• Anonym (Dissad)

Dissad

Hej, 
    Scenario: ni dejtar en person och sist ni sågs hade ni det trevligt. Ni pratade om att ses igen osv, men personen hör inte av sig, svarat fåordigt på dina meddelanden och det senaste inte alls.

Är det rimligt att skriva att personen får ha det så bra och hejdå? Eller är ni enbart tysta och inte skriver mer?

• Svar på tråden Dissad
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:22:29 följande:
    Inte så bra att dejta kanske, om du inte är i balans.

Att boka in en dejt samma låter lite väl på kanske. Särskilt om han börjat dra sig tillbaka. Vad hade du skrivit som han inte svarade på?
    Ja jag får tänka på hur jag mår. Jag mår ändå rätt bra när jag är bland folk, så det känns ändå okej. Men nu är jag ensam.

Jo absolut jag kan såklart inte kräva att han ska kunna samma dag. Men ett svar vore rimligt/ återkoppling. 

Jag skrev inte något specifikt egentligen, jag frågade bara vad han gjorde. Men det är inte ens öppnat. Troligen har han ju sett det som notis och bara stängt ner det. För ingen har mobilen i 10 h utan att se ett meddelande. Lite tufft bara för det var inte ens en vecka sedan han var intresserad, men det klart att det kan vända fort. 
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (M) skrev 2025-01-06 18:32:23 följande:
    Jag håller med Tystna, man har ju annat i livet också och umgås jag t.ex. med andra brukar jag normalt inte sitta med telefonen och skriva meddelanden då jag tycker det är ohyfsat. Jag hade tyckt att en person som kräver svar efter ett par timmar skulle kännas lite desperat och klängig och jag hade tappat intresset ganska snabbt. Sedan är det inte alltid man kan/vill svara på ett meddelande direkt utan man vill fundera på vad man ska svara, eller man vill vara mer närvarande när man väl gör det så då låter man det vara tills man kan vara det. 

2-3 h är ju verkligen överdrivet. Och att du funderar på att säga tack och hej för att han inte gett dig full uppmärksamhet på mindre än en dag... Nja. 
    Jag är som du där, att jag brukar inte ha mobilen när jag är bland folk. Men i 10 h?? Och om du är lite småkär i någon så kollar man väl telefonen hela tiden? Det kan inte bara vara jag som gör så? Även om du har gäster lär de inte stanna så länge. Jag skulle även kollat ibland, kanske efter några timmar. .

Sen var det ingen svår fråga direkt så att fundera på svar borde knappast behövas.. 

Ja det kanske är fel av mig, det var därför jag ville höra andras tankar kring detta. Jag uppskattar det.
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 18:36:14 följande:
    Ja jag får tänka på hur jag mår. Jag mår ändå rätt bra när jag är bland folk, så det känns ändå okej. Men nu är jag ensam.

Jo absolut jag kan såklart inte kräva att han ska kunna samma dag. Men ett svar vore rimligt/ återkoppling. 

Jag skrev inte något specifikt egentligen, jag frågade bara vad han gjorde. Men det är inte ens öppnat. Troligen har han ju sett det som notis och bara stängt ner det. För ingen har mobilen i 10 h utan att se ett meddelande. Lite tufft bara för det var inte ens en vecka sedan han var intresserad, men det klart att det kan vända fort. 
    Ganska övertygad om att inte alla använder telefonen som du gör. Jag kan lätt låta bli telefonen en hel dag. Det är jätteskönt och jag har annat att göra. Så du kan nog inte gå efter dina egna vanor där.
  • Anonym (Morr)

Bara idioter ghostar! Säg tack och hej bara, hur svårt ska det vara?!

• Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:41:13 följande:
    Ganska övertygad om att inte alla använder telefonen som du gör. Jag kan lätt låta bli telefonen en hel dag. Det är jätteskönt och jag har annat att göra. Så du kan nog inte gå efter dina egna vanor där.
    Okej jag förstår.

Men om du är lite småkär i någon, kollar du inte telefonen ofta då och hoppas att personen hört av sig?
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 18:46:12 följande:

Du tycker att TS ska skriva tack och hej för att han inte svarat på tio timmar?
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 18:46:12 följande:

Ja exakt såhär känner jag också.

Då blir det ett snabbt avslut och då är han medveten om att jag släpper detta också.

Men de andra här fick mig att avstå. Även om jag förstår deras resonemang om att man inte kollar telefonen hela tiden, så kollar man ändå oftare än var 10de timme om du saknar någon... är min erfarenhet. 

Men vill såklart inte göra bort mig.
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 18:52:13 följande:
    Du tycker att TS ska skriva tack och hej för att han inte svarat på tio timmar?
    Det är väl ändå upp till ts! Men man ghostar inte, ska man avsluta så GÖR man det!
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 18:55:30 följande:
    Ja exakt såhär känner jag också.

Då blir det ett snabbt avslut och då är han medveten om att jag släpper detta också.

Men de andra här fick mig att avstå. Även om jag förstår deras resonemang om att man inte kollar telefonen hela tiden, så kollar man ändå oftare än var 10de timme om du saknar någon... är min erfarenhet. 

Men vill såklart inte göra bort mig.
    Har inte läst de andra inläggen men det är ju tydligt av din trådstart att han inte verkar så intresserad längre.
Svar på tråden Dissad