Inlägg från: Anonym (Dissad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dissad)

Dissad

Hej, 
    Scenario: ni dejtar en person och sist ni sågs hade ni det trevligt. Ni pratade om att ses igen osv, men personen hör inte av sig, svarat fåordigt på dina meddelanden och det senaste inte alls.

Är det rimligt att skriva att personen får ha det så bra och hejdå? Eller är ni enbart tysta och inte skriver mer?

• Svar på tråden Dissad
  • Anonym (Dissad)

Ne du har säkert helt rätt. Mer ett avslut för mig för att se om personen börjar skriva (om den leker svår, hatar sånt) eller om det är avslut då.

• Anonym (Dissad)
    Tecum skrev 2025-01-06 17:40:13 följande:

Gör ingenting, personen har bollen och om denna hör av sig så får du hantera det då.

Klokt. Det är nog det ända rätta. Jag hade gärna umgåtts med dejten, men när det gått 10 h utan att personen ens öppnat meddelanderna då känns det som att det är bäst att bara släppa detta. .
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:00:42 följande:
    Så ett sätt att försöka återuppta kontakten alltså.

Men nej, jag hade inte skrivit igen. Och har det bara gått tio timmar? Då är det ju fullständigt galet att börja skriva så.
    Tycker du verkligen det, efter så lång tid? Varför är det galet?

Har inte alla telefonerna på sig nästan hela tiden? Åtminstone att man kollar luren vid lunch, eller varannan timme? Detta kan ju bara betyda en enda sak, att jag blir dissad? Första 2-3 timmarna kan man väl köpa men sen , njää..
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:16:44 följande:
    Så lång tid? Du förväntar dig ett svar inom 2-3 timmar? Det är helgalet. Folk har annat att göra.

Att han svarat kort är dock inget gott tecken. Men snälla skriv inte som du tänkt, det blir väldigt pinsamt.
    Okej tack. Jag ska inte skriva så då. Mår riktigt dåligt över en del saker (inte bara detta) just nu så tänker kanske inte så logiskt för tillfället. 

Ja jag förväntar mig ett svar inom ett par timmar. Min tanke var att fråga om vi kunde ses idag, men inte ens fått svar eller öppnat första meddelandet jag skrev imorse så blir ju inget med det. 

Igår skrev ingen av oss, dagen innan det svarade han bara kort.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:22:29 följande:
    Inte så bra att dejta kanske, om du inte är i balans.

Att boka in en dejt samma låter lite väl på kanske. Särskilt om han börjat dra sig tillbaka. Vad hade du skrivit som han inte svarade på?
    Ja jag får tänka på hur jag mår. Jag mår ändå rätt bra när jag är bland folk, så det känns ändå okej. Men nu är jag ensam.

Jo absolut jag kan såklart inte kräva att han ska kunna samma dag. Men ett svar vore rimligt/ återkoppling. 

Jag skrev inte något specifikt egentligen, jag frågade bara vad han gjorde. Men det är inte ens öppnat. Troligen har han ju sett det som notis och bara stängt ner det. För ingen har mobilen i 10 h utan att se ett meddelande. Lite tufft bara för det var inte ens en vecka sedan han var intresserad, men det klart att det kan vända fort. 
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (M) skrev 2025-01-06 18:32:23 följande:
    Jag håller med Tystna, man har ju annat i livet också och umgås jag t.ex. med andra brukar jag normalt inte sitta med telefonen och skriva meddelanden då jag tycker det är ohyfsat. Jag hade tyckt att en person som kräver svar efter ett par timmar skulle kännas lite desperat och klängig och jag hade tappat intresset ganska snabbt. Sedan är det inte alltid man kan/vill svara på ett meddelande direkt utan man vill fundera på vad man ska svara, eller man vill vara mer närvarande när man väl gör det så då låter man det vara tills man kan vara det. 

2-3 h är ju verkligen överdrivet. Och att du funderar på att säga tack och hej för att han inte gett dig full uppmärksamhet på mindre än en dag... Nja. 
    Jag är som du där, att jag brukar inte ha mobilen när jag är bland folk. Men i 10 h?? Och om du är lite småkär i någon så kollar man väl telefonen hela tiden? Det kan inte bara vara jag som gör så? Även om du har gäster lär de inte stanna så länge. Jag skulle även kollat ibland, kanske efter några timmar. .

Sen var det ingen svår fråga direkt så att fundera på svar borde knappast behövas.. 

Ja det kanske är fel av mig, det var därför jag ville höra andras tankar kring detta. Jag uppskattar det.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:41:13 följande:
    Ganska övertygad om att inte alla använder telefonen som du gör. Jag kan lätt låta bli telefonen en hel dag. Det är jätteskönt och jag har annat att göra. Så du kan nog inte gå efter dina egna vanor där.
    Okej jag förstår.

Men om du är lite småkär i någon, kollar du inte telefonen ofta då och hoppas att personen hört av sig?
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 18:46:12 följande:

Bara idioter ghostar! Säg tack och hej bara, hur svårt ska det vara?!

Ja exakt såhär känner jag också.

Då blir det ett snabbt avslut och då är han medveten om att jag släpper detta också.

Men de andra här fick mig att avstå. Även om jag förstår deras resonemang om att man inte kollar telefonen hela tiden, så kollar man ändå oftare än var 10de timme om du saknar någon... är min erfarenhet. 

Men vill såklart inte göra bort mig.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 19:03:40 följande:
    Det är väl ändå upp till ts! Men man ghostar inte, ska man avsluta så GÖR man det!
    Håller helt med dig. Är så trött på att vara ensam med så detta tar på mig. 
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (A) skrev 2025-01-06 19:06:23 följande:

Avvakta 

Hur länge hade du avvaktat?
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:07:44 följande:
    Självklart är det upp till TS, men nu är det väl TS situation vi diskuterar. Inte ghostnng i allmänhet. Ghostar man ens någon om man var personen som skrev senast?
    Personen menar ju att jag blivit ghostad...
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:16:41 följande:
    Högst oklart. Personen vill ju att DU ska skriva fastän HAN inte svarat.
    Ja, för att tydligt avsluta att jag inte vill ha det såhär.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:22:17 följande:
    Ja, om du kräver svar inom 2-3 timmar så får du göra så då.
    Nej jag kräver verkligen inte det, men det vore rimligt om man är lediga kan jag tycka.

Det värsta är ju att jag trivdes verkligen med honom och saknar honom mycket. Vore bättre att få ett avslut. Men det vore bara dumt av mig att skriva när jag redan skrivit utan att fått svar, jag förstår det.

Sen är ju alla olika. Jag vill gärna ha godmorgon-sms, godnattsms osv. Fått det av tidigare dejter. Men alla är ju inte likadana, en del vill ju bara skriva någon gång per vecka..
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Släpp det) skrev 2025-01-06 19:29:00 följande:

Jag hade nog bara släppt det och gått vidare. Vill du ha ett riktigt avslut, kan du ju skriva en rad i stil med, ? Det var trevligt att träffa dig, men jag känner inte att jag vill ta det vidare med oss. Du får ta hand om dig och ha det jättefint?, och sedan skicka. Ev. blocka om det känns bra. 

Ja det låter klokt. Bäst är såklart att bara släppa det, så det får väl bli så.

Mår inte alls bra och detta gör allt sämre. Kändes så skönt att ha någon nära, kunna kramas osv. Känns väldigt ensamt nu. 

Hade velat säga något liknande som du skrev. Men det kanske bara blir dumt... 
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:40:21 följande:
    Fast TS VILL ju egentligen ta det vidare.
     Ja så är det ju.

Men han verkar ju garanterat inte vilja det. Ända alternativen är:
    1. Han är död
    2. Han vill inte

I detta fall kan vi vara säkra på att han inte är död.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Hård) skrev 2025-01-06 21:08:42 följande:

Långvarig tystnad brukar inte vara positiv. Sen kan det såklart ha hänt något. Avvakta säger jag, hör han inte av sig gör inte du det heller. Tycker du redan kan börja se dig omkring efter nya dejter om ni inte är ett officiellt par eller lovat varandra något. 

Tack för svaret.

Nej det känns så konstigt. Han var ju väldigt mysig när vi sågs och vi pratade mycket om att vi kommer ses igen osv. Men som du säger så känns detta dystert. 

Ja det är väl så.. men jag är känslomässigt nere i honom, tyvärr så känns lite elakt mot de män jag eventuellt ska träffa. Men jag vill inte leva ensam så ja..

Jag tror inte det hänt något. Om du visste hur jag bara velat ringa eller skriva på annat forum till honom och fråga hur han mår. Men det vore bara lönlöst och ganska patetiskt tror jag. Jag har ju skrivit, han klickar inte ens upp det..
  • Anonym (Dissad)
    mammatill6 skrev 2025-01-06 21:19:12 följande:

Men hur länge sen är det ni sågs!

Ca 4 dagar sedan. Hade gärna träffats dagarna som varit nu under ledigheten. Tänkte frågat idag men helt ignorerad. Så det får vara då...
Svar på tråden Dissad