Anonym (M) skrev 2025-01-06 18:32:23 följande:
Jag håller med Tystna, man har ju annat i livet också och umgås jag t.ex. med andra brukar jag normalt inte sitta med telefonen och skriva meddelanden då jag tycker det är ohyfsat. Jag hade tyckt att en person som kräver svar efter ett par timmar skulle kännas lite desperat och klängig och jag hade tappat intresset ganska snabbt. Sedan är det inte alltid man kan/vill svara på ett meddelande direkt utan man vill fundera på vad man ska svara, eller man vill vara mer närvarande när man väl gör det så då låter man det vara tills man kan vara det.
2-3 h är ju verkligen överdrivet. Och att du funderar på att säga tack och hej för att han inte gett dig full uppmärksamhet på mindre än en dag... Nja.
Jag är som du där, att jag brukar inte ha mobilen när jag är bland folk. Men i 10 h?? Och om du är lite småkär i någon så kollar man väl telefonen hela tiden? Det kan inte bara vara jag som gör så? Även om du har gäster lär de inte stanna så länge. Jag skulle även kollat ibland, kanske efter några timmar. .
Sen var det ingen svår fråga direkt så att fundera på svar borde knappast behövas..
Ja det kanske är fel av mig, det var därför jag ville höra andras tankar kring detta. Jag uppskattar det.