vad jag ska göra, eller vart jag ska söka hjälp?

• Svar på tråden Dotterns brev?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-05 18:07:49 följande:

Hur och var hittade du brevet? Kan du bedöma hur gammalt det är?

Det står 12-7 på dom, och papprerna är väldigt skrynkliga. Hon hade varit med sin pappa under lovet och jag skulle städa hennes rum, de var under hennes säng.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jane) skrev 2025-01-05 20:43:16 följande:
    Kan ju vara både 7 december eller 12 juli.  Svårt att veta.
    Ja det är ju just det, jag vet liksom inte om jag ska prata med henne. Jag har kontaktas bup och ungas psykiska hälsa. Jag förstår att oavsett när hon skrev breven så är det förstås allvarligt, men känns mer liksom akut om dom skrevs nyligen än för ett halvår sedan.
  • Anonym (Ts)
    molly50 skrev 2025-01-05 23:05:34 följande:
    Hade jag hittat ett sådant brev från min dotter så hade jag sagt mig ner och pratat med henne direkt. Oavsett när det skrevs.
    Hon måste känna att vi finns där för henne.
    Jag förstår att du är chockad,men du måste ju göra allt du kan nu. Du vet ju inte vad som försiggår i hennes tankar.
    Ring BUP,psykakuten eller vc. Vad som helst. Hon måste få hjälp! 
    Prata även med skolan. Kanske kan ni få hjälp av skolkuratorn.
    Jag har kontaktat både bup och ungas psykiska hälsa, det är inte så att jag inte vill prata med henne för att jag inte bryr mig. Utan att jag är så otroligt rädd att jag ska trigga något i henne, jag vet inte hur sånt här funkar men man kanske skäms över det och då vill inte jag att jag ska säga något så hon gör något förhastat. Nu så är hon iallafall hos sin kompis, men ska prata med henne när hon kommer hem imorgon. Sen att hon skulle prata med skolkuratorn skulle aldrig hända. 
Svar på tråden Dotterns brev?