• Anonym (Dissad)

Dissad

Hej, 
    Scenario: ni dejtar en person och sist ni sågs hade ni det trevligt. Ni pratade om att ses igen osv, men personen hör inte av sig, svarat fåordigt på dina meddelanden och det senaste inte alls.

Är det rimligt att skriva att personen får ha det så bra och hejdå? Eller är ni enbart tysta och inte skriver mer?

• Svar på tråden Dissad
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 17:30:39 följande:
    Dissad

Hej, 
    Scenario: ni dejtar en person och sist ni sågs hade ni det trevligt. Ni pratade om att ses igen osv, men personen hör inte av sig, svarat fåordigt på dina meddelanden och det senaste inte alls.

Är det rimligt att skriva att personen får ha det så bra och hejdå? Eller är ni enbart tysta och inte skriver mer?

Ingen idé att skriva mer. Vad skulle det vara bra för?
  • Anonym (Dissad)

Ne du har säkert helt rätt. Mer ett avslut för mig för att se om personen börjar skriva (om den leker svår, hatar sånt) eller om det är avslut då.

• Tecum

Gör ingenting, personen har bollen och om denna hör av sig så får du hantera det då.

• Anonym (Dissad)
    Tecum skrev 2025-01-06 17:40:13 följande:

Gör ingenting, personen har bollen och om denna hör av sig så får du hantera det då.

Klokt. Det är nog det ända rätta. Jag hade gärna umgåtts med dejten, men när det gått 10 h utan att personen ens öppnat meddelanderna då känns det som att det är bäst att bara släppa detta. .
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 17:39:07 följande:

Ne du har säkert helt rätt. Mer ett avslut för mig för att se om personen börjar skriva (om den leker svår, hatar sånt) eller om det är avslut då.

Så ett sätt att försöka återuppta kontakten alltså.

Men nej, jag hade inte skrivit igen. Och har det bara gått tio timmar? Då är det ju fullständigt galet att börja skriva så.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:00:42 följande:
    Så ett sätt att försöka återuppta kontakten alltså.

Men nej, jag hade inte skrivit igen. Och har det bara gått tio timmar? Då är det ju fullständigt galet att börja skriva så.
    Tycker du verkligen det, efter så lång tid? Varför är det galet?

Har inte alla telefonerna på sig nästan hela tiden? Åtminstone att man kollar luren vid lunch, eller varannan timme? Detta kan ju bara betyda en enda sak, att jag blir dissad? Första 2-3 timmarna kan man väl köpa men sen , njää..
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 18:10:51 följande:

Har inte alla telefonerna på sig nästan hela tiden? Åtminstone att man kollar luren vid lunch, eller varannan timme? Detta kan ju bara betyda en enda sak, att jag blir dissad? Första 2-3 timmarna kan man väl köpa men sen , njää..
    Så lång tid? Du förväntar dig ett svar inom 2-3 timmar? Det är helgalet. Folk har annat att göra.

Att han svarat kort är dock inget gott tecken. Men snälla skriv inte som du tänkt, det blir väldigt pinsamt.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:16:44 följande:
    Så lång tid? Du förväntar dig ett svar inom 2-3 timmar? Det är helgalet. Folk har annat att göra.

Att han svarat kort är dock inget gott tecken. Men snälla skriv inte som du tänkt, det blir väldigt pinsamt.
    Okej tack. Jag ska inte skriva så då. Mår riktigt dåligt över en del saker (inte bara detta) just nu så tänker kanske inte så logiskt för tillfället. 

Ja jag förväntar mig ett svar inom ett par timmar. Min tanke var att fråga om vi kunde ses idag, men inte ens fått svar eller öppnat första meddelandet jag skrev imorse så blir ju inget med det. 

Igår skrev ingen av oss, dagen innan det svarade han bara kort.
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 18:19:15 följande:
    Okej tack. Jag ska inte skriva så då. Mår riktigt dåligt över en del saker (inte bara detta) just nu så tänker kanske inte så logiskt för tillfället. 

Ja jag förväntar mig ett svar inom ett par timmar. Min tanke var att fråga om vi kunde ses idag, men inte ens fått svar eller öppnat första meddelandet jag skrev imorse så blir ju inget med det. 

Igår skrev ingen av oss, dagen innan det svarade han bara kort.
    Inte så bra att dejta kanske, om du inte är i balans.

Att boka in en dejt samma låter lite väl på kanske. Särskilt om han börjat dra sig tillbaka. Vad hade du skrivit som han inte svarade på?
  • Anonym (M)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 18:10:51 följande:

Jag håller med Tystna, man har ju annat i livet också och umgås jag t.ex. med andra brukar jag normalt inte sitta med telefonen och skriva meddelanden då jag tycker det är ohyfsat. Jag hade tyckt att en person som kräver svar efter ett par timmar skulle kännas lite desperat och klängig och jag hade tappat intresset ganska snabbt. Sedan är det inte alltid man kan/vill svara på ett meddelande direkt utan man vill fundera på vad man ska svara, eller man vill vara mer närvarande när man väl gör det så då låter man det vara tills man kan vara det. 

2-3 h är ju verkligen överdrivet. Och att du funderar på att säga tack och hej för att han inte gett dig full uppmärksamhet på mindre än en dag... Nja. 
Svar på tråden Dissad